Gå til innhold

Badevakt som ikke kan svømme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det sånn at både jeg og min mann svømmer veldig dårlig og har vannskrekk. Jeg syns det er skummelt å bare gå i bassenget og jeg når det når meg lenger enn til midjen. Og å dukke under vann tør jeg i alle fall ikke.
Så er det slik at jeg har meldt barnet mitt på svømmekurs via idretsskolen, dette kurset er gratis og de har svømmelærere der, men de må ha en av foreldrene med i vannet til å være ekstra vakt. Så ser jeg at en av gangene er vi tildelt vakt!

Det er jo litt krise da. Jeg skulle gjerne være, men tenker selv at jeg ville ikke følt meg trygg om jeg visste at den vakta ikke kunne svømme og attpåtil hadde vannskrekk som jeg har! Ikke kjenner jeg de andre foreldrene heller og det står i skrivet at foreldrene må selv ordne evnt bytte av vakter. det er ikke alle foreldre som er satt opp på vakt, bare de som står øverst på listen!

Jeg prøvde å skrive tilbake og forklare situasjonen, men har ikke fått svar ennå.

 

What 2 do?



Anonymous poster hash: b0701...622
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig stiller du ikke som badevakt når du har vannskrekk og heller ikke kan svømme! Hvis du ikke får svar på mailen så ta en telefon - det er kjempeviktig at de har en uredd og svømmedyktig forelder som vakt.

 

Og - kanskje du skulle melde deg på et svømmekurs for voksne om det finnes der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, nå er det sånn at både jeg og min mann svømmer veldig dårlig og har vannskrekk. Jeg syns det er skummelt å bare gå i bassenget og jeg når det når meg lenger enn til midjen. Og å dukke under vann tør jeg i alle fall ikke.

Så er det slik at jeg har meldt barnet mitt på svømmekurs via idretsskolen, dette kurset er gratis og de har svømmelærere der, men de må ha en av foreldrene med i vannet til å være ekstra vakt. Så ser jeg at en av gangene er vi tildelt vakt!

Det er jo litt krise da. Jeg skulle gjerne være, men tenker selv at jeg ville ikke følt meg trygg om jeg visste at den vakta ikke kunne svømme og attpåtil hadde vannskrekk som jeg har! Ikke kjenner jeg de andre foreldrene heller og det står i skrivet at foreldrene må selv ordne evnt bytte av vakter. det er ikke alle foreldre som er satt opp på vakt, bare de som står øverst på listen!

Jeg prøvde å skrive tilbake og forklare situasjonen, men har ikke fått svar ennå.

 

What 2 do?

Anonymous poster hash: b0701...622

 

 

Du må si ifra at du ikke kan være vakt slik Lillemus sier, jeg skjønner ikke helt at det er noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, nå er det sånn at både jeg og min mann svømmer veldig dårlig og har vannskrekk. Jeg syns det er skummelt å bare gå i bassenget og jeg når det når meg lenger enn til midjen. Og å dukke under vann tør jeg i alle fall ikke.

Så er det slik at jeg har meldt barnet mitt på svømmekurs via idretsskolen, dette kurset er gratis og de har svømmelærere der, men de må ha en av foreldrene med i vannet til å være ekstra vakt. Så ser jeg at en av gangene er vi tildelt vakt!

Det er jo litt krise da. Jeg skulle gjerne være, men tenker selv at jeg ville ikke følt meg trygg om jeg visste at den vakta ikke kunne svømme og attpåtil hadde vannskrekk som jeg har! Ikke kjenner jeg de andre foreldrene heller og det står i skrivet at foreldrene må selv ordne evnt bytte av vakter. det er ikke alle foreldre som er satt opp på vakt, bare de som står øverst på listen!

Jeg prøvde å skrive tilbake og forklare situasjonen, men har ikke fått svar ennå.

 

What 2 do?

Anonymous poster hash: b0701...622

 

Jeg tenker at du har gjort det rette. Du har skrevet til dem og forklart at du ikke er egnet som badevakt, og da bør de som har kurset selv komme frem til en annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å skrive tilbake og forklare situasjonen, men har ikke fått svar ennå.

 

Anonymous poster hash: b0701...622

 

Ring når datoen nærmer seg, hvis du ikke hører noe fra dem.  Hvis de bare har brukt noen av foreldrene, burde de fint kunne ordne opp i situasjonen når du har gitt beskjed.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå står det kun navnet på barnet og ikke hvem foreldrene er og jeg kjenner ikke de andre, dvs jeg kjenner en av de. Jeg spurte de, men dessverre så kan ikke de den gangen pga jobb og barnevakt den dagen,

og de andre har jeg jo ikke peiling på hvem er da de har tatt barn fra forskjellige klasser og jeg har kun klasseliste på de i mitt barn sin klasse! Så da kan de jo ikke vente at jeg skal ordne opp selv med vakt!

Det er heldigvis ikke første gangen at vi skal være da, de har fordel det utover slik at det er en gang bare, så jeg har litt tid på meg, men om jeg ikke hører noe må jeg nesten ringe og forklare situasjonen. Det er ikke så lett å være detektiv og finne ut hvem foreldrene til de andre barna er... Det står i skrivet at styret ikke har kapasitet til å ordne opp slike ting som å bytte tider og vakter osv... 
Jaja, jeg har nettopp fått skrivet. Om vi ikke dukker opp på den timen - hva skjer da liksom? 
Nei, får håpe de ordner opp i dette. Altså jeg klarer å være i vannet og tar noen få svømmetak, men har litt vannskrekk og er sjeldent i basseng og trenger faktisk å venne meg til å tåle vannet før jeg tør å svømme. 
Og selv om man kan gå over hele bassenget - nå vet jeg ikke hvor dypt det er en gang, så er det greit å kunne komme seg fort hit og dit da. Jeg får også litt panikk om noen unger drar i meg eller dylter borti meg i bassenget, så jeg føler jeg er absolutt upassende som badevakt. Det virker som dette bare er piece of cake, her må alle foreldre trå til så det er bare å tildele noen å være badevakt. Eh har de tenkt på at enkelte ikke kan være vakter da. Jeg burde kanskje sagt fra da jeg meldte på barnet mitt, men tenkte jo ikke så langt. Men det kan være andre årsaker, f.eks. hudsykdommer eller stomi osv. 
Og hva med vandelsattest? Nå ser jeg at de som melder seg frivillig som trener på idrettslaget må fremlegg vandelsattest, men ikke noe snakk om det her. Selv om det er snakk om å være badevakt bare en kveld så syns jeg jo det er litt slapt. Hva om en av foreldrene har urent mel i posen? Uff..... 

 

Nei mange tanker dette, sorry :) Det ordner seg nok. Men ikke snakk om at jeg skal være badevakt. 

Trådstarter



Anonymous poster hash: b0701...622
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo stille opp for være med og hjelpe til i garderoben og slikt, selv om du ikke føler deg kapabel til å være badevakt. På den måten viser du vilje til å hjelpe til med et frivillig og gratis tilbud til ditt barn og det trengs vel foreldre som engasjerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, nå er det sånn at både jeg og min mann svømmer veldig dårlig og har vannskrekk. Jeg syns det er skummelt å bare gå i bassenget og jeg når det når meg lenger enn til midjen. Og å dukke under vann tør jeg i alle fall ikke.

Så er det slik at jeg har meldt barnet mitt på svømmekurs via idretsskolen, dette kurset er gratis og de har svømmelærere der, men de må ha en av foreldrene med i vannet til å være ekstra vakt. Så ser jeg at en av gangene er vi tildelt vakt!

Det er jo litt krise da. Jeg skulle gjerne være, men tenker selv at jeg ville ikke følt meg trygg om jeg visste at den vakta ikke kunne svømme og attpåtil hadde vannskrekk som jeg har! Ikke kjenner jeg de andre foreldrene heller og det står i skrivet at foreldrene må selv ordne evnt bytte av vakter. det er ikke alle foreldre som er satt opp på vakt, bare de som står øverst på listen!

Jeg prøvde å skrive tilbake og forklare situasjonen, men har ikke fått svar ennå.

 

What 2 do?

Anonymous poster hash: b0701...622

 

Fransklærer som ikke kan fransk? Lege som ikke kan medisin? Tannlege som ikke kan borre?

 

Vel, nei, bedre med folk tilstede som kan varsle enn ingen, men badevakt med vannskrekk blir jo en parodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...