Gå til innhold

vanlig trekking som ble til kirurgi, men ingen bedring...


alenemor82

Anbefalte innlegg

lurer på en ting... vanskelig og finne svar på dette. Mandag for en uke siden skulle jeg trekke restene av en tann som hadde vært rotfylt men var helt knekt i stykker. det skulle være en normal trekking men ble kirurgisk operasjon på tannlegekontoret., men ble sittende i stolen i ca 2 timer. jeg har tannlege skrekk, så det var ikke enkelt for meg. tannlegen fikk ut hele tannen til slutt, men de tok sin tid. jeg har tatt mye antibiotika siste årene pga kronisk bihule betennelse og mye bronkitt/lungebetennelse. og mystiske infeksjoner i munnen som ingen finner svar på.. går på antibiotika nå. klacid og dalacin. for og komme til saken. litt av roten på tannen som var nede på venstre side(12 års jeksel) satt fast i kjevebenet.. så satt igjen med et kjempehull helt ned til kjevebenet og noen intense smerter. paracet og ibux har jeg spist som sukkerbiter, så legen min gav meg noe svak morfin. men til og med denne tar ikke smertene. den demper smertene litt, men ikke mye. nå en uke senere er hullet ned til benet fortsatt like stort og smertene like gale. tannlegen la ned en strimle med noe antibiotika greier på på fredag. i dag måtte jeg ta denne ut, for den gjorde bare smertene verre. vet ikke hva jeg skal gjøre, for det blir ikke bedre. hadde de bare begynt og gro litt, så hadde sikkert smertene dempet seg litt. er temmelig fortvilet for dette var siste tannen jeg hadde og tygge med på den siden nede. skal få nye tenner snart. hva skal jeg gjøre? er alenemor til gutt på 8 år. han kan ikke se meg slik lenger. må bli bedre fort... men hvorfor blir jeg ikke det???? når jeg kikket i munnen i sted med lommelykt, så såg jeg benet og fargen var fin, akkurat slik den var for en uke siden. bortsett fra at jeg har fått noen små hvite prikker på innsiden av kinnet i området der tannen ble trukket ut. og har små feber. men det har jeg hatt i mange mnd nå. kan noen gi meg noen råd? klarer snart ikke mere. verker meg fordervet. Hvem skal jeg snakke med? Legen? Tannlegen? det er jul og alle er ikke like enkel og få tak i. plis. vet noen hva som er gale? noen tips? hva som helst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det har jeg. tannlegen skyver problemet over på legen min. og legen min sier tannlegen har ansvar for dette. og de er jeg forsåvidt enig i. men noen må hjelpe meg snart...........



Anonymous poster hash: 2d051...0f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos tannlegen igjen. Han prøvde og fremkalle en blødning. Men de ville ikke blø. Han brukte laser. Kanskje han skulle brukt vanlig bor. Så sitter her og herker akkurat likedan. Noen som har peiling på hvorfor de ikke gror? Fortsatt like åpent ned til benet. Har lav iga. Noe som er dårlig immunforsvar i slimhinnene. Men etter jeg var hos tannlegen i går har smertene begynt og gå nedover halsen. Og har fått mange røde prikker på innsiden av begge kinnene. Hva kan dette være? Dei kom etter jeg var der i går. Klarer du kje spise vanlig mat. Og julaften er i morgen. Huff... Takker for alle som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos tannlegen igjen. Han prøvde og fremkalle en blødning. Men de ville ikke blø. Han brukte laser. Kanskje han skulle brukt vanlig bor. Så sitter her og herker akkurat likedan. Noen som har peiling på hvorfor de ikke gror? Fortsatt like åpent ned til benet. Har lav iga. Noe som er dårlig immunforsvar i slimhinnene. Men etter jeg var hos tannlegen i går har smertene begynt og gå nedover halsen. Og har fått mange røde prikker på innsiden av begge kinnene. Hva kan dette være? Dei kom etter jeg var der i går. Klarer du kje spise vanlig mat. Og julaften er i morgen. Huff... Takker for alle som hjelper meg.

Har ikke peiling egentlig, men jeg ville utvilsomt oppsøkt legevakt eller legenkontor i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos tannlegen igjen. Han prøvde og fremkalle en blødning. Men de ville ikke blø. Han brukte laser. Kanskje han skulle brukt vanlig bor. Så sitter her og herker akkurat likedan. Noen som har peiling på hvorfor de ikke gror? Fortsatt like åpent ned til benet. Har lav iga. Noe som er dårlig immunforsvar i slimhinnene. Men etter jeg var hos tannlegen i går har smertene begynt og gå nedover halsen. Og har fått mange røde prikker på innsiden av begge kinnene. Hva kan dette være? Dei kom etter jeg var der i går. Klarer du kje spise vanlig mat. Og julaften er i morgen. Huff... Takker for alle som hjelper meg.

Jeg ville bestilt en haste time hos fastlegen i dag. Eller gått på legevakten. Kansje du har en infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos tannlegen igjen. Han prøvde og fremkalle en blødning. Men de ville ikke blø. Han brukte laser. Kanskje han skulle brukt vanlig bor. Så sitter her og herker akkurat likedan. Noen som har peiling på hvorfor de ikke gror? Fortsatt like åpent ned til benet. Har lav iga. Noe som er dårlig immunforsvar i slimhinnene. Men etter jeg var hos tannlegen i går har smertene begynt og gå nedover halsen. Og har fått mange røde prikker på innsiden av begge kinnene. Hva kan dette være? Dei kom etter jeg var der i går. Klarer du kje spise vanlig mat. Og julaften er i morgen. Huff... Takker for alle som hjelper meg.

Hvis du fortsetter å bli verre, så hadde jeg kontaktet legevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...