Gå til innhold

Behandler slutter.


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Det vet man vel sjelden, ikke jeg iallfall. Men så lenge begrunnelsen er at du ikke fortjener det/andre trenger det mer el lign, så vil jeg si at du ikke er der. 

Jeg har jo blitt litt bedre enn det jeg var på det verste også som nevnt, konsentrasjonen er en del bedre, og alt er ikke like ille som det var. Men er fremdeles vanskelig med mat, med det sosiale og å klare å takle småting som ikke går som det skal... Nei, du har vel rett i at man ikke vet det... Synes dette er vanskelig jeg. Takk for råd, jeg skal ta det med i vurderingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er jo redd for det, jeg skal ikke tilbake til der jeg var. Det går ikke! Men siden jeg har fått så mye hjelp, så burde jeg kanskje klare meg alene videre. Det er mange som trenger hjelp!

Jeg syns ihvertfall du bør fortsette behandling en stund til. Om du avslutter nå så har du plutselig ingen å kontakte om du skulle trenge det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis behandleren din har nevnt muligheten for videre hjelp synes jeg du skal se på det som at hun mener du fortjener/er verdt mer hjelp!

Når du etterhvert skal klare deg på egenhånd burde du kanskje ha en behandler som kjenner deg som du har avtale om at du kan kontanke hvis det ikke skulle gå så bra. Jeg ser for meg at hvis ikke kommer det til å bli veldig vanskelig for deg å be om hjelp på nytt om du skulle trenge det.

Ja, det er jeg også redd for, at jeg ikke kommer til å klare å ta kontakt. Hadde jeg ikke hatt så fantastiske mennesker som hjalp meg da ting ble veldig vanskelige sist vet jeg ikke helt hva som hadde skjedd. Men det er mange som ikke har et slikt sikkerhetsnett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg også redd for, at jeg ikke kommer til å klare å ta kontakt. Hadde jeg ikke hatt så fantastiske mennesker som hjalp meg da ting ble veldig vanskelige sist vet jeg ikke helt hva som hadde skjedd. Men det er mange som ikke har et slikt sikkerhetsnett... 

Ja, det er mange som ikke har et slikt sikkerhetsnett, men hva har det med deg å gjøre? Dersom du ikke fortjente å ta mer plass så hadde ikke behandleren din nevnt videre hjelp. Dersom du ikke fortjente å ta mer plass så hadde ikke de rundt deg hjulpet deg i utgangspunktet. Det er ikke sånn at folk sier og gjør ting bare fordi de synes synd på deg, selv om det er det man tror, de gjør det fordi du fortjener det!

Se for deg at du ikke hadde det sikkerhetsnettet du har rundt deg; når du vet med deg selv at du kunne klart deg på egenhånd i dette scenariet, ja da kan du faktisk klare deg på egenhånd. Inntil dette er tilfellet synes jeg du skal ta imot hjelp når den blir foreslått for deg. Det er den beste måten du viser takknemlighet for det du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg nå høres litt krass ut. Det er ikke meningen å kjefte på deg eller noe. Jeg kjenner veldig godt til tankene du har, for jeg har de selv. Derfor vet jeg også hva fornuften min prøver å si til meg når disse tankene dukker opp. Selv klarer jeg ikke å lytte til min egen fornuft, men jeg kan i det minste videreformidle hva den sier, så kanskje noen andre klarer å høre på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ihvertfall du bør fortsette behandling en stund til. Om du avslutter nå så har du plutselig ingen å kontakte om du skulle trenge det..

Nei det er jeg litt redd for. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort da. Men det blir vel kanskje å begynne litt på ny med en ny behandler? Bruker sikkert opp en del tid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg nå høres litt krass ut. Det er ikke meningen å kjefte på deg eller noe. Jeg kjenner veldig godt til tankene du har, for jeg har de selv. Derfor vet jeg også hva fornuften min prøver å si til meg når disse tankene dukker opp. Selv klarer jeg ikke å lytte til min egen fornuft, men jeg kan i det minste videreformidle hva den sier, så kanskje noen andre klarer å høre på den.

Jeg synes ikke du høres krass ut på noen måte vakre deg :) Jeg setter pris på dine råd og innspill. Synes dette er så vanskelig så setter pris på å få høre litt hva andre tenker og hva andre trekker frem som viktige ting å tenke på når jeg vurderer dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg litt redd for. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort da. Men det blir vel kanskje å begynne litt på ny med en ny behandler? Bruker sikkert opp en del tid da...

Slutt å tenk at du bruker opp tid. Er det noe det aldri blir slutt på så er det tid :) Vær heller glad for at du faktisk får hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som hovedårsaken til at det er vanskelig for deg å ta valget er at du er redd for å oppta plass/at du ikke fortjener det. Når de tankene er så framtredende som de er, virker dét i seg selv til å være en god grunn til å fortsette. Du får tilbud om mer hjelp utelukkende fordi de mener du trenger - OG fortjener det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tenk at du bruker opp tid. Er det noe det aldri blir slutt på så er det tid :) Vær heller glad for at du faktisk får hjelp ;)

Jeg er veldig takknemlig for den hjelpen jeg har fått! Jeg vet jo ikke om jeg kan få en ny behandler, men om jeg skal tørre å eventuelt si at jeg hadde ønsket det... Jeg er veldig klar over hvor heldig jeg har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som hovedårsaken til at det er vanskelig for deg å ta valget er at du er redd for å oppta plass/at du ikke fortjener det. Når de tankene er så framtredende som de er, virker dét i seg selv til å være en god grunn til å fortsette. Du får tilbud om mer hjelp utelukkende fordi de mener du trenger - OG fortjener det! :) 

Jeg får tenke litt mer på det da, er jo som jeg har nevnt andre grunner også. Og jeg har vært veldig heldig som har fått så mye hjelp til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg får tenke litt mer på det da, er jo som jeg har nevnt andre grunner også. Og jeg har vært veldig heldig som har fått så mye hjelp til nå. 

Har du fått tenkt litt på hva du kjenner er riktig å gjøre fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du fått tenkt litt på hva du kjenner er riktig å gjøre fremover?

Jeg har fått diskutert det med min behandler, har lagt frem mine tanker både i den ene og den andre retningen. Vi har ikke kommet frem til en konklusjon på hva som skal skje videre, det er jo slik jeg forstår det litt avhengig av kapasitet og andre ting. Men vi bestemte at vi skulle fortsette å jobbe sammen til hun slutter. Hun sa at det var hun som bestemte om hun hadde tid til det, ikke jeg...

Jeg er imidlertid glad for at jeg klarte å fortelle henne om min usikkerhet og ambivalens til det å fortsette på egenhånd. Hun er jo et så godt og fint menneske at hun var forståelsesfull og skjønte at jeg var usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått diskutert det med min behandler, har lagt frem mine tanker både i den ene og den andre retningen. Vi har ikke kommet frem til en konklusjon på hva som skal skje videre, det er jo slik jeg forstår det litt avhengig av kapasitet og andre ting. Men vi bestemte at vi skulle fortsette å jobbe sammen til hun slutter. Hun sa at det var hun som bestemte om hun hadde tid til det, ikke jeg...

Jeg er imidlertid glad for at jeg klarte å fortelle henne om min usikkerhet og ambivalens til det å fortsette på egenhånd. Hun er jo et så godt og fint menneske at hun var forståelsesfull og skjønte at jeg var usikker.

Hei!

Ikke gjør ting mer kompliserte enn de er.

får du tilbud om mer hjelp, sier du, ja til det,

får du ikke tilbud, uttrykker du at du trenger det,

jeg tror du trenger det pga av det du skriver, 

bra du er takknemlig, jeg tror det er et godt utgangspunkt for å få hjelp og ta imot hjelp, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått diskutert det med min behandler, har lagt frem mine tanker både i den ene og den andre retningen. Vi har ikke kommet frem til en konklusjon på hva som skal skje videre, det er jo slik jeg forstår det litt avhengig av kapasitet og andre ting. Men vi bestemte at vi skulle fortsette å jobbe sammen til hun slutter. Hun sa at det var hun som bestemte om hun hadde tid til det, ikke jeg...

Jeg er imidlertid glad for at jeg klarte å fortelle henne om min usikkerhet og ambivalens til det å fortsette på egenhånd. Hun er jo et så godt og fint menneske at hun var forståelsesfull og skjønte at jeg var usikker.

Så bra at du har diskutert dette med henne! Det synes jeg var tøft gjort. :)

Ettersom du ikke helt vet hva du selv ønsker/trenger videre så vil det være mye lettere for henne å gi deg riktige råd og hjelp når hun vet akkurat hva du tenker rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke gjør ting mer kompliserte enn de er.

får du tilbud om mer hjelp, sier du, ja til det,

får du ikke tilbud, uttrykker du at du trenger det,

jeg tror du trenger det pga av det du skriver, 

bra du er takknemlig, jeg tror det er et godt utgangspunkt for å få hjelp og ta imot hjelp, 

Det er tusen tanker knyttet til disse alternativene og hva jeg kan si og gjøre. Jeg skulle ønske jeg klarte å la være å tenke så mye. Bare tanken på å uttrykke at jeg trenger hjelp dersom det ikke tilbys gjør meg bekymret og redd.

Men takk, jeg skal prøve å ha dette i bakhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har diskutert dette med henne! Det synes jeg var tøft gjort. :)

Ettersom du ikke helt vet hva du selv ønsker/trenger videre så vil det være mye lettere for henne å gi deg riktige råd og hjelp når hun vet akkurat hva du tenker rundt det.

Jeg var ikke akkurat velformulert, men prøvde etter beste evne å få frem hva jeg tenkte. Hun har vært så fin mot meg, selv når jeg har kavet voldsomt med å finne ord for å forklare..

Det var snilt sagt av deg! Jeg er lettet over å ha diskutert litt med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått diskutert det med min behandler, har lagt frem mine tanker både i den ene og den andre retningen. Vi har ikke kommet frem til en konklusjon på hva som skal skje videre, det er jo slik jeg forstår det litt avhengig av kapasitet og andre ting. Men vi bestemte at vi skulle fortsette å jobbe sammen til hun slutter. Hun sa at det var hun som bestemte om hun hadde tid til det, ikke jeg...

Jeg er imidlertid glad for at jeg klarte å fortelle henne om min usikkerhet og ambivalens til det å fortsette på egenhånd. Hun er jo et så godt og fint menneske at hun var forståelsesfull og skjønte at jeg var usikker.

Storveis, umaken, storveis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Storveis, umaken, storveis :-)

Jeg synes det er fint at vi fikk snakket litt om det :) Takk for at jeg fikk muligheten til å lufte dette med dere litt før jeg hadde time med henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...