Gå til innhold

Fjern terror-innlegget på psykiatriforumet..


ISW

Anbefalte innlegg

Synes ikke det er noe trivelig å lese at en syk person skal "ta gisler i Allahs navn". Denne personen er åpenbart syk og utilregnelig, og burde vel ikke få skrive i det hele tatt.

Dessuten fører slike innlegg til unødvendig hat mot Islam (når han gjør dette i Allahs navn)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det han har skrevet er så grovt at av hensyn til samfunnet bør DOL sende bekymringsmelding til PST. Men det er ikke opp til meg.

Det er bra at innlegget ble slettet av hensyn til bekymring og forholdet til Islam. Dette er ikke Islam. Det er sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det han har skrevet er så grovt at av hensyn til samfunnet bør DOL sende bekymringsmelding til PST. Men det er ikke opp til meg.

Hvorfor det? De har garantert sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vet jeg hvordan de jobber, men det høres jo rart ut om PST sitter og doler?

På samme måte som Google fungerer... de bruker en crawler til å besøke alle sidene, og så henter de ut den informasjonen de trenger. Dette er helt automatisert. Jeg kjenner ikke detaljene, men det er ingen tvil om at det loggføres når noen skriver visse kombinasjoner av ord. Denne teknologien er jo eldgammel, like gammel som internett nesten. F.eks. sånn her:

Allah achbar, jeg skal drepe norske svin!!!

Så snart crawleren har vært her får de beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv lukkede deler av nettet som Facebook har de innsyn i, dette har det jo vært mye snakk om de siste åra. Så det hjelper ikke å lage en skjult gruppe på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sånn sett ja. Visste at teknologien fantes men trodde ikke de gadd å gjøre det. Men da vet jeg det :) Takk

Om de gidder å bry seg med denne forumbrukeren er en annen sak da, tror neppe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de gidder å bry seg med denne forumbrukeren er en annen sak da, tror neppe det...

Men vil de finne IP til vedkommende uten å begjære denne utlevert av DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men vil de finne IP til vedkommende uten å begjære denne utlevert av DOL?

 

Jeg klarer ihvertfall å finne IPen hans, uten at DOL forteller meg det. Så da klarer nok PST det også

 

(Noe sånt)

 

For mer info om sikkerhetshull kan du spørre Toga  :ph34r:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vil de finne IP til vedkommende uten å begjære denne utlevert av DOL?

Det er i alle fall ikke bare DOL som har den. Hvis vedkommende har konto på Facebook eller Google, så knytter de til hans konto hans aktivitet fra titusenvis av forskjellige websider, med mindre du blokkerer de cookiesene. Her har jeg installert en anti-tracking extension, for å illustrere:

 

Untitled.png

 

Og NSA har jo som kjent hatt tilgang. Som PST samarbeider med.

 

Eye_of_sauron.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil de finne IP til vedkommende uten å begjære denne utlevert av DOL?

Ja, det Morgan gjorde var å sende meg en PM med et et bilde i. Dette bildet var lagret på en server han hadde kontroll over, og serveren logget hvem som lastet inn bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du har tilgang hos meg?

 

Nei nei, med sikkerhetshull tenkte jeg på overgivelse av IP adresse, du vet via bilder som er embedded, ikke noe ut over det. Men har du IPen så finner du personen hvis du har makt til å vite det fra ISPene (det har ikke jeg altså men politiet har jo det)

 

Og ja vil de finne personen godt nok så gjør de det som du illustrerte ovenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det Morgan gjorde var å sende meg en PM med et et bilde i. Dette bildet var lagret på en server han hadde kontroll over, og serveren logget hvem som lastet inn bildet.

 

Her kommer du med grove beskyldninger mot et brukernavn som ikke er tilstede for å forsvare seg! Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall ikke bare DOL som har den. Hvis vedkommende har konto på Facebook eller Google, så knytter de til hans konto hans aktivitet fra titusenvis av forskjellige websider, med mindre du blokkerer de cookiesene. Her har jeg installert en anti-tracking extension, for å illustrere:

 

Untitled.png

 

Og NSA har jo som kjent hatt tilgang. Som PST samarbeider med.

 

Eye_of_sauron.jpg

Hmm.. Interessant. Man er tydeligvis ikke like anonym på nett som man tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer du med grove beskyldninger mot et brukernavn som ikke er tilstede for å forsvare seg! Skjerpings!

Jeg har et veldig sikkert system nå. :)

I have taken measures.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...