Gå til innhold

Høst - suppetid!


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bella Dotte

    20

  • skrevet

    16

  • slabbedask

    13

  • startet av

    9

Jobber du i Reitangruppen??

 

Nei, men jeg er lat og deprimert. Gidder ikke bruke timesvis på middag.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke all bær som er så veldig søte da, jeg innrømmer at det er godt med et lite sukkerdryss på bringebær og jordbær om man skal ha melk eller fløte på... :) Sukrin smaker ikke godt om det blir mye av det og det blir for mye av det, det smaker så kaldt, mange blander det med stevia f.eks., da blir det bedre, eller bruker tagatesse, det skal ikke smake så kaldt visstnok.

 

Syns det smaker metall... men men, smaken er som baken. Stevia er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er lat og deprimert. Gidder ikke bruke timesvis på middag.

 

Kanskje du blir i bedre form om du spiser bedre. Det skjedde med meg (og jeg hadde ingen tro på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du blir i bedre form om du spiser bedre. Det skjedde med meg (og jeg hadde ingen tro på det).

Veldig, veldig godt poeng, Bella Dotte. :) Kostholdet har utrolig mye å si for helsen vår - så mye at mange ikke vil tro det før de opplever det på kroppen selv. Jeg merker stor forskjell i overskudd og energi om jeg spiser mye grønnsaker, frukt og ren mat fremfor de periodene jeg slurver mer i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er enig i det om mat. Det har mye å si for hvordan man har det. Man blir ikke manisk eller psykotisk av grandis, men sløv og uopplagt - ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Nå har jeg nettopp spist Summer Squash Bisque, fancy navn, hehe, men oppskriften er som følger: 

1 ts smør

1 liten løk

1 fedd hvitløk

1 squash

1 buljongterning.

salt, pepper, kokende vann

Hakk grønnsakene, surr i smør, ha i krydder og buljong, kok mørt, kjør med stavmikser.

 

Nam  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp spist Summer Squash Bisque, fancy navn, hehe, men oppskriften er som følger: 

1 ts smør

1 liten løk

1 fedd hvitløk

1 squash

1 buljongterning.

salt, pepper, kokende vann

Hakk grønnsakene, surr i smør, ha i krydder og buljong, kok mørt, kjør med stavmikser.

 

Nam  :D

Bruker Dem buljongterninger? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være lov det. Noe "juksings" (noe sånt).

 

Jeg tenker ikke på det som juks eller ulovlig. Jeg kjøper ferdig det som er fullstendig upraktisk for meg å lage selv - buljong, ost, leverpostei, knekkebrød, røkelaks, smør. Så lager jeg istedet supper, potetmos, smoothie. Kjøper råvarer med naturlig fettinnhold som derfor ikke trenger annet krydder enn salt og pepper.

 

Kalkun er god mat  :)

 

Jeg har kjøpt kalkun. 6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet da søren hva jeg tenkte jeg. Jeg tenkte: KALKUN. Men man får tydeligvis bare voksen kalkun.

 

Bare husk at det er en halvdagsjobb å partere fuglen etter den er ferdigstekt.  ;)

 

Så vær glad du ikke kjøpe så stor:

 

turkey2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Den fuglen der må jo ha vært farlig.

Åh, er det vanskelig å skjære opp? Er det ikke cirka som en "kylling"?

 

Jo, samme prinsippet, men den er mye større og det tar lang tid. Det er mye arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...