Gå til innhold

Fjerning av sjenerende ansiktshår, nærmer seg tenårene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et barn med sjenerende ansiktshår. Vi foreldre har alltid oppført oss naturlig i forhold til dette, og barnet har opplevd lite erting og kommentarer fra andre medelever. H*n har likevel stilt spørsmålstegn rundt at h*n føler seg annerledes enn andre innimellom igjennom oppveksten, og de få gangene det har vært kommentarer har dette blitt tatt veldig hardt.
Nå har h*n kommet i en alder hvor vi ikke lenger kan forsøke å naturliggjøre dette, h*n har sine egne meninger og mor og fars teller ikke like mye lenger. Utseende er selvfølgelig også enda viktigere. :)

Jeg tok opp dette sist jeg var hos legen vår, og spurte om en eventuell henvisning på rikshospitalet for en vurdering der. Fikk beskjed om å fortsette å avvente til barnet tok opp igjen problemet, og evt. begynne å bleke hårene. Bleking av et barns ansiktshår er ikke noe alternativ for meg, ei heller napping.
Det gikk bare noen dager før barnet kom til meg og fortalte om frykt for mobbing når h*n begynner på ungdomsskolen og et sterkt ønske om å fjerne hårene.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer rundt fjerning av hår med laser, eller andre ting. Tar også gjerne imot forslag som jeg kan si til legen når vi skal dit for å be om henvisning.



Anonymous poster hash: 943bc...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke peiling på laser, men har selv mye ansiktshår som heldigvis er lyst. (Negativt med lyst hår er at laser virker vist ikke.) Har vært laget med dette i alle år, og pinsetten har vært min gode venn.

Nå bruker jeg en hårfjerningsspiral kjøpt på Enklere liv. (Fungerer som "threading".) Bruker denne i hele ansiktet flere ganger i uken, og er lei for at jeg ikke visste om spiralen tidligere. Jeg har ømfintlig hud og reagerer lett på kremer etc, så voks og hårfjerningskrem er ikke alternativ for meg.

Min ene datter ser ut til å ha arvet min hårvekst. Hun er nå 11 og har så smått begynt å nappe litt.

 

Gå til en privat hudlege og be om henvisning/ hjelp/ råd. (Volvat eller tilsvarende.) Ikke alt som er "naturlig" er kjekt å ha midt i ansiktet!



Anonymous poster hash: 7eb3b...ddb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...