Gå til innhold

Svarte hudflak som blør på rygg/skulder/bryst. Ikke kviser.


Ikkekvinne

Anbefalte innlegg

Jeg har i en periode på ihvertfall to år slitt med svarte flekker på ryggen som blør hver eneste natt eller ved veldig litt berøring. (For eksempel ved trening da jeg legger med ned på benker). Det kjennes ut som det dannes en liten grop ned i huden, og over tid vokser den ut av ryggen og sprekker og masse blod kommer ut. Masse. Dette er noe som aldri tar slutt selv ved å prøve mitt beste ved å ikke la dem sprekke osv. De aller fleste kommer det rent blod ut av, men noen kommer det litt gult gugg ut av noe som kan minnes om kvise (Kviser kan muligens dannes under disse merkene?). 

Har prøvd fastlegen som ikke finner ut av en dritt. Har også prøvd pencilinkur. Trenger virkelig hjelp med dette da det bare bli flere og flere og det rett og slett ikke ut. 

Tenker å prøve meg her på kvinneguiden til tross for at jeg er mann i 20 årene. Satser på at kvinner har mer peiling på dette enn min mannlige fastlege!

 

Se link for bilde; http://gyazo.com/0331a748c936b2897c5b5c0d0cf7878f

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med en hudlege, mulig du må via fastlegen, men ta en telefon til en hudlege i morgen så får du vite om du trenger en henvisning i alle fall. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i en periode på ihvertfall to år slitt med svarte flekker på ryggen som blør hver eneste natt eller ved veldig litt berøring. (For eksempel ved trening da jeg legger med ned på benker). Det kjennes ut som det dannes en liten grop ned i huden, og over tid vokser den ut av ryggen og sprekker og masse blod kommer ut. Masse. Dette er noe som aldri tar slutt selv ved å prøve mitt beste ved å ikke la dem sprekke osv. De aller fleste kommer det rent blod ut av, men noen kommer det litt gult gugg ut av noe som kan minnes om kvise (Kviser kan muligens dannes under disse merkene?). 

Har prøvd fastlegen som ikke finner ut av en dritt. Har også prøvd pencilinkur. Trenger virkelig hjelp med dette da det bare bli flere og flere og det rett og slett ikke ut. 

Tenker å prøve meg her på kvinneguiden til tross for at jeg er mann i 20 årene. Satser på at kvinner har mer peiling på dette enn min mannlige fastlege!

 

Se link for bilde; http://gyazo.com/0331a748c936b2897c5b5c0d0cf7878f

Takker for all hjelp.

 

Du bør sørge for å få en vurdering av hudlege. Hvis du bor i nærheten av Oslo (eller en av de andre store byene), så finnes det flinke privatpraktiserende hudleger (f.eks. http://www.hudklinikken.no/hudsykdommer/aknebehandling/) som du kan få time hos fort. Det koster ganske mye, men de er vant til å vurdere denne typen plager så du trenger neppe mange konsultasjoner. Du kan også få en henvisning fra fastlegen din til et sted hvor du kun betaler en liten egenandel, men da må du ofte vente ganske lenge på time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...