Gå til innhold

Krise


Frøkenbekymra

Anbefalte innlegg

Frøkenbekymra

Jeg har fått noe nedentil som svir, brenner og klør. Det har vart i snart 2,5 mnd. og blir ikke bedre. I løpet av disse månedene har jeg vært 3 g hos allmennlege, 1 gang hos gynekolog (privat), men henvist videre til gynekolog på sykehuset. Derfra ble jeg henvist til hudlege, men det blir ikke bedre. Jeg har ikke kjønnssykdommer og sannsynligvis ikke herpes. I løpet av disse måneden har jeg blitt behandlet med soppkur, (hjalp ikke), kortisonsalve (hjalp ikke), tablettkur mot herpes (hjalp ikke), diverse sårsalver (hjalp ikke), antibiotika (hjalp ikke - jeg er ferdig med kuren i dag). Det ser ut som sprekker og sår, av og til flasser jeg nedentil og nå er det verre enn noen sinne. Jeg klarer nesten ikke å sitte, går med joggebukse uten truse og nå har den ene kjønnsleppa hovnet opp og blitt dobbelt så stor som den andre. Nå er det snart slik at jeg vurderer å avslutte dette uverdige livet. Orker rett og slett ikke mer hvis det ikke er noe som hjelper mot dette problemet.

 

Klarer selvfølgelig ikke å ha sex og det er umulig å bruke tampong :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstår din fortvilelse, men det er vanskelig for meg å stille diagnose eller komme med forslag uten å se deg. Det er forskjellig hudsykdommer som f.eks. lichen sclerosus et atrophicus og andre mer sjeldne tilstander. Jeg foreslår at det blir tatt en vevsprøve (biopsi) for å komme nærmere til en diagnose. I noen byer finnes en spesiell klinikk (vulva-klinikk) for vanskelige lidelser i underlivet, det finnes iallfall i Oslo og i Trondheim. Du må kunne få en henvisning for rask vurdering så du kan få hjelp. Ikke gi opp!

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...