Gå til innhold

Latskap


Toga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Toga

    72

  • slabbedask

    13

  • Trine

    13

  • stjernestøv

    10

Mest aktive i denne tråden

Du er ihvertfall ikke lat i forhold til det å opplyse andre i tide og utide om din selvpåståtte latskap.

Sant det. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut av "uføret". Jeg skulle ønske jeg fikk til mer - betydelig mer. På en måte er det jo bare å sette igang, og det gjør jeg også av og til; jeg setter i gang med masse - men jeg blir sliten, og går litt i "dvalemodus" en stund. I det siste halvåret har det gått oppover for meg; jeg får gjort mer. Men likevel har jeg i kveld bare sittet her og kuket. Jeg har lagd ordentlig middag da, det skal jeg ha. Men da jeg kom inn etter en times tur med jogging/gåing så følte jeg meg sliten og at jeg hadde gjort nok. Det er ikke sånn at jeg kunne finne på å vaske badet nå, liksom. Det er helt utelukket for meg, selv om det ikke er vasket der siden julerengjøringen.

Jeg syns jeg bare surrer gjennom dagene, og er ikke fornøyd. Jeg vil utrette noe stort. Jeg utretter noe minimalt, kanskje noe i minus og, hvem vet, jeg forsørges jo av skattebetalerne så jeg tar mer enn jeg gir, det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut av "uføret". Jeg skulle ønske jeg fikk til mer - betydelig mer. På en måte er det jo bare å sette igang, og det gjør jeg også av og til; jeg setter i gang med masse - men jeg blir sliten, og går litt i "dvalemodus" en stund. I det siste halvåret har det gått oppover for meg; jeg får gjort mer. Men likevel har jeg i kveld bare sittet her og kuket. Jeg har lagd ordentlig middag da, det skal jeg ha. Men da jeg kom inn etter en times tur med jogging/gåing så følte jeg meg sliten og at jeg hadde gjort nok. Det er ikke sånn at jeg kunne finne på å vaske badet nå, liksom. Det er helt utelukket for meg, selv om det ikke er vasket der siden julerengjøringen.

Jeg syns jeg bare surrer gjennom dagene, og er ikke fornøyd. Jeg vil utrette noe stort. Jeg utretter noe minimalt, kanskje noe i minus og, hvem vet, jeg forsørges jo av skattebetalerne så jeg tar mer enn jeg gir, det er sikkert og visst.

Du har bra humor da. Jeg humrer alltid når jeg leser innleggene dine:I Synes du er utrolig morsom!

Er det ikke noe du kan gjøre på dagtid så ikke dagene blir så kjedelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut av "uføret". Jeg skulle ønske jeg fikk til mer - betydelig mer. På en måte er det jo bare å sette igang, og det gjør jeg også av og til; jeg setter i gang med masse - men jeg blir sliten, og går litt i "dvalemodus" en stund. I det siste halvåret har det gått oppover for meg; jeg får gjort mer. Men likevel har jeg i kveld bare sittet her og kuket. Jeg har lagd ordentlig middag da, det skal jeg ha. Men da jeg kom inn etter en times tur med jogging/gåing så følte jeg meg sliten og at jeg hadde gjort nok. Det er ikke sånn at jeg kunne finne på å vaske badet nå, liksom. Det er helt utelukket for meg, selv om det ikke er vasket der siden julerengjøringen.

Jeg syns jeg bare surrer gjennom dagene, og er ikke fornøyd. Jeg vil utrette noe stort. Jeg utretter noe minimalt, kanskje noe i minus og, hvem vet, jeg forsørges jo av skattebetalerne så jeg tar mer enn jeg gir, det er sikkert og visst.

 

Det badet løper da ikke avgårde? Du må jo ha noe å gjøre i morgen okke som? Hvorfor må alt være så grandiost med deg? Holder det ikke å få til en ok hverdag?

 

 

PS. Har du virkelig gått/jogget i EN time??? Snakker vi en normal klokketime eller har du en finurlig måte å regne tid på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det badet løper da ikke avgårde? Du må jo ha noe å gjøre i morgen okke som? Hvorfor må alt være så grandiost med deg? Holder det ikke å få til en ok hverdag?

 

PS. Har du virkelig gått/jogget i EN time??? Snakker vi en normal klokketime eller har du en finurlig måte å regne tid på?

Jeg skulle ønske jeg fikk til mye... sånn typisk jobbe med forskning.

Jeg var på en tur på 5,5 km og så jogget jeg den første km. Egentlig så burde jeg vært ute hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har bra humor da. Jeg humrer alltid når jeg leser innleggene dine:I Synes du er utrolig morsom!

Er det ikke noe du kan gjøre på dagtid så ikke dagene blir så kjedelige?

Trenger ikke være snill. ;) Eller sarkastisk eller hva dette betyr. Neida, beklager hvis det ikke er sarkastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg fikk til mye... sånn typisk jobbe med forskning.

Jeg var på en tur på 5,5 km og så jogget jeg den første km. Egentlig så burde jeg vært ute hele dagen.

 

Just do it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

På en måte er det jo bare å sette igang, og det gjør jeg også av og til; jeg setter i gang med masse - men jeg blir sliten, og går litt i "dvalemodus" en stund. I det siste halvåret har det gått oppover for meg; jeg får gjort mer. Men likevel har jeg i kveld bare sittet her og kuket. Jeg har lagd ordentlig middag da, det skal jeg ha. Men da jeg kom inn etter en times tur med jogging/gåing så følte jeg meg sliten og at jeg hadde gjort nok.

Jeg syns jeg bare surrer gjennom dagene, og er ikke fornøyd. Jeg vil utrette noe stort.

Du har jo hatt en endring i positiv retning. Heller enn å være negativ til at du er sliten og har behov for å hvile i kveld, så kunne du heller slappet av og vært glad for det du faktisk har gjort (både trent og laget ordentlig middag). Selv har jeg hvilt masse de siste dagene, men tenker at det var noe jeg hadde behov for. Badet kan jeg ikke huske sist jeg vasket skikkelig (skulle gjerne vært mer ryddig av meg), men det betyr ikke at jeg ser ned på meg selv av den grunn.

 

Selv om du ikke jobber akkurat nå, så stopper ikke det deg fra å sette deg inn i det nyeste av forskning. Det ligger mye spennende på Google scholar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke jobber akkurat nå, så stopper ikke det deg fra å sette deg inn i det nyeste av forskning. Det ligger mye spennende på Google scholar.

Det er ikke alt det går an å forstå noe som helst av om man mangler grunnkunnskaper. ;)

Så jeg jobber med det, da. I den grad dette sløve livet kan sies å inneholde jobbing i noen grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at jeg kunne finne på å vaske badet nå, liksom. Det er helt utelukket for meg, selv om det ikke er vasket der siden julerengjøringen.

 

 

Det var ille. Riktig ille. Men regner med at julerengjøringen var ekstra grundig siden det er holdt så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ille. Riktig ille. Men regner med at julerengjøringen var ekstra grundig siden det er holdt så lenge.

Jeg vasket gulvet på badet og kjøkkenet og støvsugde resten.

Jeg er en gris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Det er ikke alt det går an å forstå noe som helst av om man mangler grunnkunnskaper. ;)

Så jeg jobber med det, da. I den grad dette sløve livet kan sies å inneholde jobbing i noen grad.

Nei, man må jo begynne et sted. :) Det er jo alltids mulig å ordne seg noen lærebøker eller lese om temaet på wikipedia først. Men det vet du vel sikkert, siden du jobber med det. Ellers er det mange universiteter som tilbyr gratis nettkurs for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var 1,5 liter'n tømt jah... ;)

Kjøpte en 4-pack for å spare penger. Så de er gode og kalde nå.

Men har vel egentlig ikke så veldig lyst på mer.

En om dagen får holde.

Ser dere; dette er selvdisiplin fra øverste hylle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må jo begynne et sted. :) Det er jo alltids mulig å ordne seg noen lærebøker eller lese om temaet på wikipedia først. Men det vet du vel sikkert, siden du jobber med det. Ellers er det mange universiteter som tilbyr gratis nettkurs for tiden.

Syns bare jeg roter vekk all tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Syns bare jeg roter vekk all tiden...

Nei, synes det er kjempebra gjort av deg at du har laget ordentlig middag og trent i dag. Det virker som om du er inne på et godt spor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropo å rote vekk tiden... 02:41...

 

Er ingen oppmerksomhet å sanke lenger engang, siden alle har lagt seg... sa da gjør vel jeg det og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...