Gå til innhold

Vår ernæringsfysiolog svarer deg gratis


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline

Vår ernæringsfysiolog Randi Vassbotn Norheim svarer deg gratis i forum for mat og ernæring. 

 

Randi Vassbotn Norheim er autorisert klinisk ernæringsfysiolog. Hun er ekspert i vår egen slankeklubb Vektkonsulentene, og er foredragsholder og konsulent for næringslivet gjennom egen bedrift.  

 

For å stille spørsmål til Norheim må du lage deg en bruker i forumet, men du er helt anonym. Vi ber om forståelse for at ernæringsfysiologen ikke har kapasitet til å svare alle. Hun velger selv hvilke spørsmål hun vil svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tittet på siden det linkes til. Skjønner ikke hvorfor noen gidder å betale for å gå ned i vekt, mindre mat koster da virkelig mindre penger enn mer mat. Ferdig oppsatt matplan synes jeg også er helt koko. Det er mye gøyere og mer fleksibelt å bestemme helt selv hva og når man skal spise, og det øker sjansen for at man holder seg til planen.

 

Å nei, en plan som fungerer og dyp forståelse får jo ingen kunder til å komme tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet på siden det linkes til. Skjønner ikke hvorfor noen gidder å betale for å gå ned i vekt, mindre mat koster da virkelig mindre penger enn mer mat. Ferdig oppsatt matplan synes jeg også er helt koko. Det er mye gøyere og mer fleksibelt å bestemme helt selv hva og når man skal spise, og det øker sjansen for at man holder seg til planen.

 

Å nei, en plan som fungerer og dyp forståelse får jo ingen kunder til å komme tilbake...

Men noen trenger strengere regler å forholde seg til i hverdagen for å klare å holde et sunt kosthold og gå ned i vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen trenger strengere regler å forholde seg til i hverdagen for å klare å holde et sunt kosthold og gå ned i vekt. :)

 

Hvordan går det etterpå, da, når personen er "ferdigslanket" og skal styre inntaket selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det etterpå, da, når personen er "ferdigslanket" og skal styre inntaket selv? 

Noen har kanskje lært såpass mye og fått ny interesse for mat og kosthold og klarer å holde vekten, andre sklir ut og legger på seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det etterpå, da, når personen er "ferdigslanket" og skal styre inntaket selv? 

 

Da er det tilbake til start.

Anonymous poster hash: 420c4...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tittet på siden det linkes til. Skjønner ikke hvorfor noen gidder å betale for å gå ned i vekt, mindre mat koster da virkelig mindre penger enn mer mat. Ferdig oppsatt matplan synes jeg også er helt koko. Det er mye gøyere og mer fleksibelt å bestemme helt selv hva og når man skal spise, og det øker sjansen for at man holder seg til planen.

 

Å nei, en plan som fungerer og dyp forståelse får jo ingen kunder til å komme tilbake...

Folk har ulike behov og ulike ønsker. Det som passer for deg, trenger ikke være løsningen for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ulike behov og ulike ønsker. Det som passer for deg, trenger ikke være løsningen for alle andre.

 

Kanskje det ikke er det, men det burde det. Såpass geniale løsninger  :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke er det, men det burde det. Såpass geniale løsninger  :ph34r:

 

Folk flest er dumme og klarer ikke slikt selv.

Anonymous poster hash: a0398...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Har tittet på siden det linkes til. Skjønner ikke hvorfor noen gidder å betale for å gå ned i vekt, mindre mat koster da virkelig mindre penger enn mer mat. Ferdig oppsatt matplan synes jeg også er helt koko. Det er mye gøyere og mer fleksibelt å bestemme helt selv hva og når man skal spise, og det øker sjansen for at man holder seg til planen.

Å nei, en plan som fungerer og dyp forståelse får jo ingen kunder til å komme tilbake...

Det er i alle fall mange som ikke klarer å gå ned i vekt uten hjelp. Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall mange som ikke klarer å gå ned i vekt uten hjelp.

 

Hjelp er bra, men den beste hjelpen trenger ikke å koste penger, eller være overstyrende. Jeg har fått gratis, men ubetalelig, hjelp fra forumet her, MFP, og andre steder, til å hjelpe meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp er bra, men den beste hjelpen trenger ikke å koste penger, eller være overstyrende. Jeg har fått gratis, men ubetalelig, hjelp fra forumet her, MFP, og andre steder, til å hjelpe meg selv.

 

Hadde du klart deg uten hjelp fra helsevesenet?

Anonymous poster hash: a8755...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale for å ta del i en slik klubb, kan være en investering. Jeg har lest flere skrive at de sliter med feks motivasjon. Jeg tror at å betale for en tjeneste + få oppfølging vil kunne virke motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du klart deg uten hjelp fra helsevesenet?

Anonymous poster hash: a8755...26f

 

Stråmann.

 

Jeg bruker helsetjenester, men ikke ifbm slanking, som er hva jeg snakker om i denne tråden.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forumassistent avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...