Gå til innhold

Overvekt


Toga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man ikke hadde hatt overflod av penger hadde man ikke vært overvektig.

 

Er vel gjerne den sunne maten som er dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gjerne den sunne maten som er dyr?

Cola du tenker på? :P

Hvis man ikke hadde råd til mer enn havregryn og kanskje litt melk - da hadde man ikke vært overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola du tenker på? :P

Hvis man ikke hadde råd til mer enn havregryn og kanskje litt melk - da hadde man ikke vært overvektig.

 

Har man "egostyrke" er ikke dette noe problem. (noe sånt)

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man "egostyrke" er ikke dette noe problem. (noe sånt)

Nei, det hjelper vel å være voksen. Så mitt råd til andre er: bli voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke hadde hatt overflod av penger hadde man ikke vært overvektig.

Nå er det vel slik at det er flest av de med lite økonomiske ressurser som er overvektige, er det ikke det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Hvis man ikke hadde hatt overflod av penger hadde man ikke vært overvektig.

 

Det er et paradoks at i vår tid er det de fattige som er overvektige. Det skyldes blant annet lett tilgang på velsmakende kalorier.

 

Er vel gjerne den sunne maten som er dyr?

 

Det er ikke mulig å generalisere sånn. Sunn mat kan være dyr eller billig, usunn mat kan være dyr eller billig, det er ikke noe klart skille mellom sunn og usunn eller dyr og billig heller.

 

Har man "egostyrke" er ikke dette noe problem. (noe sånt)

 

Det er viktig å verne om sine frontallapper, da blir det lettere å styre unna fristelser.

 

Nei, det hjelper vel å være voksen. Så mitt råd til andre er: bli voksne.

 

Frontallappene, som blant annet styrer impulskontroll, er den nyeste og mest utviklede delen av hjernen, er ikke ferdig dannet før i 25-årsalderen, så du er absolutt inne på noe.

 

Nå er det vel slik at det er flest av de med lite økonomiske ressurser som er overvektige, er det ikke det da? 

 

Det er sant, generelt sett, i vår tid, men penger er ikke alt. Det er mer komplisert. Lite penger skaper usikkerhet og angst. Usikkerhet og angst skaper stress. Stress senker impulskontrollen og øker matlysten. Det er billig, velsmakende, lettspist energirik og næringsfattig mat overalt til enhver tid. Det krever en innsats å lage næringsrik og velsmakende mat. Har man ikke det overskuddet, er det veldig lett å ty til raske løsninger. Menge tjener gode penger på at folk tyr til raske løsninger og investerer mange penger på at vi skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at det er flest av de med lite økonomiske ressurser som er overvektige, er det ikke det da? 

 

I Norge, ja... tenkte mer på noe slikt:

 

 

Ikke at det hjelper overvektige i Norge... men det er jo et faktum da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Norge, ja... tenkte mer på noe slikt:

 

Ikke at det hjelper overvektige i Norge... men det er jo et faktum da. :P

Du kan selv velge. Det er ikke nødvendig å proppe i seg sjokolade og annet snop selv om du har råd og kan.

Anonymous poster hash: 2d6cc...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selv velge. Det er ikke nødvendig å proppe i seg sjokolade og annet snop selv om du har råd og kan.

Anonymous poster hash: 2d6cc...ac6

 

Gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge, ja... tenkte mer på noe slikt:

 

 

Ikke at det hjelper overvektige i Norge... men det er jo et faktum da. :P

 

Nå vet jeg ikke om jeg fikk lyst til å spise sjokolade igjen, de bøndene tviler jeg på at vasker hendene sine etter hvert do-besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke om jeg fikk lyst til å spise sjokolade igjen, de bøndene tviler jeg på at vasker hendene sine etter hvert do-besøk.

 

Det bryr jeg meg ikke noe om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bryr jeg meg ikke noe om. :)

 

Bryr deg om at jeg ikke vil spise sjokolade igjen eller at bøndene ikke vasker lankene? Jeg regnet egentlig ikke med at du vil bry deg om noen av delene for det var jo ingen nyttig informasjon, bare noe jeg tenkte på. Tar nok ikke så lang tid før jeg spiser sjokolade igjen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr deg om at jeg ikke vil spise sjokolade igjen eller at bøndene ikke vasker lankene? Jeg regnet egentlig ikke med at du vil bry deg om noen av delene for det var jo ingen nyttig informasjon, bare noe jeg tenkte på. Tar nok ikke så lang tid før jeg spiser sjokolade igjen uansett.

 

Hehe. ;) Mente at de kanskje ikke har samme renholdsfasiliter som vi har her til lands.

 

Sjokolade er forresten laget av ristede kakaobønner. Vet ikke hvor varmt det blir, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. ;) Mente at de kanskje ikke har samme renholdsfasiliter som vi har her til lands.

 

Sjokolade er forresten laget av ristede kakaobønner. Vet ikke hvor varmt det blir, men.

 

Jaja...jeg har ikke dødd av det enda, men enn så lenge nyter jeg det faktum at jeg ikke vil ha sjokolade :D

 

Åssen overlevde egentlig den sjokoladen der nede, uten å ende opp som kakao. Når jeg er på tur om sommeren og har sjokolade i sekken så er den myk og ekkel på dagen, også stivner den i morsomme fasonger på kvelden.

 

Vel, nei, nå tror jeg det er best at jeg holder kjeft, noe sier meg at jeg ikke høres særlig voksen ut, og det må man jo være for å ikke bli overvektig. Rart egentlig da, at jeg ikke er tjukk :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...jeg har ikke dødd av det enda, men enn så lenge nyter jeg det faktum at jeg ikke vil ha sjokolade :D

 

Åssen overlevde egentlig den sjokoladen der nede, uten å ende opp som kakao. Når jeg er på tur om sommeren og har sjokolade i sekken så er den myk og ekkel på dagen, også stivner den i morsomme fasonger på kvelden.

 

Vel, nei, nå tror jeg det er best at jeg holder kjeft, noe sier meg at jeg ikke høres særlig voksen ut, og det må man jo være for å ikke bli overvektig. Rart egentlig da, at jeg ikke er tjukk :huh:

 

Har ikke lyst på sjokolade jeg heller. Men sannsynligvis i kveld. Sånn er det alltid. Forbannet være dere, frontallappene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst på sjokolade jeg heller. Men sannsynligvis i kveld. Sånn er det alltid. Forbannet være dere, frontallappene mine.

 

Haha...frontallapper :P Om du passer på å ikke ha sjokolade i huset så er det jo ikke noe problem. Kan ikke spise sjokolade om man ikke har sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...frontallapper :P Om du passer på å ikke ha sjokolade i huset så er det jo ikke noe problem. Kan ikke spise sjokolade om man ikke har sjokolade.

 

Sant nok. ;) Men noen ganger går man til butikken med lavt blodsukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...