Gå til innhold

Knekt tann etter boring


Gjest90

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen for noen uker siden å fant ut at jeg måtte rotfylle. Etter å ha rotfylt en dag, og fjernet nerven en annen dag så måtte jeg vente til over nyttår for å få gjort selve rotfyllingen. I løpet av julen så knakk tanna som det var boret i uten videre. I jula prøvde jeg å ikke tygge så mye på den siden av kjeven siden den ikke var rotfylt enda og spist heller ikke noe hardt som kunne gjort at den skulle knekke. Det virker ikke som tannlegen har tenkt å ta på seg noe av skylden og jeg selv må betale 7000 kr. for en krone på tanna som er knekt. Har jeg rett på å få noe av dette dekt av tannlegen, eller er det riktig at jeg skal betale alt selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos tannlegen for noen uker siden å fant ut at jeg måtte rotfylle. Etter å ha rotfylt en dag, og fjernet nerven en annen dag så måtte jeg vente til over nyttår for å få gjort selve rotfyllingen. I løpet av julen så knakk tanna som det var boret i uten videre. I jula prøvde jeg å ikke tygge så mye på den siden av kjeven siden den ikke var rotfylt enda og spist heller ikke noe hardt som kunne gjort at den skulle knekke. Det virker ikke som tannlegen har tenkt å ta på seg noe av skylden og jeg selv må betale 7000 kr. for en krone på tanna som er knekt. Har jeg rett på å få noe av dette dekt av tannlegen, eller er det riktig at jeg skal betale alt selv?

Dette er en risiko med rotfylling, som tannlegen skulle opplyst deg om.

Anonymous poster hash: abbee...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos tannlegen for noen uker siden å fant ut at jeg måtte rotfylle. Etter å ha rotfylt en dag, og fjernet nerven en annen dag så måtte jeg vente til over nyttår for å få gjort selve rotfyllingen. I løpet av julen så knakk tanna som det var boret i uten videre. I jula prøvde jeg å ikke tygge så mye på den siden av kjeven siden den ikke var rotfylt enda og spist heller ikke noe hardt som kunne gjort at den skulle knekke. Det virker ikke som tannlegen har tenkt å ta på seg noe av skylden og jeg selv må betale 7000 kr. for en krone på tanna som er knekt. Har jeg rett på å få noe av dette dekt av tannlegen, eller er det riktig at jeg skal betale alt selv? 

Kan ikke se at tannlegen skal dekke dette, men som skrevet over skulle tannlegen har opplyst deg om at det var en mulighet for at dette kunne skje. 

Anonymous poster hash: 7b9c3...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...