Gå til innhold

når baby klyper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Småen på åtte måneder klyper noe enormt i ansiktet og halsen min for tiden. Griper også fatt i håret og briller. Dette er muligens et dumt spørsmål, men skal han bare få lov til det? Er det bare å utforske og noe de skal få lov til og som går over? Det er jo ikke noe behagelig, og briller kan jo også bli ødelagt. Men faren lar ham bare holde på og bare ler og smiler til ham, så jeg lurer på om det er veldig galt å si nei, og au, og være bestemt og ta vekk hånden og slikt. Nå skal det sies at far evner ikke å si nei til noe som helst, men jeg vil heller ikke bare være den kjipe strenge, og i alle fall ikke hvis det er noe de ble få lov til og utforske.

Anonymous poster hash: 6ec1e...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokormen123

Huff, selvfølgelig skal han ikke få lov til det. Leke med ansiktet og utforske ja, men ikke klype eller gjøre ubehagelige ting. Da tar man vekk babyens hånd og sier nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta babyens hånd og vis hvordan det skal gjøres.  Stopp klyping og dasking, vis hvordan man stryker og klapper.  Noen småbarn (som min eldste) liker veldig godt å kose med andres hår, da må du vise forskjellen på kosing og lugging, ellers kan du bli ganske sår i hodet etter hvert.     

 

Klåing på brillene synes jeg du kan stoppe konsekvent, bare flytt hånden hans til et annet sted.  Du får heller ta dem av deg i de tilfellene du må ta ham opp fordi han er helt rasende eller ulykkelig og det er viktigere å trøste enn å "oppdra" akkurat da. 

 

Prøv å få mannen din med på notene på den måten at dere stopper ham på samme måten når det blir ubehagelig.  Det er ikke like søtt å bli dasket i ansiktet når han blir eldre og sterkere, så det er bedre å ta det nå. 

 

Hvis far aldri sier nei til noe, kommer dere til å få noen diskusjoner etter hvert, så det er greit å starte den prosessen også nå...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen på åtte måneder klyper noe enormt i ansiktet og halsen min for tiden. Griper også fatt i håret og briller. Dette er muligens et dumt spørsmål, men skal han bare få lov til det? Er det bare å utforske og noe de skal få lov til og som går over? Det er jo ikke noe behagelig, og briller kan jo også bli ødelagt. Men faren lar ham bare holde på og bare ler og smiler til ham, så jeg lurer på om det er veldig galt å si nei, og au, og være bestemt og ta vekk hånden og slikt. Nå skal det sies at far evner ikke å si nei til noe som helst, men jeg vil heller ikke bare være den kjipe strenge, og i alle fall ikke hvis det er noe de ble få lov til og utforske.

Anonymous poster hash: 6ec1e...5ba

Hei!

 

Det er ikke feil å vise at man får vondt, si au og nei.

 

Det er bare feil å bli sint, så små, forstår ikke at de gjør andre vondt,

 

de lærer det gradvis ved å se våre følelser og få tålmodig veiledning.

 

Lyke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...