Gå til innhold

Har bestemt meg for å leve


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Jeg vil leve om enn det bare er for andre. Men jeg skal samtidig saumfare meg selv for å finne tilbake til ting jeg liker å gjøre for min egen del. Jeg skal nemlig finne meg en hobby. Og så har jeg tenkt å starte på "Huset" som er et sted for de som sliter litt psykisk. Kanskje får jeg noen hyggelige nye bekjentskaper, og kanskje får jeg noen ideer til hobbyaktiviteter. Jeg vil også bruke naturen mer. Gå ut i skog og mark og kjenne "regn og vind" som Bjørn Eidsvåg synger i en av sine sanger. 😊

Jeg vil stå trofast og sterk for mine nærmeste. Til siste slutt, som en skipper som går ned med skuta når alt er over. Når oppdraget er fullført kan jeg hvile. Det er min plikt å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Steinbeck er en av mine favorittforfattere.

I hans romanen "Øst for Eden", er det en person som gir (omtrent) følgende råd til en mann som er i sjokk og sorg over at moren til hans to små sønner har forlatt dem:  "Gå omkring hver dag og lat som om du er i live, så vil du etter hvert oppdage at det stemmer".

Jeg lider ikke av noe som helst verken fysisk eller psykisk.  Men i løpet av de drøye 50 årene jeg har vært i verden, har det jo skjedd ting som har gjort det nødvendig å tenke slike tanker for en stund.

Sånn til hverdags liker jeg Evert Taubes oppfordring fra "Så lenge skutan kan gå":  Så tag med glädje ditt jobb fast du lider, snart får du vila för eviga tider!

Lykke til, Rådvilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Så tag med glädje ditt jobb fast du lider, snart får du vila för eviga tider!"

 

Så bra sagt av Evert Taube. Yes, da gjør jeg det. Takk! 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil leve om enn det bare er for andre. Men jeg skal samtidig saumfare meg selv for å finne tilbake til ting jeg liker å gjøre for min egen del. Jeg skal nemlig finne meg en hobby. Og så har jeg tenkt å starte på "Huset" som er et sted for de som sliter litt psykisk. Kanskje får jeg noen hyggelige nye bekjentskaper, og kanskje får jeg noen ideer til hobbyaktiviteter. Jeg vil også bruke naturen mer. Gå ut i skog og mark og kjenne "regn og vind" som Bjørn Eidsvåg synger i en av sine sanger. 😊

Jeg vil stå trofast og sterk for mine nærmeste. Til siste slutt, som en skipper som går ned med skuta når alt er over. Når oppdraget er fullført kan jeg hvile. Det er min plikt å leve.

 

Fint skrevet Rådvilla, Lykke til på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...