Gå til innhold

7 uker i boks!


 cilie

Anbefalte innlegg

Veier meg ofte (dvs nesten hver dag) og ser at vekta svinger mye +/- 1 kilo.

 

Nå har jeg imidlertid gått ned 900 g siden du startet tråden. Har ikke fått trent noe, og klarer ikke å være konsekvent med godter (vi har en diger dunk med drops kjøpt på ferja i sommer, og den gumler jeg på støtt og stadig - sikkert ikke det verste, men det blir vel litt).

 

Har kuttet ut smør på skivene på jobb, og drikker stort sett vann/Farris til måltider + ekstra lett melk til frokost. Blir vin en gang eller to i uka.

 

Trodde det skulle bli litt enklere å få kommet seg på raske gåturer/jogging når hverdagen begynte, men det har det ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veier meg ofte (dvs nesten hver dag) og ser at vekta svinger mye +/- 1 kilo.

 

Nå har jeg imidlertid gått ned 900 g siden du startet tråden. Har ikke fått trent noe, og klarer ikke å være konsekvent med godter (vi har en diger dunk med drops kjøpt på ferja i sommer, og den gumler jeg på støtt og stadig - sikkert ikke det verste, men det blir vel litt).

 

Har kuttet ut smør på skivene på jobb, og drikker stort sett vann/Farris til måltider + ekstra lett melk til frokost. Blir vin en gang eller to i uka.

 

Trodde det skulle bli litt enklere å få kommet seg på raske gåturer/jogging når hverdagen begynte, men det har det ikke....

 

Har gått ned to kilo siden ferien. Dvs. vekten min svinger en del, så ikke sikkert det virkelig er -2 kg.,, men det er en stund siden jeg har sett tallet jeg ser nå :).

 

Vel så viktig er at jeg føler meg ørlite strammere i kroppen fordi jeg har trent ca. tre ganger i uken både før og etter ferien (da skled det litt ut, men var minst en joggetur i uka).

 

Har ikke slanket meg, det funker ikke for meg, men forsøker å begrense "unødvendige" matinntak, inkl. snop. Unner meg likevel stadig et glass vin på kvelden og spiser som jeg lyster i helgen (minus snop).

 

Så, det var dagens skryt, så får vi se hvor lenge tilstanden varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep up the good work!

 

 

Her går det sakte, men håper det tar seg mer opp når det verste jobboppstart-stresset har gitt seg. Gleder meg til en dag med cola zero og smågodt i høstferien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep up the good work!

 

 

Her går det sakte, men håper det tar seg mer opp når det verste jobboppstart-stresset har gitt seg. Gleder meg til en dag med cola zero og smågodt i høstferien:)

 

Haha, du stiller ikke store krav til kosen i ferien, i hvertfall :). Men rart med det - godteri og sjokolade smaker jo desto bedre når en spiser det sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du stiller ikke store krav til kosen i ferien, i hvertfall :). Men rart med det - godteri og sjokolade smaker jo desto bedre når en spiser det sjelden.[/

Hehe, tør ikke å la det gli ut mer... Jeg spiser vel og merke veldig mye annet da - så er ikke så flink egentlig. Ost og vin og en dessert i ny og ne, men altså ikke lettbrus eller godteri. Målet er å spise mer protein og fett og mindre karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på laaaang (over 4 mil) sykkeltur med mann og sønn i går! Gøy :-)[/

Så flott! Jeg har aldri skjønt sykling ute, men elsker natur, og det blir det jo nok av i løpet av 4 mil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Juhu, en drøy uke til smågodt -og brus-kveld!

Har også fått spm fra to om jeg har gått ned!

Jeg spiser mer fett og mindre karbohydrater nå og ønsker å bli enda flinkere på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, en drøy uke til smågodt -og brus-kveld!

Har også fått spm fra to om jeg har gått ned!

Jeg spiser mer fett og mindre karbohydrater nå og ønsker å bli enda flinkere på dette. 

Du er god!!!!

Jeg går ikke mer ned enn det jeg gjorde med en gang (ca 1,5 kilo etter sommervekta). Men nå har jeg begynt å sykle til jobben, så jeg håper at jeg mister en kilo eller to av det utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vi gjøre! Godis og brus er ut fram til en kveld i uke 40. Satser på å stramme litt mer inn på annet også, bare jeg kommer skikkelig i gang på jobben igjen.

Selv har jeg små utskeielser stadig vekk (senest nå for fem minutter siden, et par små kjeks på jobben), så kan vel ikke forvente å rase ned. Ikke lenge mellom vinglassene på kvelden heller.

 

Men har trent ca. tre ganger i uken siste halve året (litt slappere i ferien), er veldig fornøyd med det, og trøster meg med at muskler veier mer enn fett. Skal gjerne ned et par-tre kilo til jul, men usikker på om jeg har tro på det. Uansett viktigere å være i form og ikke ha vondt noe sted :).

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god!!!!

Jeg går ikke mer ned enn det jeg gjorde med en gang (ca 1,5 kilo etter sommervekta). Men nå har jeg begynt å sykle til jobben, så jeg håper at jeg mister en kilo eller to av det utover høsten.

Det er uansett deilig med frisk luft og bevegelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg små utskeielser stadig vekk (senest nå for fem minutter siden, et par små kjeks på jobben), så kan vel ikke forvente å rase ned. Ikke lenge mellom vinglassene på kvelden heller.

 

Men har trent ca. tre ganger i uken siste halve året (litt slappere i ferien), er veldig fornøyd med det, og trøster meg med at muskler veier mer enn fett. Skal gjerne ned et par-tre kilo til jul, men usikker på om jeg har tro på det. Uansett viktigere å være i form og ikke ha vondt noe sted :).

Ja, det blir jo en balansegang mellom hva som er viktigst! Jeg vil gjerne ned mer fort, men så er det utrolig godt å kose seg med vin osv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett deilig med frisk luft og bevegelse!

Det er det!

I går fikk ungdommene mine lokket meg ut på joggetur! Har ikke jogget siden i vår, og trodde egentlig at jeg ikke kunne løpe noe særlig. Men raske gåturer og sykling har bedret kondisen, for jeg var faktisk i bedre løpeform enn 14-åringen :-) Og de var temmelig imponerte over hvor fort jeg gikk når jeg gikk på i mitt gåtur-tempo :-)

Var faktisk kjempegøy, og vi løp/gikk 8 km. Kjente det veldig godt i hele kroppen i går kveld og da jeg stod opp i dag, men det har jeg vel bare godt av ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er det ikke deilig å løpe?!! Det høres jo ut som du har formen innabords! 

Her krysser jeg alt av fingre for at kneet mitt ikke har blitt skadet i dag. Løp på svaberg og plutselig var det en film av speilblank leire, og jeg fikk meg en luftetur og havnet rett på det ene kneet. Nå er det vondt å bøye det....

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke deilig å løpe?!! Det høres jo ut som du har formen innabords! 

Her krysser jeg alt av fingre for at kneet mitt ikke har blitt skadet i dag. Løp på svaberg og plutselig var det en film av speilblank leire, og jeg fikk meg en luftetur og havnet rett på det ene kneet. Nå er det vondt å bøye det....

Må bare fortelle - i går hadde jeg fri, og var og løp alene. Og jeg hadde en helt fantastisk opplevelse! Jeg løp jo for første gang på søndag - og i går klarte jeg å løpe 35 minutter i strekk! Jeg var sikker på at jeg måtte gå opp en lang bratt bakke, men så kom det så mange folk der akkurat da, og da var det litt flaut å stoppe løpingen, så jeg fortsatte, og kom meg opp, og på toppen når det flatet ut, gikk beina bare helt av seg selv og jeg nesten fløy bortover - kjente meg nesten helt ruset! Har aldri opplevd det før!

Men skjønner ikke dette. Jeg trente INGENTING i sommer. I august begynte jeg å gå litt turer (går veldig fort da). Så begynte jeg å sykle for to-tre uker siden - og nå kan jeg plutselig løpe??!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Må bare fortelle - i går hadde jeg fri, og var og løp alene. Og jeg hadde en helt fantastisk opplevelse! Jeg løp jo for første gang på søndag - og i går klarte jeg å løpe 35 minutter i strekk! Jeg var sikker på at jeg måtte gå opp en lang bratt bakke, men så kom det så mange folk der akkurat da, og da var det litt flaut å stoppe løpingen, så jeg fortsatte, og kom meg opp, og på toppen når det flatet ut, gikk beina bare helt av seg selv og jeg nesten fløy bortover - kjente meg nesten helt ruset! Har aldri opplevd det før!

Men skjønner ikke dette. Jeg trente INGENTING i sommer. I august begynte jeg å gå litt turer (går veldig fort da). Så begynte jeg å sykle for to-tre uker siden - og nå kan jeg plutselig løpe??!!!!

 

Nå er det like før jeg også må melde meg inn her.:angry:Jeg har hatt en sporty uke på fjellet med flere fjellturer og en dag var vi på en lang topptur som vi brukte 8 timer på tur/retur inkl korte matpauser. Den turen satt i lår og legger i flere dager.

 

Problemet er bare at jeg har dyttet innpå så mye mat, så mye sjokolade og  mange bananer jevnlig for ikke å gå tom for energi at jeg har gått opp i vekt. Kjæresten og jeg spiste egg og bacon til frokost hver dag også.

Jeg slet jo med undervekt en periode, men nå må jeg jaggu begynne å passe meg så det ikke sklir ut andre veien ;)

Men uansett vekt så føler jeg meg i bedre fysisk form enn jeg har vært på flere år og det er tross alt det viktigste :-)

 

14-åringen min drar meg forresten også ut på joggetur innimellom. Ellers trener jeg som vanlig på helsestudio.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle - i går hadde jeg fri, og var og løp alene. Og jeg hadde en helt fantastisk opplevelse! Jeg løp jo for første gang på søndag - og i går klarte jeg å løpe 35 minutter i strekk! Jeg var sikker på at jeg måtte gå opp en lang bratt bakke, men så kom det så mange folk der akkurat da, og da var det litt flaut å stoppe løpingen, så jeg fortsatte, og kom meg opp, og på toppen når det flatet ut, gikk beina bare helt av seg selv og jeg nesten fløy bortover - kjente meg nesten helt ruset! Har aldri opplevd det før!

Men skjønner ikke dette. Jeg trente INGENTING i sommer. I august begynte jeg å gå litt turer (går veldig fort da). Så begynte jeg å sykle for to-tre uker siden - og nå kan jeg plutselig løpe??!!!!

Wow, så bra! Da har du helt sikkert formen "inne." Fortsett med det - men ikke overdriv hyppighet/mengde - fort gjort å få en løpeskade.

 

Her er det brus og godteri-kveld etter en uke m kun 1 trening(mulig bra for kneet, som nå virker bra.) Jeg føler meg helt uggen nå altså... Merker hva masse søtt gjør m kroppen. Loff m smør og hapå(av alle ting) Smågodt og tax free- str - sjokolader. Uff..... Brusen er søtere, men smaker like godt. Tror aldri jeg vil mislike brus!

 

I morgen er det tilbake til rutiner. Mest mulig proteiner. Målet er å passe en litt trang bluse om 5-6 uker. Jeg skal ikke skeie ut like voldsomt neste gang, merker jeg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før jeg også må melde meg inn her.:angry:Jeg har hatt en sporty uke på fjellet med flere fjellturer og en dag var vi på en lang topptur som vi brukte 8 timer på tur/retur inkl korte matpauser. Den turen satt i lår og legger i flere dager.

 

Problemet er bare at jeg har dyttet innpå så mye mat, så mye sjokolade og  mange bananer jevnlig for ikke å gå tom for energi at jeg har gått opp i vekt. Kjæresten og jeg spiste egg og bacon til frokost hver dag også.

Jeg slet jo med undervekt en periode, men nå må jeg jaggu begynne å passe meg så det ikke sklir ut andre veien ;)

Men uansett vekt så føler jeg meg i bedre fysisk form enn jeg har vært på flere år og det er tross alt det viktigste :-)

 

14-åringen min drar meg forresten også ut på joggetur innimellom. Ellers trener jeg som vanlig på helsestudio.

Det høres ut som du har det veldig bra og koser deg om dagen! -Og er du i form og trives, så er jo det det viktigste! Jeg er i ganske ok form, men fortsatt 10!!!! Kg større enn jeg var da jeg begynte å skrive her for 5 år siden:(  Skal være fornøyd om jeg mister 5 av dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før jeg også må melde meg inn her.:angry:Jeg har hatt en sporty uke på fjellet med flere fjellturer og en dag var vi på en lang topptur som vi brukte 8 timer på tur/retur inkl korte matpauser. Den turen satt i lår og legger i flere dager.

 

 

 

Jeg likte å lese dette:-) Bra at du ikke lar minnene fra det kjipe beinbruddet stoppe deg fra å gå i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg likte å lese dette:-) Bra at du ikke lar minnene fra det kjipe beinbruddet stoppe deg fra å gå i fjellet.

Nei, jeg kan ikke la det gå ut over ting jeg har lyst til og gjøre :) Det eneste er at jeg er planlegger nøye hvor jeg skal plassere beina når jeg skal ned fra bratte og steinete fjellskrenter og jeg er veldig forsiktig på våte glatte berg. Kjæresten merker det på meg han også. Men det er  jo ikke så dumt å tenke litt da, så vil ikke si benbruddet hemmer meg nevneverdig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...