Gå til innhold

Parkett vs laminatgulv


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel an på hvordan parkett. Er det klikk-system så er det like enkelt som laminat :) Om du har fått et knalltilbud på parkett ville jeg heller gått for det enn laminat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Trine :)

99,- m2 for parkett

 

Oi, løp og kjøp sier jeg bare da :D Det var billig. Parkett blir fortere slitt, men billig laminat tåler ikke så mye. Parkett skal visst nok også være lunere å gå på siden treverk er et levende materiale, ifølge en snekker. Jeg merker ikke forskjell, men syns parkett er mye finere enn laminat. Selv valgte jeg heller å beholde den slitne parketten fra 70-tallet enn å legge laminat. Fant ikke billig parkett så det var uaktuelt for meg å legge ny. Den jeg har er heltre, det er nok ikke en til 99,- m2. Men du har vel store unger og om du ikke har dyr heller så kommer parketten til å leve fint veldig lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Legging har jeg ingen kunnskap om, men personlig ville jeg valgt parkett fremfor laminat. Laminat er hardt å gå på, lager mer lyd hvis du går med sko, og det er kaldere. Etter min mening skal et tregulv være temmelig slitt før laminat er penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legging har jeg ingen kunnskap om, men personlig ville jeg valgt parkett fremfor laminat. Laminat er hardt å gå på, lager mer lyd hvis du går med sko, og det er kaldere. Etter min mening skal et tregulv være temmelig slitt før laminat er penere.

Enig med deg. Dessuten liker jeg sjelden ting som er noe annet enn det de gir seg ut for å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Dessuten liker jeg sjelden ting som er noe annet enn det de gir seg ut for å være.

Godt poeng!

Og vedrørende pris: Jeg har full forståelse for at pris er viktig - det er det jo i aller høyeste grad også for meg. Men når det gjelder viktige/varige utskiftninger som f eks parkett ville jeg nok vurdert å øke prisen per kvm noe dersom jeg da fikk et mye bedre gulv. Det er såpass mye styr med å flytte ut alle møblene og legge/få lagt osv at jeg ville vært rimelig sikker på at jeg fortsatt ville ment dette var et pent gulv om f eks ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...