Gå til innhold

Madelenemie


Underbar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
Madelenemie

Jeg liker deg. Du er ærlig, direkte og har mye fornuftig å si. :)

Hei!

 

Jeg så ikke dette før nå:-) men nå trengte jeg å lese/høre dette mest:-)

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Enig. Madelenemie er super <3

Et godt menneske

Anonymous poster hash: 2926c...7a8

Hei!

 

Takk:-)

 

Jeg er full av feil, sånn som alle, men jeg er i vertfall ærlig,

 

og jeg syns den ærligheten selv er en god ting, (selv om det noen ganger ikke er det hvis man har med noen lett fornærmbar)

 

Jeg kan liksom ikke lyve om jeg prøver, det er så vanskelig at det er som om jeg mangler et lyvegen.

 

Men noe annet enn et litt for ærlig menneske er jeg ikke:-)

 

Men ærlighet liker jeg, det krever både mot og modenhet på et vis psykologien ofte glemmer,

 

Derfor ikke så rart at mange med autisme hengir seg til sciene fiction:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ærlighet er en fin egenskap, men en hvit løgn er også helt greit i steden for å såre andre.

 

Min x-svigerfar var litt for ærlig noen ganger. En gang tidlig på 90-tallet da jeg hadde permanentkrøller til langt ned på ryggen, sa han til meg : Nicklus, nå har du altså en hårfrisyre som ikke kler deg !! :D

 

Fordi det var han som sa det, lo jeg bare, men en annen kunne ha såret.

 

Han var en gammel Major som snauklipte alle ungene som kom innenfor dørene og som sto på trappa og blåste i en fløyte når han skulle ha ungene sine inn til middag. Kanskje ikke så rart at min x-mann ble som han ble ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ærlighet er en fin egenskap, men en hvit løgn er også helt greit i steden for å såre andre.

 

Min x-svigerfar var litt for ærlig noen ganger. En gang tidlig på 90-tallet da jeg hadde permanentkrøller til langt ned på ryggen, sa han til meg : Nicklus, nå har du altså en hårfrisyre som ikke kler deg !! :D

 

Fordi det var han som sa det, lo jeg bare, men en annen kunne ha såret.

 

Han var en gammel Major som snauklipte alle ungene som kom innenfor dørene og som sto på trappa og blåste i en fløyte når han skulle ha ungene sine inn til middag. Kanskje ikke så rart at min x-mann ble som han ble ;)

Hei!

 

Ja han var en hyggelig og ærlig mann ;)

Kunne passet han og jeg da:-)

 

Jeg strever med hvite løgner, jeg prøver derfor vri meg unna å måtte uttale meg om andres klær, jeg har funnet noen greie løsninger, samme med mat som ikke er særlig smakfull, da har jeg også et triks, jeg finner noe å rose, for det er som regel noe som er godt i et måltid, så forter jeg meg å si det, slik unngår jeg ofte flere spørsmål.

 

Jeg har greid en hvit løgn inni mllom, feks fikk jeg grillet kreps, den var grillet så lenge at kjøttet var godt i oppløsning, det skal bare grilles ca 3 min, tror de hadde grillet dem i 20 min :huh: De var så stolte over maten så jeg smilte og sa det var godt, det var ikke helt uspiselig, men det er litt leit når man ødelegger så fine råvarer. Slik at man kan unngå si ting, eller rose ting som er bra, det er trikset:-)

 

Men jeg er ikke så flink på de hvite løgnene, feks vet jeg ikke antall ganger min datter har grått fordi jeg har svart litt for ærlig på tegningene hennes. Da har jeg ikke sagt de ikke er fine, jeg har bare kommentert hva som er bra, og feks hvis hun har slurvet med fargeleggingen, generelt slurv er det jeg har kommentert. Men stort sett tegner hun fint. Jeg liker streken og uttrykket.

Og jeg øver meg på å gi komplimenter på det som er å rose.

 

Min lille nevø, er der at han starter på en tegning, for så ikke fullføre den, jeg tror ikke jeg overdriver om han sitter maks 2 min,

så løper han sin vei. Jeg henter han så og sier han skal fullføre, i begynnelsen ble han sur på meg, men nå sier han det selv at han skal fullføre. Han er veldig søt, men urolig, han vil være hos meg ofte, og jeg blir glad:-). I begynnelsen måtte jeg sitte ved siden av han, fordi han har så store konsentrasjonsproblemer, (sammenlignet med mine barn i vertfall,)

Han er snill og søt, men han mangler struktur og orden på livet sitt.

 

Ja du skulle vel hatt min mann da:-) og jeg din eks:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med hvite løgner. Gjør som Madelenemie, unngår å si noe, eller leter etter noe positivt. Jeg hater når folk f.eks sier "Ser du ikke at jeg har klipt meg". Hadde jeg sett det og jeg syns det var blitt fint så hadde jeg jo sagt det. Enten så klarer jeg ikke se forskjellen fra før håret ble klipt, ellerså syns jeg ikke frisyren var verdt å uttale seg om. Men da tvinger de meg jo til å si at vedkommende var blitt fin på håret. Skjeldent har jo noen blitt stygg på håret, men jeg syns ofte frisyren er helt grei eller ok, men å si fin blir litt feil. Men jeg har forstått at man ikke kan si grei eller ok. Så da må jeg dra en hvit løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...