Gå til innhold

Er det vanlig at ADHD-barn har særinteresser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mitt barn har ADHD-diagnose, men har alltid vært intenst opptatt av 1-2 særinteresser. Han er ingen autist, og har god kontakt med andre barn. Klarer å snakke om andre ting også, enn særinteressen.

 

Da han var yngre, hadde han flere aspergertrekk, som repetisjon, opphengthet, litt tics, han likte bedre voksne enn barn (som han ofte kom i konflikt med). Men han har vokst seg fra dette.

Et avansert språk har han alltid hatt. 

 

Men altså - særinteressene (ikke spesielt merkelige, men veldig intense og altoppslukende) har han beholdt. Er dette vanlig for ADHD barn?



Anonymous poster hash: a48e9...c6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man behøver ikke sykligjøre alt mulig.

Anonymous poster hash: 2b9e8...947

 

Skjønner ikke hva du mener. Det er ikke sykeliggjøring når barnet faktisk HAR adhd-diagnose, og når han faktisk HAR særinteresser (noe alle som kjenner ham er enige om at det er). Mitt spørsmål er bare om dette er vanlig for barn med ADHD, og ikke bare barn med autisme/asperger.

Anonymous poster hash: a48e9...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det et problem at barnet har særinteresser? Alle kan da ha det.



Anonymous poster hash: 2b9e8...947
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Er det et problem at barnet har særinteresser? Alle kan da ha det.

 

 

Du er en kverulant. Jeg regner med at du har hørt det før.

 

Det er jo ikke dette som er spørsmålet mitt i det hele tatt. Kan du ikke da bare la kveruleriingen din ligge, hvis du ikke kan svare ordentlig?

 

 

 

Er det noen andre her som kan svare, please?

Anonymous poster hash: a48e9...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...