Gå til innhold

Visdomstann, infeksjon, ømt tannkjøtt - VENNLIGST LES


Sebastianpusen

Anbefalte innlegg

Sebastianpusen

Hei! 

 

Jeg heter Sebastian, og har en interessant nyhet til de som kjenner seg igjen i problemer med det som står i tittelen. Om du har ømt tannkjøtt som følger av infeksjon på grunn av visdomstenner nederst i munnen, les videre. 

 

For en ukes tid siden fikk jeg vondt i høyre side nederst i munnen. Grunnen er på grunn av at jeg har visdomstenner som vokser opp (jeg er 20 år gammel), og det har dannet seg bakterier under hudflikene som dekker til visdomstennene grunnet at de ikke er helt oppe. Det gikk bort i løpet av et par dager, så det var greit. Men kun en dag etter det skjedde det samme på andre side (venstre). 

 

Denne gangen var det mye verre. Jeg hadde vondt i et par dager, før plutselig en lymfekjertel i kjeven begynte å bli øm i tillegg. Smertene var irriterende, og jeg ønsket virkelig at det skulle gå bort. Begynte å google litt, og fant ut at infeksjon i visdomstenner måtte leges med antibiotika. 

 

Noen timer tidligere kom jeg til å tenke på at en gang for omtrent et år siden hadde jeg samme smerter. Da fant jeg et akupunkturpunkt i kjeven som gjorde at tannkjøttplagene gikk bort på noen timer. Jeg tenkte at jeg kunne likesågodt prøve det samme denne gangen, så det gjorde jeg. Jeg har lest om, og er veldig interessert i alt som har med akupunktur og massasje å gjøre, og har veldig tro på at det er effektivt. 

 

Smertene og infeksjonen er nå 99% borte. Jeg kan kun så vidt kjenne at tannkjøttet er ømt når jeg drar tungen over det. Jeg masserte punktet for ca 4 timer siden. Lymfekjertelen er tilbake til normalt, og tannkjøttet er ikke lenger vondt eller ømt. Det eneste jeg gjorde før jeg masserte, var at jeg tok en q-tips og renset huden ved visdomstannen, bra rensing rundt området. 

 

Grunnen til at jeg poster dette innlegget, er fordi jeg ønsker at andre skal prøve det samme, for å se om det kan løse problemet deres. Om du sliter med samme smerter, vær så snill, prøv det, og svar meg på denne posten. 

 

Punktet ligger til som så: 

 

Ta pekefinger på enden av øyet, og dra den i en rett linje ned mot kjeven. Om du begynner å kjenne rundt om på kjeven i det området, kjenner du en slags "muskelknute", og om du masserer denne, og der du kjenner at den går (det kan kjennes ut som en tråd som går litt opp, og litt lenger ned), så kan du fort kjenne at tannkjøttet blir bedre! Om du fortsatt sliter med å finne punktet, prøv å google etter "ST 6 acupressure point". Da kan du se bilde av hvor dette punktet ligger på kjeven. Masser det, trykk og hold oppover, gjør alt mulig i området på den siden du har vondt. Punktet blir noe sårt etterpå, men om det samme skjer med deg som med meg, bør tannkjøttpinen være borte. 

 

Tusen takk for at du leste, håper på å få svar! 

 

Sebastian 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...