Gå til innhold

Problemmer med stoffskifte- fra ekstrem høy til ekstem lav på 5 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei !

 Jeg er  ganske forvirret.

I sommer fikk jeg diagnosen cöliaki.  Greit nok- jeg sluttet  å  spise gluten, og alt gikk noe bedre. Men jeg  er ikke bra. Jeg hadde gått ned  10 kg på noen få måneder. I august var jeg på 100 %  check up. Legen fant ut at jeg hadde Graves sykdom,, og dette så  også  ut til å  stemme- alt passet, også problemer med øynene og utsående øyne mm. Jeg hadde verdier på tsh 0.000. T3  på 11.22 og  T4 på 2.22. Jeg fikk noe som heter Thyromazol - jeg bor i  Tyrkia, og det  er  det  de bruker her. 6 tabletter  fordelt over 3 ganger  i  løpet  av en dag.

Neste måling var nesten 2 ukersenere. Da var de samme verdiene  TSH 0.001 T3 var  1.79 og t4 var  0.5.  Legen befalte meg å  ta 5 om dagen av pillene.., Jeg begynte å  reagere på T3 og T 4 verdiene.

Nesten 1 uke  senere var neste måling.  tsh  var da på 5.527  , t3 på  mindre enn  1.0  og   T4 på mindre enn 0.4. I forkant av denne målingen hadde jeg selv gått ned på pillene til 3 om dagen og de siste dagene til 0, da jeg følte meg elendig !!!

Legen sier - ta 2 om dagen. ! ukesenere nye målinger  tsh 40.58  T3 på mindre enn 1.0 og igjen T4 på mindre enn 0.4.

Legen  meget  forvirret  og ber meg stoppa alle piller umiddelbart!!!! Fikk også svar på D vitamin prøve samme dagen   med resultat 104.50 med maksimum  59 som anbefalt.

 

 AST på  47 og ALT på 37 - begge høye.

 

Jeg føler meg bare mere og mere elendig. Er det  noen som kan forteklle meg hva alt dette  betyr ? Hva jeg kan gjøre ? oG hvordan slik kan skje på ca 5 uker.

PS Jeg har også  gått  opp igjen 5 kg på  disse ukene. Øynene gjør fremdeles vondt !



Jeg mener å  forstå  at  jeg trenger  hormoner - ivertfall T4 . Armour finnes ikke her nede... Er dette riktig ?

Den plutselige høye  stigningen i TSH - kan det  vøre  forårsaket av  BINYRER ?  Jeg leser  og leser  og forstår mindre og mindre ..

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg ! Jeg trenger å  forstå, og jeg  trenger  å  få  gjort  noe med dette raskt , tror jeg !

 

Anonymkode: fb22d...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...