Gå til innhold

9-åringen har nervøs mage


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Vår 9 år gamle gutt har i det siste fått veldig nervøs mage.

I dag var han også på toalettet 3 ganger før han gikk på skolen. Han har da magesyke og jeg må smøre han i rumpa for han blir sår, han gråter litt og er lei av at han på være så mye på toalettet på morgenen.

Dette skjer kun før han skal på skolen eller fotballtrening. Nå i helgen var han ikke på toalettet på morgenen.

Vi var på foreldresamtale på skolen forrige uke og vi hører det samme som de andre gangene vi har vært der.

Han er en utrolig blid og fornøyd gutt, han er best i klassen i de fleste fag og han har mange kamerater. Vi vet at dette er sant og han sier selv at det ikke er noe som plager ham.

Han er veldig pliktoppfyllende og vil ikke glemme lekser, bøker osv. Selv om vi sier dette går bra iblant, vi er ikke strenge.

Faren hans sitter også mye på toalettet på morgenen, så han kan ha "lært" det av ham.

Jeg  vet ikke hva jeg skal gjøre. Blir litt fortvilet av å se barnet sitt sånn. Det er tydelig at det ikke er noen fysisk sykdom, men det psykiske og fysiske henger sammen.

 Andre som har kjennskap til dette? Håper han vokser det av seg.

Når han først har tatt på skoa og sekken og er på vei til skolen er allt bra og han er ikke på toalettet på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår 9 år gamle gutt har i det siste fått veldig nervøs mage.

I dag var han også på toalettet 3 ganger før han gikk på skolen. Han har da magesyke og jeg må smøre han i rumpa for han blir sår, han gråter litt og er lei av at han på være så mye på toalettet på morgenen.

Dette skjer kun før han skal på skolen eller fotballtrening. Nå i helgen var han ikke på toalettet på morgenen.

Vi var på foreldresamtale på skolen forrige uke og vi hører det samme som de andre gangene vi har vært der.

Han er en utrolig blid og fornøyd gutt, han er best i klassen i de fleste fag og han har mange kamerater. Vi vet at dette er sant og han sier selv at det ikke er noe som plager ham.

Han er veldig pliktoppfyllende og vil ikke glemme lekser, bøker osv. Selv om vi sier dette går bra iblant, vi er ikke strenge.

Faren hans sitter også mye på toalettet på morgenen, så han kan ha "lært" det av ham.

Jeg  vet ikke hva jeg skal gjøre. Blir litt fortvilet av å se barnet sitt sånn. Det er tydelig at det ikke er noen fysisk sykdom, men det psykiske og fysiske henger sammen.

 Andre som har kjennskap til dette? Håper han vokser det av seg.

Når han først har tatt på skoa og sekken og er på vei til skolen er allt bra og han er ikke på toalettet på skolen.

Hei!

Jeg har en sønn som har slitt med magen helt fra han var liten, sitter mye på toalettet om morgenen,

Han trivdes godt i barnehagen og like godt på skolen, aktiv gutt, sitter i elevråd, er med i skolekor, leder der han blir spurt og får mulighet m.m..

Etter noen år testet vi han hos fastlegen, siden han også har tydelige smerter, hans vevstype er forenlig med glutenallergi, slik jeg hans mor også har, men videre tester har vi ikke tatt da disse er vonde og ikke enkle,

spiser han ikke/lite gluten er han bedre. Imidlertid har min sønn problemene også i helgene, men da merker man jo litt mindre til dem, siden man har bedre tid, så kanskje sønnen din har problemene i helgene også, bare at det da ikke er hverdagsstress?

 

Anonymkode: 6b9a6...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...