Gå til innhold

Trukket jeksel


pakeha

Anbefalte innlegg

Jeg fikk trukket en jeksel for ca en uke siden. Den hadde en gammel amalganfylling som var blitt nedslitt og gikk helt inn til nerven. Den satt godt fast i roten.

Jeg fikk beskjed om å skylle med Corsodyl 1 minutt morgen og kveld, men den har så sterk smak, at jeg ikke greier mere enn 10 sekunder, det er direkte vondt i både munn og nese. I stedet har jeg da brukt hydrogenperoxid 3% oppløst i litt vann. Synes stadig det er vondt i "krateret" men hevelsen er gått mye ned.

Jeg lurer på om det er skadelig å bruke hydrogenperoxid i stedet for klorheksidin? Synes at hydrogenperoxid er mye mere behagelig å bruke, og klarer å holde det i munnen mye lenger selv om det skummer.

Jeg har brukt hydrogenperoxid oppløsning som munnskyll i flere år, og aldri hatt problemer. Jeg bruker også inhalasjonsmedisinser, og får lett munnsopp, så dette er min løsning. Men er det skadelig på gummen etter en nytrekket jeksel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...