Gå til innhold

Dagpenger - permittering - fødselspenger


Natalia

Anbefalte innlegg

For tiden er jeg sykmeldt fra min vanlige stilling på grunn av et risikosvangerskap - men sykmeldingen går nå ut i løpet av denne måneden. Jeg har vært sykmeldt siden tidlig i svangerskapet.

Omtrent 1 uke etter at jeg leverte min sykemelding (og tilfeldigvis fortalte om min graviditet - dumt gjort...) fikk jeg et permitteringsvarsel fra arbeidsgiver i posten. Jeg er permittert på ubestemt tid, men ialletilfelle til min fødselspermisjon starter.

Har søkt på en del jobber i det siste, men er nå 16 uker på vei - og føler vel at jeg må fortelle om svangerskapet (når jeg kommer så langt som til intervjuene) - med det til følge at jeg ikke har klart å finne noe arbeid...

Ytterligere sykmelding er vel lite sannsynlig, tror jeg. Men det blir opp til legen min.

Mitt spørsmål er: når jeg nå går på dagpenger (og ER reelt arbeidssøkende) blir da mine fødselspenger beregnet utifra 6 av 10 beste måned reglene, eller kan jeg få beholde den lønnen jeg har nå som grunnlag??

Mitt andre spørsmål: blir dagpengene beregnet på samme måte som fødselspengene? Dvs.

(pp1+pp2+pp3)/3*G)+G. G = 49.090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Hvis du får dagpenger til permisjon, blir fødselspengene beregnet av de beste 6 av de siste 10 mndr før fødsel. Uten unntak.

2) Arbeidsledighetstrygden beregnes av arbeidsinntekt siste kalenderår (1999) eller gjennomsnittet av siste 3 (formelen du viser til), alt etter hva som er det gunstigste for deg. Du får så 2,4 promille av dette pr dag, 5 dager pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...