Gå til innhold

Ekstremt kosete/klengete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min, det midterste av tre barn, er nå tre år. Han har en eldre og en yngre søster, eldste er seks og yngste er halvannet.

De siste to årene har jeg lagt merke til et trekk ved ham som jeg synes er litt rart og etter hvert litt plagsomt. Han har en "greie" for naken hud. Han har en slags uimotståelig trang til å ta på, stryke på og kose på hud. Som regel er det meg og mor som får behandlingen, men jeg har også lagt merke til at søstrene får litt. Lillesøsteren har begynt å gå, og de gangene hun går barfot har jeg sett at han kan sette seg ned på kne i nærheten av henne bare for å stryke litt oppå føttene hennes. I begynnelsen trakk jeg også litt på smilebåndet da han satt på armen til en ung barnehageansatt og fant det for godt å stryke i utringningen hennes. Tror det har gitt seg, ettersom han har blitt litt for stor til å bli løftet på hele tiden.

Sitter vi sammen i sofaen kan han stryke meg på armene, helt ok. Har jeg en genser som har glidd litt opp så det vises litt hud, kan han begynne å stryke på sideflesket mitt. Han er i alderen for å ha urolige netter, og ender ofte opp i foreldresengen. Da er det beføling-o-rama på begge to. Han har skjønt at det ikke er ok å stryke på puppene til mor, men ellers går det mye på resten av overkroppen. Han har fått et "heng" på "stripen" som er den bretten man får i huden ved albuen når man bøyer armen. Den skal strykes. Hender skal holdes, og ikke på vanlig måte, men sånn intenst, flettet, og han bruker begge sine.

Det har blitt plagsomt, etterhvert, å skulle kose så mye. Det er ikke lenger kosing heller, men en intens beføling og klåing. Noen vil kanskje trekke slutninger om at vi ikke gir ham nok kjærlighet og kos, men jeg kan forsikre om at han får masse kos og nærhet, og vi har ikke avvist ham når han kommer for å klå, med unntak av når det blir litt ufint (les:puppegrafsing). Søstrene har ikke vist noe lignende.

Han bestemte seg selv for å slutte å amme da han var seks mnd, da var det ikke interessant lenger.

Jeg tror ikke jeg klarer å beskrive dette godt nok, uten at det blir en vegg av tekst. Poenget er at det klåes hele tiden, under middag, i sofaen, mens man går, mens man kjører bil, og selvfølgelig hvis man ender opp med sam"soving" i løpet av natten.

Jeg synes selv det er litt slitsomt, og kona, som er et par hakk mer kosete enn meg, har til og med sagt at hun synes han er drøy. Mens jeg sitter og skriver dette sitter han og ser på barnetv og den ene armen driver og peller meg på underarmen og håndbaken, jeg har tross alt trukket opp genseren.

Er det noen som har det lignende? Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 19e1a...a03

Anonymous poster hash: 19e1a...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...