Gå til innhold

Ufør - gravid


JoNi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 50 % ufør og får i tillegg 50 % rehab. penger.

Hva skjer når jeg blir gravid? Vet at man ikke opparbeider seg noe på rehab. penger. Får jeg uførepensjonen som vanlig ? Kan jeg søke om 100 % uføretrygd midt i graviditeten?

Takknemmelig for svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får pensjonen som vanlig. Full uførepensjon får du bare hvis det du er 100% varig ufør.

Du får engangsstønad ved fødsel.

Takk for svar, men....

Mente du at jeg får engangsstønad uansett om jeg er 50 eller 100 % ufør?

Det er stor sjanse for at jeg blir 100 % ufør og det jeg lurte på da var om det er noe problem å søke om dette mens jeg er gravid.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men....

Mente du at jeg får engangsstønad uansett om jeg er 50 eller 100 % ufør?

Det er stor sjanse for at jeg blir 100 % ufør og det jeg lurte på da var om det er noe problem å søke om dette mens jeg er gravid.

Hilsen

Ja, du får engangsstønad uansett, så lenge du ikke har arbeidsinntekt.

Nei, det burde ikke være noe problem å søke full uførepensjon. Men du må selvsagt begrunne det med sykdom, ikke graviditet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...