Gå til innhold

Lupus antikoagulant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, har skrevet inn tidligere pga morkakeløsning i uke 37, påfølgende dyp infeksjon (okt 14), ny graviditet (på prevensjon og hvorpå legene anbefalte prov abort pga fare for ny placentaløsning, samt den psykiske belastningen etter forrige svskap.

Etter aborten fikk jeg ny inf i underlivet, nyrebekkenbetenennelse og absesser på eggstokker. Ble etter hvert frisk.

De tok en blodprøve av meg da jeg var 8 uker på vei (siste svskap), fikk pos utslag (1,34) på lupus antikoagulant og anti beta 2 gpi igm (22).

Jeg fikk beskjed om dette pr brev 20 juni. Der står det at jeg må retestes..

Kvinnedoktoren mente det var rør å teste gravide kvinner, fordi da var slike prøver ofte forhøyet.

Nå sitter jeg her, redd for å ta ppiller (mannen har klipt seg...) redd for aps og syns nok en gang det er rart at sykehuset sier en ting og privatgyn sier stikk motsatt.

Vet du noe som kan gjøre sommeren enklere for meg?

Anonymous poster hash: d85b1...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstår ikke helt hva som var grunnen til a det skulle tas nevnte prøver. De tas bl.a. hvis det har vært tegn på blodpropp i morkaken. Det er helt riktig at man ikke kan uttale seg etter et enkelt prøveresultat, så du må ha tålmodighet til neste prøve er tatt om 3 måneder. Inntil svaret er klart, bør du nok unngå p-pile, men du kan bruke minipille som Cerazette.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrertia

Takk for svar:)

Vet jeg må reteste.. Men kvinnedoktor (priv gyn) syns det var på bærtur at jeg ble testet for antidepressiva mens jeg var gravid, han mente slike prøver skal tas i fredstid, og ikke forsto han hvorfor de testet, da jeg ikke hadde blodpropper i morkake og ikke hatt blodpropper før..

Men nå ser jeg ualminnelig mye på leggene mine:/

Får satse på at de fem ukene som gjenstår går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...