Gå til innhold

Til tårnsvale


Meg37

Anbefalte innlegg

Kjære tårnsvale

Jeg vil bare si noe om den "konflikten" her på forumet som har blusset opp igjen i det siste. Jeg synes også det er trist at den konkrete trådstarteren strever enda og håper h*n får den støtten h*n trenger i RL.

Jeg har holdt meg unna de trådene i redsel for å skape mer negativitet, men det har dessverre gått på bekostning av deg Jeg synes de er utrolig trist at du føler behov for å beklage deg og at du føler du må holde deg unna forumet. Du har ikke gjort noe galt og du har ikke mobbet. Det at andre vrir på innholdet for å få det til å bety noe annet enn det du skrev, er ikke noe du har ansvar for.

Jeg har tenkt veldig mye på deg i denne tiden og alt de du har gjennomgått her på forumet. Det er så ufortjent som det går an å bli. Jeg beklager på det sterkeste at jeg ikke har vist deg noen støtte, jeg rett og slett skammer meg over meg selv.

Jeg vil også si jeg er mektig imponert over deg. Du er råtøff som tørr å skrive om dine private opplevelser. Jeg tørr ikke skrive om mine. Det du har skrevet har virkelig truffet noe i meg og jeg synes du har mye bra og bidra med.

Jeg savner deg her på forumet. Det er plass til deg og. Vær så snill og kom tilbake.

Ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i dette. Jeg vurderte å skrive til deg i går, tårnsvale, at jeg blir usikker på om det er bra for deg å hele tiden være den som tar hensyn i denne situasjonen. Du har også rett til å ta plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er en av de mange som ikke har ytret meg i denne konflikten , i alle fall ikke nå i år - først og fremst for ikke å legge mer ved på bålet til den som føler seg forurettet. Men nå vil jeg si noe, og det er det samme som trådstarter her sier - det er absolutt plass til deg her på DOL, Tårnsvale! Det er synd at debatten har blitt så skjev. Du svarer så klokt og vennlig, du har masse å bidra med her! Håper du blir her nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Dette varmer. Jeg vil gjere være her inne.Jeg føler jeg har mye og lære av dere andre og jeg håper jeg kan bidra med meg og mitt. Jeg skal ta til meg oppfordingen om å ikke være den som hele tiden tar hensyn i den nevnet situasjonen. Jeg har det greit i møte med dette,men kjenner og på at jeg er sårbar og har blitt litt engstelig. Takk igjen for oppmuntring til å bli !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Takk! Dette varmer. Jeg vil gjere være her inne.Jeg føler jeg har mye og lære av dere andre og jeg håper jeg kan bidra med meg og mitt. Jeg skal ta til meg oppfordingen om å ikke være den som hele tiden tar hensyn i den nevnet situasjonen. Jeg har det greit i møte med dette,men kjenner og på at jeg er sårbar og har blitt litt engstelig. Takk igjen for oppmuntring til å bli !

:-)

 

Selvsagt har alle rett til å være her.

 

Man har også plikt til å si i fra når andre blir mobbet!

 

For noen er mobbing mer alvorlig enn for andre, rent mentalt, det er de svakeste man skal ta størst hensyn til,

 

Det er ikke når en blir mobbet, den ene hadikappede, det er når majoriteten mobber den ene, det er da det er ille.

 

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)

 

Selvsagt har alle rett til å være her.

 

Man har også plikt til å si i fra når andre blir mobbet!

 

For noen er mobbing mer alvorlig enn for andre, rent mentalt, det er de svakeste man skal ta størst hensyn til,

 

Det er ikke når en blir mobbet, den ene hadikappede, det er når majoriteten mobber den ene, det er da det er ille.

 

Ikke sant?

 

Hvorfor sier du dette til Tårnsvale? Hun har ikke mobbet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hvorfor sier du dette til Tårnsvale? Hun har ikke mobbet noen.

Sikkert ikke,

 

Har ikke lest hennes tråd, vet ikke engang helt hva det går ut på,

 

men tror en følte seg hengt ut...mot majoriteten?

 

Kom på dette da jeg jo selv ble hengt ut:-) noe jeg tåler langt bedre enn mange her:-)

 

Men siden vi alle er forskjellige, skal man ta hensyn til de som er svakest, svakest, kan bety svak på ett område,

 

vi er alle forskjellige, og vår svakhet på våre områder, er individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Madelinemie.

 

Jeg setter pris på at du støtter den som føler seg hengt ut, og jeg seter pris på at du sier i fra om at mobbing ikke er greit, hverken her eller andre steder. Jeg håper at både du og andre sier i fra til meg om noe av det jeg skriver er mobbing. Da vil jeg gjøre det kan for å be om unnskyldning, og endre min oppførsel.

  Jeg har prøvd å gi noen av mine refleksjoner ut fra det jeg lest av innlegg, og jeg tror det jeg har krevet har truffet noe og trigget noe hos den det gjelder.

Søker du på "navnet" mitt her på DOL, vil du kunne se alle mine innlegg, eller innlegg jeg er nevnt i. Jeg har ikke skrevet så mye her inne til at det vil ta noe særlig tid. Jeg tror ikke du vil oppleve noe a det jeg har skrevet som mobbing, men si som sagt gjerne fra om det er noe du reagerer på. Leser du noe av trådene mitt navn dukker opp i, så vil du nok også se at det jeg har opplevd det siste året her inne, er på grensen til trakassering. Jeg har forstått denne trakasseringen som et resultat av at jeg "traff noe" hos vedkommende med mitt innlegg, derfor her jeg valgt å ligge veldig lavt, og være veldig varsom med tilbakemeldinger. Jeg lurer nå på om jeg kanskje har ligget for lavt, kanskje burde jeg vært tydeligere og stått mer opp for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tårnsvale: Jeg synes det er bra at du nå står litt mer opp for deg selv. Slik jeg ser det, så har du så avgjort vært utsatt for noe som kan klassifiseres som trakassering fra en bruker her inne. Jeg håper at det nå kan settes en endelig strek  i diskusjonen om den tråden som har skapt så mye rabalder.

 

@Madelenemie: Det at noen _føler_ seg dårlig behandlet, gir ikke vedkommende en ubetinget rett til å la sine følelser gå ut over en annen i måned etter måned. Det er ikke alltid like opplagt hvem som er den svakeste parten i en konflikt, eller hvem som i størst grad trenger beskyttelse fra andre; det er jo ikke slik at den som hyler høyest alltid har best grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det vedkommede har brukt mot tårnsvale er en hersketeknikk pluss at hun har trakassert henne gang på gang. Vedkommende må være veldig syk og jeg håper hun får hjelp i rl, for det er ikke normalt å ha det slik, ei heller å holde på slik.

Det er bra at tårsnvale ikke lar seg knekke av dette. Tårnsvale er en snill og god person som vi har bruk for.

Anonymous poster hash: 82ac9...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom noen har blitt skadet og opplevd noe alvorlig skal man ikke mobbe og så tvil om personens troverdighet på den måten. Det er svært respektløst, arrogant og krenkende.

De som faktisk synes det er greit, forteller mer om dem enn om meg

Jeg har opplevd alvorlige traumer selv og nærmest vært i dine sko. Du har ikkeblitt mobbet av noen her på DOL, og måten du holder på med tårnsvale på svekker også troverdigheten til dine opplevelser på Modum.

Nå må denne saken få en slutt. Nå må du slutte å herse med andre (på DOL) og å trakassere tårnsvale! Den trakasseringen du holder på med er etter min mening på grensen til politianmeldelse hvis det var meg du gjorde dette mot i RL.

Det at du føler deg krenket betyr ikke at du har blitt mobbet. Det er greit at du føler det sånn, men det er IKKE greit at du herser med andre slik du gjør og over tid.

Anonymous poster hash: 82ac9...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så sent som tidligere idag trakk du selv frem tårnsvale i et annet innlegg. Diktet du har i signaturen din sier også mye, og du trenger ikke å påstå at det ikke handler om oss på DOL inkl tårnsvale.

Jeg har full forståelse for at du har det vondt, er såret, føler deg krenket osv. Som sagt er det helt greit at du føler det slik. Alle har vi rett til å føle som vi gjør. Jeg har selv hatt mange slike følelser og vet hvor vondt det er. Jeg har også følt at jeg har blitt retraumatisert. Men det gir oss ingen rett til å herse med andre og trakassere andre som kun forsøkte å hjelpe.

Du er åpenbart syk og trenger hjelp. Det er ikke normalt å bære et slikt nag over et svar "fordi det var ekspertmerket" i så lang tid. Du trenger hjelp av noen som klarer å få deg til å se andre veier.

Jeg forstår hvor du vil hen. Jeg forstår også at du opplever det hele som retraumatisering. Jeg blandt andre har hørt på deg og skjønner hva og hvor du vil med det du skriver. Du trenger ikke fortsette å gjenta det.

Det er kun du som opplever svaret som du gjør, og det, og det at du holder på som du gjør, er etter min mening årsaken til at det nærliggende å tro at du har hatt samme opplevelse på Modum som du har her på DOL.

Men jeg må også si at dersom du virkelig har opplevd ting, er ikke DOL rette sted å kjempe den saken på - da må du ta kontakt med en advokat, og da får saken forhåpentlogvis en rettferdig slutt.

Det du gjør mot tårnsvale er direkte stygt. Er det noen som med rette kan føle seg såret osv, er det tårnsvale. Heldigvis har hun fått bare støtte, og den er etter min mening rettmessig. Jeg er også glad for at hun ser ut til å ikke latt seg knekke av dette, og det bør du også være glad for.

Jeg synes synd på deg, for du har det helt klart ikke greit. Og det er synd at du har opplevd evt reelle overgrep tidligere i barndommen. Men slutt iallfall med hersingen og trakasseringen. Det styrker ikke din sak og tillit - tvert om. Jeg håper du ser den.

Jeg håper også at du en dag ber tårnsvale om unnskyldning for den eventuelle belastningen du har påført henne.

Anonymous poster hash: 82ac9...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette stemmer så vil jeg oppleve det samme i livet ellers også. Altså føle meg krenket i andre sammenhenger også.

Og det har ikke jeg. Jeg har kun opplevd dette på modum, og her inne på forumet.

 

Da gjenstår det bare at du gjør det du for 13 måneder siden skrev at du skulle gjøre: Sette punktum og trekke deg ut. 

 

Saken hadde vært lagt død og for de aller fleste glemt for lenge siden, hvis du ikke hadde rippet opp i den gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår det bare at du gjør det du for 13 måneder siden skrev at du skulle gjøre: Sette punktum og trekke deg ut. 

 

Saken hadde vært lagt død og for de aller fleste glemt for lenge siden, hvis du ikke hadde rippet opp i den gang på gang.

Hei, og takk for ditt innspill. Det har seg slik at jeg leser her i rykk og napp. Det kan gå noen mnd før jeg leser kommentarer som er kommet til etter jeg skrev her sist. Det er forklaringen på hvorfor det går opptil flere mnd mellom jeg skriver her.

Jeg skriver, leser kommentarer noen mnd senere. Og svarer da. Det er forklaringen på hvorfor det er lange opphold, inntil et halvt år, mellom de gangene jeg har skrevet her. Jeg er her sporadisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Kjære Madelinemie.

 

Jeg setter pris på at du støtter den som føler seg hengt ut, og jeg seter pris på at du sier i fra om at mobbing ikke er greit, hverken her eller andre steder. Jeg håper at både du og andre sier i fra til meg om noe av det jeg skriver er mobbing. Da vil jeg gjøre det kan for å be om unnskyldning, og endre min oppførsel.

  Jeg har prøvd å gi noen av mine refleksjoner ut fra det jeg lest av innlegg, og jeg tror det jeg har krevet har truffet noe og trigget noe hos den det gjelder.

Søker du på "navnet" mitt her på DOL, vil du kunne se alle mine innlegg, eller innlegg jeg er nevnt i. Jeg har ikke skrevet så mye her inne til at det vil ta noe særlig tid. Jeg tror ikke du vil oppleve noe a det jeg har skrevet som mobbing, men si som sagt gjerne fra om det er noe du reagerer på. Leser du noe av trådene mitt navn dukker opp i, så vil du nok også se at det jeg har opplevd det siste året her inne, er på grensen til trakassering. Jeg har forstått denne trakasseringen som et resultat av at jeg "traff noe" hos vedkommende med mitt innlegg, derfor her jeg valgt å ligge veldig lavt, og være veldig varsom med tilbakemeldinger. Jeg lurer nå på om jeg kanskje har ligget for lavt, kanskje burde jeg vært tydeligere og stått mer opp for meg selv. 

Hei!

 

Neida:-)

 

Jeg er som sagt ikke inne i saken, jeg bare svarte den som ble lei seg.

 

Siden jeg ikke vet egentlig hva vedkommende skrev eller hva du svarte, eller enda mer presist, greier forstå hva som såret hvem, så må jeg bare skrive at jeg forstår den enkelte.

 

Jeg tror ikke du mente såre, men tydeligvis ble det tatt sånn,

 

sånn er det iblant.

 

Jeg har selv skrevet ting her på forumet som ikke har blitt tatt så greit opp, men når man i tillegg, tar ting jeg skriver ut av sin sammenheng, vrir litt på det, diskuterer videre, og jeg ikke forstår at det subtile i språket endret seg (forstod jeg dette kun fordi et par dolere skrev pm og oppklarte det subtile lureriet for meg) ( er man utsatt for en ufin form for mobbing som ikke er så viktig om skjer her på dol, men de samme som bedriver denne mobbingen har kanskje barn og "lærer" sine barn samme herske og mobbeteknikk, og da trenger vi virkelig ikke flere politiske taler om hva vi skal gjøre med barna våres mobbing,

 

da trenger hver voksen gå litt i seg selv og sin egen sårbarhet og krenkbarhet og måte å svare andre på.

 

Men tilbake til deg!

Jeg tror dine motiver var gode, jeg tror mange misforstår, noen ganger hiver andre seg på mer for at de kan få skape en liten konnflikt som gir dem noe, det må man være bevisst, selv om det selvsagt ikke er enkelt.

Jeg regner med det er lettere for deg enn for meg, jeg er mer avhengig av mine dol-varslere/ dol-oversettere,

 

men takket være dem, skjønner jeg mer og går det bedre og bedre:-)

(hva angår å forstå subtil informasjon, det går ikke bedre i RL :-) der går det tragikomisk, heldigvis har jeg humor, så jeg greier meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen, som meg, er klare og direkte på sin sykdom, andre er ikke så tydelige,

Jeg kjenner veldig få som er på dol uten at de har vært eller er syke,

Det kan jo tenkes at noen av oss som aldri er tydelige på egen sykdom, er friske - eller i det minste tror selv at vi er det? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...