Gå til innhold

Ny design! Har dere spørsmål eller finner bugs?


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Før omleggingen ble nyankomne innlegg og svar oppdatert fortløpende og automatisk, uten at man måtte trykke på noe som helst. Nå krever det at man trykker på "Siste innlegg" og må vente på at listen oppdateres. Er det en funksjon for å få listen til å oppdateres fortløpende slik som før? Det vil redusere enerverende venting bl.a. og gjøre DOL mer brukervennlig.

 

Jeg savner veldig å ha reelle klokkeslett å forholde meg til slik at jeg vet at jeg er på det siste og ferskeste innlegget. Nå er det kun relative størrelser som "3 min siden", "2 timer siden" osv. Jeg kan da ikke vite om listen er oppdatert med siste innlegg eller om et 3 minutters gammelt innlegg i realiteten er 3 timer gammelt hvis jeg ikke har vært inne på en stund.

Kan dere gjøre noe med dette vil jeg være takknemlig for det!

Hei, og takk for innspill. 

Litt usikker på hva du mener i første avsnittet ditt. Mente du den oversikten på førstesiden ala den som er på kvinneguidens forside: http://forum.kvinneguiden.no/

Dette med klokkeslett skal jeg få sjekket opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kommer heller ikke til siste innlegg.  Er det mange sider i en tråd må vi bla oss frem.

Det har gått noen dager siden oppdateringen og jeg er ikke blitt fortrolig med det nye.  Kan ikke si helt hva det er, men føler alt er blitt mye mer tungvint.

Anonymkode: bac93...65d

Hei,

Hvor trykker du når du ønsker å komme til siste innlegg, men ikke gjør det? Inne i hvert forumemne, f eks åpent forum, så kommer man til første uleste innlegg (altså der du sluttet å lese forrige gang du var i tråden) ved å trykke på den lille sirkelen før trådtittelen. 

 

sisteinnlegg.thumb.jpg.f54b8323380e9eb18

Men du klikker kanskje fra en annen side/annet sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, og takk for innspill. 

Litt usikker på hva du mener i første avsnittet ditt. Mente du den oversikten på førstesiden ala den som er på kvinneguidens forside: http://forum.kvinneguiden.no/

Dette med klokkeslett skal jeg få sjekket opp. 

Hei igjen og takk for svar!

Ja, det er akkurat den oversikten jeg hadde i tankene. Den savner jeg veldig. Er den der, er det bare meg som ikke leter på rett sted?

Blir glad for en oppklaring! På for hånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

Hvor trykker du når du ønsker å komme til siste innlegg, men ikke gjør det? Inne i hvert forumemne, f eks åpent forum, så kommer man til første uleste innlegg (altså der du sluttet å lese forrige gang du var i tråden) ved å trykke på den lille sirkelen før trådtittelen. 

 

sisteinnlegg.thumb.jpg.f54b8323380e9eb18

Men du klikker kanskje fra en annen side/annet sted? 

Jeg går fra nylig aktivitet.

Jeg leser mye uten å logge meg inn og da hjelper det ikke med siste innlegg jeg har lest.

Skulle dere lage link til aktivitetsstrøm?

Er det mulig burde dere lage en ekstra knapp til svar, der vi slipper å dra med hele innlegget vi svarer på.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den siste omleggingen på DOL får jeg ikke lenger opp noe under "Mine innlegg". Hvor finner jeg dem?

Det eneste som kommer opp av gammelt materiale er et eneste svar jeg kom med i en tråd fra 2007. Hvor er alt det andre?

Jeg håper at dere kan ordne dette så snart det lar seg gjøre.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den tidligere stjernen ved innlegg man har kommentert selv i oversikten.

 

(beklager om detet har vært oppe før, har ikke lest gjennom hele tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen og takk for svar!

Ja, det er akkurat den oversikten jeg hadde i tankene. Den savner jeg veldig. Er den der, er det bare meg som ikke leter på rett sted?

Blir glad for en oppklaring! På for hånd takk.

Du finner oversikten på hovedsiden til doktoronlines forum: http://forum.doktoronline.no/. Vi ser at denne ikke er så lett tilgjengelig, så dette skal vi se på. 

Jeg går fra nylig aktivitet.

Jeg leser mye uten å logge meg inn og da hjelper det ikke med siste innlegg jeg har lest.

Skulle dere lage link til aktivitetsstrøm?

Er det mulig burde dere lage en ekstra knapp til svar, der vi slipper å dra med hele innlegget vi svarer på.

Anonymkode: bac93...65d

Du ønsker altså at alle lenker skal peke til det siste innlegget? Aktivitetsstrøm er på listen til tekniker. En ekstra knapp øverst i tråden har vi også på listen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den tidligere stjernen ved innlegg man har kommentert selv i oversikten.

 

(beklager om detet har vært oppe før, har ikke lest gjennom hele tråden)

 

Hei, dette skal jeg sjekke med tekniker om. 

Endret av Hildeadmin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner oversikten på hovedsiden til doktoronlines forum: http://forum.doktoronline.no/. Vi ser at denne ikke er så lett tilgjengelig, så dette skal vi se på. 

Du ønsker altså at alle lenker skal peke til det siste innlegget? Aktivitetsstrøm er på listen til tekniker. En ekstra knapp øverst i tråden har vi også på listen. :) 

Jeg har ingen formening om at alle lenker skal peke til det siste innlegget, man når jeg går på siste aktiviteter føles det naturlig å komme til siste innlegg.  Mulig jeg vil komme frem til at det kan være bra om alle lenker gjør det, men det har jeg ikke tenkt på.  

Men det siste jeg spør om her der jeg ønsker en ekstra knapp som svar der det ikke blir sitert det du svare på, men at det kommer frem hvilke innlegg jeg svarer, er det mulig?  Det går greit å når vi siterer korte innlegg, men når vi er flere som skal svare en som har skrevet et langt innlegg blir det fort en lang og kjedelig tråd. Jeg vet jeg kan slette det som står, men det blir lett rot, og lett å slette for mye så det forsvinner hvem jeg svarer.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den siste omleggingen på DOL får jeg ikke lenger opp noe under "Mine innlegg". Hvor finner jeg dem?

Det eneste som kommer opp av gammelt materiale er et eneste svar jeg kom med i en tråd fra 2007. Hvor er alt det andre?

Jeg håper at dere kan ordne dette så snart det lar seg gjøre.

På forhånd takk!

Kan du gi meg et eksempel på en tråd du har deltatt i, som ikke kommer opp på listen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen formening om at alle lenker skal peke til det siste innlegget, man når jeg går på siste aktiviteter føles det naturlig å komme til siste innlegg.  Mulig jeg vil komme frem til at det kan være bra om alle lenker gjør det, men det har jeg ikke tenkt på.  

Men det siste jeg spør om her der jeg ønsker en ekstra knapp som svar der det ikke blir sitert det du svare på, men at det kommer frem hvilke innlegg jeg svarer, er det mulig?  Det går greit å når vi siterer korte innlegg, men når vi er flere som skal svare en som har skrevet et langt innlegg blir det fort en lang og kjedelig tråd. Jeg vet jeg kan slette det som står, men det blir lett rot, og lett å slette for mye så det forsvinner hvem jeg svarer.

Anonymkode: bac93...65d

Skjønner det første. Enig i at det kanskje er mer intuitivt å komme til siste innlegg på siste aktiviteter ja. 

Det andre du nevner er det dessverre ikke mulig å få til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du gi meg et eksempel på en tråd du har deltatt i, som ikke kommer opp på listen? 

Hei igjen,

La meg si det slik: Jeg har deltatt med i alt 2939 innlegg og svar som bibben-bruker, og kun ett svar kommer opp i listen over mine innlegg (før den siste omleggingen av dol) og det er et svar jeg ga i en tråd den 6. des. 2007. Hvor er alle de andre innleggene mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen,

La meg si det slik: Jeg har deltatt med i alt 2939 innlegg og svar som bibben-bruker, og kun ett svar kommer opp i listen over mine innlegg (før den siste omleggingen av dol) og det er et svar jeg ga i en tråd den 6. des. 2007. Hvor er alle de andre innleggene mon tro?

Jeg skal få sjekket dette med tekniker. 

Fjellsport -reklamen roter til forumet på min Android -telefon. Vet ikke flere plages med det.

Er dette fortsatt et problem? Har du eventuelt mulighet til å legge ved et skjermbilde av hvordan det ser ut på telefonen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få sjekket dette med tekniker. 

Er dette fortsatt et problem? Har du eventuelt mulighet til å legge ved et skjermbilde av hvordan det ser ut på telefonen din?

Problemet er borte, men det er kanskje fordi Fjellsportreklamen er tatt vekk. Problemet var at reklamen var 3x bredere enn teksten sånn at telefonen zoomet ut så teksten ble en liten, uleselig ramse på venstresiden av skjermen. Måtte da zoome inn igjen hver gang man navigerer eller laster en side på nytt. Dette skjedde når Fjellsportreklamen ble lastet inn.

 

Ellers blir jeg stadig mer fornøyd med det nye oppsettet. Det har mye med vane å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers blir jeg stadig mer fornøyd med det nye oppsettet. Det har mye med vane å gjøre.

Hvorfor kaller alle det for "oppsett"? Hva er egentlig et "oppsett"? Noe som har blitt "satt opp"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er borte, men det er kanskje fordi Fjellsportreklamen er tatt vekk. Problemet var at reklamen var 3x bredere enn teksten sånn at telefonen zoomet ut så teksten ble en liten, uleselig ramse på venstresiden av skjermen. Måtte da zoome inn igjen hver gang man navigerer eller laster en side på nytt. Dette skjedde når Fjellsportreklamen ble lastet inn.

 

Ellers blir jeg stadig mer fornøyd med det nye oppsettet. Det har mye med vane å gjøre.

Ok, jeg skal melde fra om denne annonsen. Kan se ut som det var noe feil med akkurat denne. Si gjerne fra hvis du skulle oppleve dette igjen.

Og flott at du blir mer fornøyd med det nye! Jeg har vært forumbruker på forskjellige forum i 15 år, og vet alt om hvor vant man blir til noe. Etter en stund går det seg gjerne til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før omleggingen ble nyankomne innlegg og svar oppdatert fortløpende og automatisk, uten at man måtte trykke på noe som helst. Nå krever det at man trykker på "Siste innlegg" og må vente på at listen oppdateres. Er det en funksjon for å få listen til å oppdateres fortløpende slik som før? Det vil redusere enerverende venting bl.a. og gjøre DOL mer brukervennlig.

 

Jeg savner veldig å ha reelle klokkeslett å forholde meg til slik at jeg vet at jeg er på det siste og ferskeste innlegget. Nå er det kun relative størrelser som "3 min siden", "2 timer siden" osv. Jeg kan da ikke vite om listen er oppdatert med siste innlegg eller om et 3 minutters gammelt innlegg i realiteten er 3 timer gammelt hvis jeg ikke har vært inne på en stund.

Kan dere gjøre noe med dette vil jeg være takknemlig for det!

 

Enig i dette bibben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forumassistent avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...