Gå til innhold

Tjomlid vs. Sophie Elise


Toga

Anbefalte innlegg

http://www.kjendis.no/2015/03/23/kjendis/sophie_elise/blogg/sophie_elise_isachsen/blogger/38359999/

 

- Det er nå nylig jeg har blitt oppmerksom på og tenkt over bruken av palmeolje. Jeg har ikke promotert noe som inneholder palmeolje etter bloggposten om Freias sjokolade-egg. Jeg vet at jeg ikke er guds beste barn, men når jeg nå har blitt oppmerksom på problemet forsøker jeg å unngå slike produkter, sier hun.

 

Hun sier at hun nå også skal unngå slike sminkeprodukter.

 

- Jeg har ikke tenkt over at det også finnes i sminkeprodukter, så det var bra jeg ble gjort oppmerksom på, sier hun, og legger til:

- Tjomlid kritiserer folk som prøver å gjøre et bevisst valg. Han har tydeligvis ikke så mye å gjøre siden han har lest gjennom hele bloggarkivet mitt. Hva personlig får han ut av dette? Mens han selv sitter og trykker i seg påske-egg så prøver andre å gjøre bevisste valg. Han kan finne sminketipsene sine fra en annen blogg fra nå av.

 

Det her var nesten ikke fair play...

 

Kom på nå, at jeg heller burde kalt dette for "brain vs. boob". :lol:

Endret av Toga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DenNorskeElg

Hele saken er jo bare tullings. Lever du et liv med norsk standard (med eller uten palmeolje) har du en katastrofal påvirkning på kloden. Heldigvis er de færreste på kloden like bortskjemte som oss, det skal vi virkelig være glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det har du helt rett i. :P

 

Uansett er det alltid underholdende når to diskuterer og den ene har dobbelt så høy IQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Han kan finne sminketipsene sine fra en annen blogg fra nå av."

 

 

Priceless hahaha. Humor over IQ - always:)



Anonymous poster hash: fc7c1...0fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var litt fornøyelig.  Jeg ser at Tjomlid får litt pepper (av sine venner) på FB-profilen sin for å ha gått så hardt ut mot en stakkars jente som bare prøver å gjøre det rette.

 

Selv forsvarer han det med at han ikke har angrepet Sophie Elise som person, men bare påpeker hva som er fakta i saken - nemlig at det ikke er så enkelt som palmeolje vs ikke palmeolje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kjendis.no/2015/03/23/kjendis/sophie_elise/blogg/sophie_elise_isachsen/blogger/38359999/

 

- Det er nå nylig jeg har blitt oppmerksom på og tenkt over bruken av palmeolje. Jeg har ikke promotert noe som inneholder palmeolje etter bloggposten om Freias sjokolade-egg. Jeg vet at jeg ikke er guds beste barn, men når jeg nå har blitt oppmerksom på problemet forsøker jeg å unngå slike produkter, sier hun.

 

Hun sier at hun nå også skal unngå slike sminkeprodukter.

 

- Jeg har ikke tenkt over at det også finnes i sminkeprodukter, så det var bra jeg ble gjort oppmerksom på, sier hun, og legger til:

- Tjomlid kritiserer folk som prøver å gjøre et bevisst valg. Han har tydeligvis ikke så mye å gjøre siden han har lest gjennom hele bloggarkivet mitt. Hva personlig får han ut av dette? Mens han selv sitter og trykker i seg påske-egg så prøver andre å gjøre bevisste valg. Han kan finne sminketipsene sine fra en annen blogg fra nå av.

 

Det her var nesten ikke fair play...

 

Kom på nå, at jeg heller burde kalt dette for "brain vs. boob". :lol:

 

 

Men var det nødvendig tenker jeg egentlig. Når jenta for en gangs skyld klarer å skrive et noenlunde vettugt innlegg og så skal hun få pepper for faktisk å stå for noe, da blir det litt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men var det nødvendig tenker jeg egentlig. Når jenta for en gangs skyld klarer å skrive et noenlunde vettugt innlegg og så skal hun få pepper for faktisk å stå for noe, da blir det litt feil.

Ja, det var nødvendig. Les det Tjomlid selv skriver om saken, ikke bare ang. palmeolje i seg selv, men også om forbrukermakt basert på feilaktig fakta. Hun har veldig mange lesere, og det er nå sånn det bare må fungere i offentligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

http://www.kjendis.no/2015/03/23/kjendis/sophie_elise/blogg/sophie_elise_isachsen/blogger/38359999/

 

- Det er nå nylig jeg har blitt oppmerksom på og tenkt over bruken av palmeolje. Jeg har ikke promotert noe som inneholder palmeolje etter bloggposten om Freias sjokolade-egg. Jeg vet at jeg ikke er guds beste barn, men når jeg nå har blitt oppmerksom på problemet forsøker jeg å unngå slike produkter, sier hun.

 

Hun sier at hun nå også skal unngå slike sminkeprodukter.

 

- Jeg har ikke tenkt over at det også finnes i sminkeprodukter, så det var bra jeg ble gjort oppmerksom på, sier hun, og legger til:

- Tjomlid kritiserer folk som prøver å gjøre et bevisst valg. Han har tydeligvis ikke så mye å gjøre siden han har lest gjennom hele bloggarkivet mitt. Hva personlig får han ut av dette? Mens han selv sitter og trykker i seg påske-egg så prøver andre å gjøre bevisste valg. Han kan finne sminketipsene sine fra en annen blogg fra nå av.

 

Det her var nesten ikke fair play...

 

Kom på nå, at jeg heller burde kalt dette for "brain vs. boob". :lol:

 

Er det sammenheng mellom utseende og iq?

Anonymous poster hash: 8e508...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sofie Elise fortjener ros for å engasjere seg i annet enn skjønnhetsoperasjoner og sminke. Så har hun ikke satt seg godt nok inn i tingene, men pyttsann. Hun gjør sikkert det nå hvis hun ikke er skremt fra å mene noe om sånt det skrives lite om på rosablogger. :)

 

Jeg er så lei av det sure ansiktet til Tjomlid. Ja, han er fryktelig klok og sånn, men herregud for en humørløs bedreviter av en mann han er... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sofie Elise fortjener ros for å engasjere seg i annet enn skjønnhetsoperasjoner og sminke. Så har hun ikke satt seg godt nok inn i tingene, men pyttsann. Hun gjør sikkert det nå hvis hun ikke er skremt fra å mene noe om sånt det skrives lite om på rosablogger. :)

 

Jeg er så lei av det sure ansiktet til Tjomlid. Ja, han er fryktelig klok og sånn, men herregud for en humørløs bedreviter av en mann han er... :ph34r:

 

 

Han har nå tatt alternativbransjen på plass. Det skal han ha honnør for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sofie Elise fortjener ros for å engasjere seg i annet enn skjønnhetsoperasjoner og sminke. Så har hun ikke satt seg godt nok inn i tingene, men pyttsann. Hun gjør sikkert det nå hvis hun ikke er skremt fra å mene noe om sånt det skrives lite om på rosablogger. :)

 

Jeg er så lei av det sure ansiktet til Tjomlid. Ja, han er fryktelig klok og sånn, men herregud for en humørløs bedreviter av en mann han er... :ph34r:

Ja, hun er tross alt dum blondine, da må hun få spesialbehandling.

Hvorvidt du syns Tjomlid er en sur mann er ganske utenfor poenget her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nødvendig. Les det Tjomlid selv skriver om saken, ikke bare ang. palmeolje i seg selv, men også om forbrukermakt basert på feilaktig fakta. Hun har veldig mange lesere, og det er nå sånn det bare må fungere i offentligheten.

 

 

Det handler ikke om det er riktig det T skriver eller ei, poenget mitt er timingen. Var det nødvendig? Nei. Når jenta for en gangs skyld skriver om noe annet enn utseende og silikon, er det rette tidspunktet å sable henne ned på? I mine øyne -nei, slikt bør faktisk heller applauderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om det er riktig det T skriver eller ei, poenget mitt er timingen. Var det nødvendig? Nei. Når jenta for en gangs skyld skriver om noe annet enn utseende og silikon, er det rette tidspunktet å sable henne ned på? I mine øyne -nei, slikt bør faktisk heller applauderes.

Der er jeg uenig. Man skal ikke applaudere idioti og hykleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ta henne seriøst, iallefall ikke når hun formulerer seg på den måten hun gjør. 

 

Du tenker det bare er en dum, utseendefiksert jente som slenger ut noen (feilaktige) uttalelser av ny art for å få mer oppmerksomhet/klikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker det bare er en dum, utseendefiksert jente som slenger ut noen (feilaktige) uttalelser av ny art for å få mer oppmerksomhet/klikk?

 

Om hun egentlig er sånn vet jeg ingenting om, jeg kjenner jo henne ikke, men det er sånn hun framstår ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2015/03/25/kultur/meninger/bloggen/miljo/38392396/

 

Det denne Bård Lahn sier her, er at i motsetning til Tjomlid, så har Sophie Elise forstått at man må fremstille sannheten feil for å gjøre politikken effektiv?

 

http://www.dagbladet.no/2015/03/24/kultur/meninger/debatt/sophie_elise_isachsen/palmeolje/38370447/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Poenget er at hun har sagt noe feilaktig, og får korrigeringer på hva som er fakta siden hun skriver i offentligheten. Mer komplisert enn det er det bare ikke. Hvis f.eks. Knut Jørgen Røed Ødegaard, bare for å ta et eksempel, hadde skrevet noe lignende, hadde han fått akkurat det samme svaret. :) Vet du hva det kalles? Saklighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...