Gå til innhold

Aldri bli sliten


Toga

Anbefalte innlegg

Da har man en annen type problematikk... ;)

Jeg syntes det er ille at ingen kan svare klart på selv de enkleste spørsmål.

Skjerpings!

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Toga

    22

  • slabbedask

    16

  • Kjøter'n

    6

  • Trine

    5

Mest aktive i denne tråden

DenNorskeElg

Jeg syntes det er ille at ingen kan svare klart på selv de enkleste spørsmål.

Skjerpings!

 

Sorry var og ba en av mine 1337 bønner til min Gud (dette er friskt ikke psykt)

 

Er jo egentlig bra da, siden du ikke tør å dra til butikkken på dagtid så kan en jo like gjerne sove lizzom isteden for å sulte? (Noe sånt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er ille at ingen kan svare klart på selv de enkleste spørsmål.

Skjerpings!

Misforstod spørsmålet jeg, da. ;) Klart alle skal få svar fra Orakelet! ;)

Nei, jeg vet ikke. Du bør ligge unna apedop som Truxal, Vallergan og Nozinan. Benzo bør begrenses, men det har du god kontroll på.

Har De forsøkt melatonin/Circadin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstod spørsmålet jeg, da. ;) Klart alle skal få svar fra Orakelet! ;)Nei, jeg vet ikke. Du bør ligge unna apedop som Truxal, Vallergan og Nozinan. Benzo bør begrenses, men det har du god kontroll på.Har De forsøkt melatonin/Circadin?

Nei, det hverken har man eller vil man.

Men spørsmålet var egentlig hvor ofte man bør drive med døgnings, og var stilt til forumet Døgnings-ekspert. Man andre oppfordres til å svare, de og, vel. Noe sånt. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet var egentlig hvor ofte man bør drive med døgnings

Det kommer helt an på grunnlidelsen i tillegg til eventuell tilleggsproblematikk. Det kan hende det du merker er en del av grunnlidelsen - eller det kan være sekundært til den (grunnlidelsen). I begge tilfeller kommer det altså an på grunnlidelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenNorskeElg

Nei, det hverken har man eller vil man.

Men spørsmålet var egentlig hvor ofte man bør drive med døgnings, og var stilt til forumet Døgnings-ekspert. Man andre oppfordres til å svare, de og, vel. Noe sånt. Hvem vet.

 

Kan gi deg en matematisk formel for det

 

Hvis X er hvor lang dagen din er over 24timer  per dag (for eksempel går det 24,5 timer mellom hver gang du står opp eller legger deg så er X = 0.5)

OG Y er hvor mange timer du vil la døgnet skli ut før nok er nok (for eksempel 8 timer) og korrektsjon må iverksettes og korreksjonen fikser avviket med en gang så er hvor ofte du må døgne gitt av formelen

 

t = X/Y og det vil gi døgningsfrekvensen for deg på hver 16. dag (0.5/8)

 

Hilsen eksperten

Endret av DenNorskeElg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på grunnlidelsen i tillegg til eventuell tilleggsproblematikk. Det kan hende det du merker er en del av grunnlidelsen - eller det kan være sekundært til den (grunnlidelsen). I begge tilfeller kommer det altså an på grunnlidelsen.

Takk for et godt og informativt svar. Det var til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi deg en matematisk formel for det

 

Hvis X er hvor lenge du er oppe for mye over 24 timer per dag (for eksempel går det 24,5 timer mellom hver gang du står opp eller legger deg så er X = 0.5)

OG Y er hvor mange timer du vil la døgnet skli ut før nok er nok (for eksempel 8 timer) og korrektsjon må iverksettes og korreksjonen fikser avviket med en gang så er hvor ofte du må døgne gitt av formelen

 

t = X/Y og det vil gi døgningsfrekvensen for deg på hver 16. dag (0.5/8)

 

Hilsen eksperten

Hva om det er ikke-lineære ligninger?

Bare noe jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi deg en matematisk formel for det

 

Hvis X er hvor lang dagen din er over 24timer  per dag (for eksempel går det 24,5 timer mellom hver gang du står opp eller legger deg så er X = 0.5)

OG Y er hvor mange timer du vil la døgnet skli ut før nok er nok (for eksempel 8 timer) og korrektsjon må iverksettes og korreksjonen fikser avviket med en gang så er hvor ofte du må døgne gitt av formelen

 

t = X/Y og det vil gi døgningsfrekvensen for deg på hver 16. dag (0.5/8)

 

Hilsen eksperten

Takk til eksperten. Nå blir det no 'beregnings' her. Så får vi se hva som skjer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et godt og informativt svar. Det var til god hjelp.

Ja, også er det viktig å huske på komorbiditet innen diagnostikk, spesielt innen psykopatalogi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også er det viktig å huske på komorbiditet innen diagnostikk, spesielt innen psykopatalogi.

Regner med at De får godt betalt for Deres ekspertise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at De får godt betalt for Deres ekspertise?

Ja, er tross alt statlig ansatt. Er ansatt i den største etaten av dem alle. Antageligvis ikke den mest respekterte; men sånn er det nå å være "avant garde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...