Gå til innhold

Barnemark!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skrekk! I dag oppdaget jeg at minstejenta på 4 har fått barnemark!

Hun sa i går at hun så noe som kravlet i bæsjen, men jeg trodde hun bare tullet og kikket på bæsjen, jeg så bare rester av paprika og trodde det var det hun så. Men så i dag sa hun at det var noe som kravlet igjen, og jeg kikket - og jovisst! Der var det en 1.5 cm tynn lang hvit makk som kravlet! Den var nesten litt søt... det sa hun selv i alle fall, ville ha den som kjæledyr! Fysj...

http://www.abcnyheter.no/livet/2012/11/06/162198/har-du-sett-denne-i-baesjen-til-barnet-ditt

Så i morgen er det rett på apotek og kjøpe ormekur! 
Men må jeg kjøpe til hele familien? Noen som har vært gjennom en slik? Hvor lenge må man ta, hvor ofte, smaker den vondt? Flytende eller tabletter? Må man koke alt av sengetøy osv? og klore doen for hvert dobesøk osv?

Det er nesten verre enn lus dette.... 

 

Fysj!



Anonymous poster hash: c51a9...9e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Skrekk! I dag oppdaget jeg at minstejenta på 4 har fått barnemark!

Hun sa i går at hun så noe som kravlet i bæsjen, men jeg trodde hun bare tullet og kikket på bæsjen, jeg så bare rester av paprika og trodde det var det hun så. Men så i dag sa hun at det var noe som kravlet igjen, og jeg kikket - og jovisst! Der var det en 1.5 cm tynn lang hvit makk som kravlet! Den var nesten litt søt... det sa hun selv i alle fall, ville ha den som kjæledyr! Fysj...

http://www.abcnyheter.no/livet/2012/11/06/162198/har-du-sett-denne-i-baesjen-til-barnet-ditt

Så i morgen er det rett på apotek og kjøpe ormekur! 

Men må jeg kjøpe til hele familien? Noen som har vært gjennom en slik? Hvor lenge må man ta, hvor ofte, smaker den vondt? Flytende eller tabletter? Må man koke alt av sengetøy osv? og klore doen for hvert dobesøk osv?

Det er nesten verre enn lus dette.... 

 

Fysj!

Anonymous poster hash: c51a9...9e7

 

 

Huff, det har vi også vært gjennom med våre barn, heldigvis en stund siden...

 

Vi kjøpte Vermox, det er en pille man tar to ganger med en ukes mellomrom. Så er det borte :-). Men vi opplevde en gang at det kom tilbake (evt. på ny?).  Man anbefales å bytte alt av sengetøy og vaske det varmt, ja. Og pass på at barnet bytter underbukse ofte. Tror det finner masse informasjon på nett om du googler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...