Gå til innhold

Hvilken sovemedisin er sterkest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.har plagdes med å få sove i ca 6månder nå. Jeg har prøvd zopiclone,polaramin,sarotex,vallergan,circadin,nozinan,fenemal. Ingenting virker. Så jeg lurer på hvilken sovemedisin som er sterkest/best ?

Dr en min mener jeg har veldig bra lever etter som jeg ikke fikk noen reaksjon på 25mg nozinan.

Anonymous poster hash: 376b9...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • skrevet

    10

  • missmas

    9

  • AnonymBruker

    7

  • Pinkis22

    3

Mest aktive i denne tråden

Den ultimate sovemedisinen er nok flunitrazepam aka Rohypnol, Flunipam og "hypper". Samt voldtektsdop.

Jeg tror ikke denne produseres lenger, den er i alle fall trukket fra norsk marked.

Det er en moral her: jo "bedre" stoff, jo farligere stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nozinan regnes som "storslegga". Sterkest er også et spørsmål om dose.

Jeg spør litt av nysgjerrighet, hvor sterke er disse "antihistaminene" (Nozinan, Seroquel, Tolvon, etc) i forhold til benzo/benzolignende/barbiturater?

Jeg har aldri brukt noe av sistnevnte, men bruker 10 mg Tolvon ved behov. Er det å foretrekke fremfor noe av det sistnevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

xxløvetannxx

Nozinan regnes som "storslegga". Sterkest er også et spørsmål om dose.

Storslegge? I hvilken dose? Bare lurer, da jeg får 50 mg til å slappe av på...(i tillegg til stesolid). Sovner ikke av den. Men når jeg føst sovner, sover jeg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei! Har dere noen form for sovemedisin å anbefale når alt det jeg har prøvd ikke fungerer i det hele tatt? Legen min mente at 25 mg nozinan skulle slå ut en hest... Kan jeg velge hvilken medisin jeg vil prøve? Hvis jeg foreksempel vil prøve apodorm fordi jeg har lest at den funker veldig bra på folk? Begynner å bli dyrt med medisiner som ikke funker synes jeg.. Er drittlei av å ikke sove. Er så sliten og klar døgnet rundt, og likevel får jeg ikke til å sove uansett hvor mye jeg prøver. På 3 dager nå, så har jeg sovet i 6 timer tilsammen, noe jeg mener ikke er normalt!

Har nå fått beskjed om å øke dosen fenemal til 100 mg, funker ikke det, så skal jeg prøve 150 mg.

Anonymous poster hash: 376b9...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte nozinan for mange år siden, vanligvis 5 mg og unntaksvis 10 mg som slo meg ut.  Nå har jeg fått problemer igjen og bruker for øyeblikket 10 mg stillnocht og 5 mg vival hver kveld.  Apodorm gjorde meg sløv og legen sa at jeg skulle kutte den helt ut.



Anonymous poster hash: aed88...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 50mg nozinan på psyk. sykehus da jeg var ung for lenge siden. Det var som å bli slått i hodet med en slegge, men sove fikk jeg ikke. Det var noe torturaktig med enkelte av de gammeldagse psykiatrimedisinene mot psykose.

 

 

Flunipam var den beste sovemedisinen. Den var best mot tannlegeskrekk også. Faktisk foretrukket av medlemmer av odontofobi interesserte tannleger.

 

Men Seroquel, den er minst like søvndyssende som flunipam, bakdelen er att man blir tolerant etter noen uker.

Endret av Inner self
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 50mg nozinan på psyk. sykehus da jeg var ung for lenge siden. Det var som å bli slått i hodet med en slegge, men sove fikk jeg ikke. Det var noe torturaktig med enkelte av de gammeldagse psykiatrimedisinene mot psykose.

Når jeg tok 50 mg Nozinan ble jeg bare småsvimmel og surrete... 10 mg Vallergan virker bedre. På meg. Noe som illustrerer grunnen til at TS må få en utredning på problematikken, ikke bare teste masse "dop".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har slitt med søvnløshet siden tidlig i tenårene og har min erfaring med sovemedisiner.

 

Hva som er sterkest er som NHD sier et doseringspørsmål

Og den som får sove av 10 mg Tolvon uten toleranse bør prise seg lykkelig.

 

Hvis du tar 100 mg Fenemal bør det få deg i søvn.

Virker ikke det, så vil hvertfall ikke Apodorm virke på deg, så er det sagt.

 

Imovane/Zopiclone 7,5 mg og Apodorm/Mogadon 5 mg er etter min erfaring like sterke.

Forskjellen på dem er at Imovane gjør at du sovner med det samme, men virkningen går over fortere.

Apodorm virker langsommere men virkningen varer lengre.

(10 mg Valium gjør også samme nytten som 7,5 mg Imovane eller 5 mg Apodorm. Valium virker også raskt)

 

Av de medisinene du nevner er nok Fenemal "sterkest" ( i doser på 100 eller 200 mg), men den har veldig lang virketid og er ikke særlig gunstig hvis du må tidlig opp om morgenen.

 

Nozinan ja...Den går jo også for å være sterk.

Men jeg sovnet utrolig nok ikke av dem.

Forsøkte i doser på 5 til 25 mg, men det forsterket angsten hos meg, jeg ble helt tett i nesa, fikk nærmest panikk, følte at jeg veide dobbelt så mye, ble svimmel og da fikk jeg hvertfall ikke sove.

Trodde jeg var den eneste i verden som ikke fikk sove av Nozinan helt til jeg nå leste at du også har prøvd dem uten å sovne.

 

Selv syns jeg Valium er den beste sovemedisinen, enda den ikke er lansert som sovemedisin.

Jeg bruker vanligvis Valium 5 mg ved behov mot angst på dagtid, og de nettene jeg ikke får sove tar jeg 10 mg Valium, sovner raskt og våkner utvilt.

Får nevne at jeg står fast på 120 mg Tolvon daglig mot depresjon, men har brukt dem i så mange år at jeg ikke blir trøtt av dem lenger (men likevel, hvis jeg glemmer å ta dem blir natten et mareritt).

 

Håper du får sove av 100-200 mg Fenemal.

For virker ikke det, så tror jeg ærlig talt ikke noe annet vil virke. Hvertfall ikke av tradisjonelle sovemidler som Imovane, Apodorm, Mogadon, Rohypnol og Flunipam. Heller ikke Vallergan og andre lignende medisiner.

 

Men hvis du ikke har forsøkt Tolvon kan jo det være verdt et forsøk også.

 

Ønsker deg lykke til! Håper at du får bukt med søvnproblemene og at du også finner ut årsaken til dem.

Endret av Obrenovich
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hvis man først skal bruke barbiturater for å få sove (trodde ikke det ble brukt lengre?) - er det ikke da bedre å bruke et som ikke har flere døgn halveringstid sånn som Fenemal har?

 

Ellers har jeg hørt om en som har prøvd absolutt alt som er nevnt her for søvn, uten resultat. Det eneste som hjelper vedkommende er Xanor i veldig høy dose (6-8 mg) og, merkelig nok, et antihistamin som selges over disk i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør litt av nysgjerrighet, hvor sterke er disse "antihistaminene" (Nozinan, Seroquel, Tolvon, etc) i forhold til benzo/benzolignende/barbiturater?

Jeg har aldri brukt noe av sistnevnte, men bruker 10 mg Tolvon ved behov. Er det å foretrekke fremfor noe av det sistnevnte?

 

Jeg blir svimmel, rar og fjern av Tolvon, og helt zombie dagen etter. Benzo er definivt best, og ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke sove av nozinan tabletter, fordi jeg får så ille restless legs, men flytende nozinan blir knock out. Men jeg fikk det ikke som sovemedisin, men fikk det til  å slå meg ut da jeg var hadde så sterke smertefulle depresjonsanfall at jeg bare gråt og hylte av smerte og ikke holdt ut et sekund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis man først skal bruke barbiturater for å få sove (trodde ikke det ble brukt lengre?) - er det ikke da bedre å bruke et som ikke har flere døgn halveringstid sånn som Fenemal har?

 

 

Jo - men barbiturater med kort halveringstid finnes ikke på det norske markedet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke sove av nozinan tabletter, fordi jeg får så ille restless legs, men flytende nozinan blir knock out. Men jeg fikk det ikke som sovemedisin, men fikk det til  å slå meg ut da jeg var hadde så sterke smertefulle depresjonsanfall at jeg bare gråt og hylte av smerte og ikke holdt ut et sekund til.

 

Var det noe snilt gjort, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...