Gå til innhold

10 weeks challenge - noen med?


 cilie

Anbefalte innlegg

påskelilje

5 kg hadde vært helt fantastisk! Jeg har litt for mye flesk på sidene + armene, og det hadde vært deilig å få strammet dette opp. Burde hatt både styrketrening og kondistrening, i tillegg til mer vann og mindre mat.

 

Jeg er heldigvis ikke noe voldsomt glad i brus, så det er ikke noe offer. Vin derimot, og godteri..... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    42

  • Nicklusheletida

    11

  • Lillemus

    10

  • påskelilje

    10

I dag har jeg det helt forferdelig. Syykt vondt i hodet, og det er en pine å være på jobb. Tatt 4 panodil zapp, men det hjelper ikke. Lurer på om det er pga null brus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg det helt forferdelig. Syykt vondt i hodet, og det er en pine å være på jobb. Tatt 4 panodil zapp, men det hjelper ikke. Lurer på om det er pga null brus?

 

Drikker du noe annet da, nå som du ikke drikker brus? Du har sikkert blitt avhengig og må komme deg over kneika, ellers er det ren tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg det helt forferdelig. Syykt vondt i hodet, og det er en pine å være på jobb. Tatt 4 panodil zapp, men det hjelper ikke. Lurer på om det er pga null brus?

Hvis du tidligere har drukket sukkerbrus eller lett svartbrus så JA! Men hold ut! Det går over, det er bare kroppen din som hyler og sier at den ikke klarer seg uten, men det gjør den jo, bare den får tenkt seg litt om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du noe annet da, nå som du ikke drikker brus? Du har sikkert blitt avhengig og må komme deg over kneika, ellers er det ren tilfeldighet.

Drikker som jeg pleier morgen og lunsj, men merker at jeg må drikke mer utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tidligere har drukket sukkerbrus eller lett svartbrus så JA! Men hold ut! Det går over, det er bare kroppen din som hyler og sier at den ikke klarer seg uten, men det gjør den jo, bare den får tenkt seg litt om. :)

Ja, ca 1l cola zero pr dag. Slutter primært fordi jeg tror det resulterer i mer godteri/feil mat- sug. Har også de siste par uker tatt en halvliter på jobb. Men hvis det er zeroen som gir disse hodesmertene, så er det nok bra å slutte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ca 1l cola zero pr dag. Slutter primært fordi jeg tror det resulterer i mer godteri/feil mat- sug. Har også de siste par uker tatt en halvliter på jobb. Men hvis det er zeroen som gir disse hodesmertene, så er det nok bra å slutte!

Det lurer kroppen til å tro at den får noe søtt og setter i gang prosesser på samme måte som om du spiser vanlig sukker mener jeg å ha lest. Hold ut! De første 3 dagene er nok de verste, men etter 1-2 uker vil forhåpentligvis suget være borte. Ikke fall for fristelsen til å ta bare en liten slurk underveis for å døyve symptomene - da er du tilbake til start igjen. Dette klarer du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker som jeg pleier morgen og lunsj, men merker at jeg må drikke mer utover dagen.

 

Den literen med cola zero, erstatter du den med vann eller annen drikke? Jeg tenker på om du får i deg nok væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer kroppen til å tro at den får noe søtt og setter i gang prosesser på samme måte som om du spiser vanlig sukker mener jeg å ha lest. Hold ut! De første 3 dagene er nok de verste, men etter 1-2 uker vil forhåpentligvis suget være borte. Ikke fall for fristelsen til å ta bare en liten slurk underveis for å døyve symptomene - da er du tilbake til start igjen. Dette klarer du! :)

Ja, nå MÅ jeg jo klare det når jeg har sagt det... Kun en tbl mot hodepine i dag og gått/jogget, men du som jeg lengter etter brus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den literen med cola zero, erstatter du den med vann eller annen drikke? Jeg tenker på om du får i deg nok væske.

Jeg prøver å drikke mye vann, for merker at jeg drikker mye mindre til middag feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Hvordan går det med cola-abstinensene nå?

 

Det er het sikkert ikke bra for kroppen å drikke cola zero hver dag. Du er kjempeflink som kutter ned på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med cola-abstinensene nå?

 

Det er het sikkert ikke bra for kroppen å drikke cola zero hver dag. Du er kjempeflink som kutter ned på det :-)

Ikke sprukket heldigvis! Fått litt hjelp i helga av irish coffie og vin, men ellers fornøyd m uka! Håper d går bra hos deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så god du er! Tenk hvor godt det er for kroppen di å slippe det svarte sølet hver dag! Jeg drikker litt brus av og til (ikke hver helg, men noen ganger, og da vil jeg helst ha ordentlig cola. Klarer ikke light-variantene). Var på tur i helga, og jeg spiste litt godteri på lørdagen, men hadde faktisk ikke så lyst på, så det ble ikke mye :-)

 

Jeg gikk på ski både lørdag og søndag (ikke langt, men fikk beveget meg i alle fall, og var ute i mange timer), og det gjorde godt for koppen. Veide meg i morges, og da veide jeg 74,0 kilo, så det går rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Man legger IKKE på seg av lettbrus. Det er bare tull. Jeg drikker pepsi max hver dag. Ikke stor mengder, men hver dag. Påvirker ikke vekta i det hele tatt.

 

Vanlig cola, lefser, godteri, kjeks, smør på brødskiva og  vin ville jeg holdt meg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger IKKE på seg av lettbrus. Det er bare tull. Jeg drikker pepsi max hver dag. Ikke stor mengder, men hver dag. Påvirker ikke vekta i det hele tatt.

 

Vanlig cola, lefser, godteri, kjeks, smør på brødskiva og  vin ville jeg holdt meg langt unna.

http://www.nrk.no/livsstil/lettbrus-kan-gi-vektokning-1.1314862

 

Påvirker ikke vekta di nei, men det betyr ikke at den ikke påvirker vekta til noen overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forskning som motviser dette også.

Det finnes forskning som motviser dette også.

Hei! Jeg tror heller ikke st jeg legger på meg isolert sett av cola zero, men jeg elsker søtt og tror det trigger det suget.

Har også blitt anbefalt av lege å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...