Gå til innhold

Til dere som småprater i mange tråder


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

 

Hvorfor det? Det finnes allerede underforum som Diabetes, Hodepine og migrene, Allergi og ikke minst Bokstavbarn.

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

 

Og det er nesten ingen aktivitet de de foraene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Men tråder som tar helt av i alle retninger er jo en gammel DOL-tradisjon.

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

 

Steining er en gammel tradisjon i mange land. Ikke alle tradisjoner er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er nesten ingen aktivitet de de foraene.

 

Sikker på at et AS forum ville blitt populært.

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asperger er jo en sånn "bokstav"-dagnose. Bare dumt at man ikke vokser den av seg, som noen tydeligvis later til å tro, siden underforumet heter bokstavbarn.

 

Forøvrig strander forsøkene på hersketeknikk som forvirrede grindhvaler; ord på et nettforum er bare prikker på en skjerm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at et AS forum ville blitt populært. Anonymous poster hash: 81e01...dc7

Det tror jeg også. Så kunne Feks nhd vært på det forumet og svart også. "Halve dol" har jo handlet om AS siste året (?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asperger er jo en sånn "bokstav"-dagnose. Bare dumt at man ikke vokser den av seg, som noen tydeligvis later til å tro, siden underforumet heter bokstavbarn.

Det ligger ingen nedvurdering eller feil holdning bak det at forumet heter Bokstavbarn.  Det har historiske årsaker.   I DOLs glansdager var det forumene for Graviditet, Ufrivillig barnløshet og Foreldre (det ble ikke inndelt i småbarn og tenåringer før senere) som i tillegg til Åpent hadde aller størst trafikk.  Det var haugevis av gravide, "prøvere" og småbarnsforeldre (stort sett mødre) her hver bidige dag.  Dette var før BarnIMagen og andre nettsider spesielt beregnet på disse gruppene, ble startet.

 

Derfor var det også naturlig å vinkle "bokstavforumet" mot barn, eller altså egentlig mot foreldrene / mødrene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en tråd kommer litt ut på viddene, må da være helt greit. Men den intetsigende bablingen som har vært her i vinter, er jo visuell forurensning, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en tråd kommer litt ut på viddene, må da være helt greit. Men den intetsigende bablingen som har vært her i vinter, er jo visuell forurensning, mener nå jeg.

 

Enig:-)  Jeg tenker også at det kommer litt an på hva som er hovedtemaet for tråden, hvor mye man kan tillate seg noen sidesprang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en tråd kommer litt ut på viddene, må da være helt greit. Men den intetsigende bablingen som har vært her i vinter, er jo visuell forurensning, mener nå jeg.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også. Så kunne Feks nhd vært på det forumet og svart også. "Halve dol" har jo handlet om AS siste året (?)?

Jeg startet en tråd og var usikker på om jeg skulle plassere den på psykiatri eller åpent.  Valgte åpent for hovedtema var ikke psykiatri.  Men jeg er nokså sikker på at det hadde blitt mer respons om den var plassert på psykiatri. 

Anonymous poster hash: b8935...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en tråd kommer litt ut på viddene, må da være helt greit. Men den intetsigende bablingen som har vært her i vinter, er jo visuell forurensning, mener nå jeg.

Uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så "tenker" jeg at den hyklerske konstruktiviteten er alt annet enn oppbyggende. "Tenker" den gjør stor skade. Spestiele denne pushingen av medisiner som Wellbutrin, som kanskje er økonomisk motivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
AnonymBruker

Enig med Frosken. Ikke alle tråder egner seg til digresjoner. Men de aller fleste gjør det. Men altså ikke babling.

Moen som kan være så vennlig å defnere hva babling er ?

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker

Jo jeg vil ta det admotam

Takk for at dere står på og fint å vite at det finnes et sånt forum hvis man trenger for de som har mulighet

Ber om unnskyldning hvis noen føler seg støtt av noe jeg har skrevet eller sagt

Ønsket aldri å trenge meg på noen

Nå hører jeg min mor er våken

og dagen er blitt litt lenger" 

Anonymkode: 7a43f...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Maggie55

Jeg har sendt melding til Admin med spørsmål om å rydde opp i mine feiltråder og alt mitt som er uaktuelt

Betaler gjerne hvis dere bare sender faktura Føler dette er et veldig nyttig forum for psykisk syke Tusen takk til der for opprydning Skal til legen snart Har bestemt meg for det Håper det beste som alltid

Det med uaktuelle og feil tråder tror jeg har å gjøre med at vi mennesker synes alltid å ligge litt bak hva vi selv sier eller tenker

 

Alle er jo selvsagt ikke like og forfekter ingen endelig sannhet Ever

Vil gjerne bli bedre

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på en måte med de store tingene som de små tingene

Vi er ofte så forskjellige steder i livet og det gjør alt så vanskelig Står for meg akkurat nå som hva alt handler om

Husker en forlegger som for 20 år siden eller mer ble spurt om hva framtidas litteratur kom til å handle om eller h med å gjøre

Havet døden og kjærligheten svarte han eller hun husker ikke ordrett

Ikke det at dette omhandler litteratur på noe måte det er bare det at vi ofte er så forskjellige steder

Ordene har vært noe som liksom alle eier for meg

Hva man ikke normativt kan gi uttrykk for kan man liksom prøve å finne noen ord for og liksom ufarliggjøre og trydliggjøre for seg selv

Men helse er jo et mye mer omfattende begrep for oss i dag enn hva det engang var Problemet er bare at alle får ikke del i det å ha helsa som vi vel alle skulle ønske

Men det er ikke alltid ordene strekker til dessverre 

Mange av oss er vel altfor vant til smal talk og musikk på supermarkedet som vel heller ingen ville være foruten

Alt betyr selvsagt arbeidsplasser

Kanskje ordene også bare er en sirkel som eldre tiders språkeksperter har antydet

Hvem vet

Anonymkode: 7a43f...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forumassistent avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...