Gå til innhold

Nedfrosset middag


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du noen middagsfavoritter som kan fryses ned? Skal prøve å lage litt opp denne helgen, og tar gjerne imot gode råd :)

Alle typer gryteretter.

Anonymkode: 7d0de...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen middagsfavoritter som kan fryses ned? Skal prøve å lage litt opp denne helgen, og tar gjerne imot gode råd :)

Pizza- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper er genialt å lage en stor kjele av, ha i porsjonsbokser og sette i fryseren. :) Gresskarsuppe, gulrotsuppe, kylligsuppe  - alle sorter egentlig. :) Jeg pleier å variere mellom å ha i kjøttdeig/karbonadedeig eller grønne linser for å gjøre den mer mettende og proteinholdig. 5-10 min i mikroen så er suppa klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper er genialt å lage en stor kjele av, ha i porsjonsbokser og sette i fryseren. :) Gresskarsuppe, gulrotsuppe, kylligsuppe  - alle sorter egentlig. :) Jeg pleier å variere mellom å ha i kjøttdeig/karbonadedeig eller grønne linser for å gjøre den mer mettende og proteinholdig. 5-10 min i mikroen så er suppa klar.

Jeg har aldri smakt verken gresskarssuppe eller gulrotsuppe. Det hadde vært spennende å prøve. Og de kan fryses ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri smakt verken gresskarssuppe eller gulrotsuppe. Det hadde vært spennende å prøve. Og de kan fryses ned?

De kan utmerket godt fryses ned. :) Jeg pleier innimellom å lage en stor kjele, ha over i porsjonsbokser og sette i fryseren. Kjempesnedig å ta med til lunsj og varme i microen på jobb (spesielt når jeg har seinvakt) eller å ha til middag en dag jeg har dårlig tid eller ikke gidder lage noe annet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper er genialt å lage en stor kjele av, ha i porsjonsbokser og sette i fryseren. :) Gresskarsuppe, gulrotsuppe, kylligsuppe  - alle sorter egentlig. 

Ikke tomatsuppe. Den skiller seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe med squash, den smaker grusomt selv etter noen timer i kjøleskapet.

*

Men, det går stort sett bra med all mat som i utgangspunktet skal være "bløtt". Supper, gryter... det funker relativt dårlig med f.eks. sprøstekte torskefileter, vårruller og pizza. Fiskegrateng går bra, wok er på grensa...

Anonymkode: d76c6...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tomatsuppe. Den skiller seg.

Jeg er ikke så begeistret for tomatsuppe, men om den skiller seg kommer vel an på hva du har oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan utmerket godt fryses ned. :) Jeg pleier innimellom å lage en stor kjele, ha over i porsjonsbokser og sette i fryseren. Kjempesnedig å ta med til lunsj og varme i microen på jobb (spesielt når jeg har seinvakt) eller å ha til middag en dag jeg har dårlig tid eller ikke gidder lage noe annet. :) 

Det høres ut som en god plan :) Jeg får prøve på det, jeg vil bli bedre på matlaging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe med squash, den smaker grusomt selv etter noen timer i kjøleskapet.

*

Men, det går stort sett bra med all mat som i utgangspunktet skal være "bløtt". Supper, gryter... det funker relativt dårlig med f.eks. sprøstekte torskefileter, vårruller og pizza. Fiskegrateng går bra, wok er på grensa...

Anonymkode: d76c6...b32

Det høres ut som en god regel :) Tenk om jeg kunne blitt ok til å lage mat og spist middag hver dag, det hadde virkelig vært noe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe med squash, den smaker grusomt selv etter noen timer i kjøleskapet.

Anonymkode: d76c6...b32

Og ikke noe med potet. Potet blir veldig ekkel når den har vært frosset. F.eks er konsistensen på opptint lapskaus hinsides ekkel. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tomatsuppe. Den skiller seg.

Hei!

Jeg har aldri fryst tomatsuppe, men pizzasaus, den skiller seg ikke.

hvorfor mener du tomatsuppe skiller seg?

ellers lager jeg en oksehalesuppe på tomat og kokosmelk og lime,

den fryser jeg, og om du vil kan du få oppskrift,

Jeg har også oppskrift på en rask tomatsuppe, men har aldri fryst den, den går så fort:-)

Men gryterett er greit å fryse, (men jeg er lite tilhenger av fryst mat, syns det meste går like fort, det har mer med planlegging, vane og erfaring tror jeg) ellers syns jeg det meste jeg kommer på, går like fort å lage bare, og all mat taper seg på smak ved frysing,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke noe med potet. Potet blir veldig ekkel når den har vært frosset. F.eks er konsistensen på opptint lapskaus hinsides ekkel. :P 

Neineinei....lapskaus er bedre når den blir varmet opp på nytt enn når den er helt fersk. Men en gang fikk jeg servert potetsalat som hadde vært fryst, det var ekkelt, skikkelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistret for tomatsuppe, men om den skiller seg kommer vel an på hva du har oppi?

Det var posesuppe fra Toro uten noe "ekstra" oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har aldri fryst tomatsuppe, men pizzasaus, den skiller seg ikke.

hvorfor mener du tomatsuppe skiller seg?

Jeg vet ikke hvorfor den gjorde det, det bare skjedde;) Det ble en halvdel med vann, og en halvdel med tomatguffe.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor den gjorde det, det bare skjedde;) Det ble en halvdel med vann, og en halvdel med tomatguffe.

hm,

jeg lager både pizzasaus , nesten bare tomat, (fryser hvis alt alt for mye, aldri skilt seg)

oksehalesuppe, har mye tomat i seg, fryser jeg gjerne fordi det tar ca 2 timer å koke den, gjøre den ferdig, har heller aldri skilt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har aldri fryst tomatsuppe, men pizzasaus, den skiller seg ikke.

hvorfor mener du tomatsuppe skiller seg?

ellers lager jeg en oksehalesuppe på tomat og kokosmelk og lime,

den fryser jeg, og om du vil kan du få oppskrift,

Jeg har også oppskrift på en rask tomatsuppe, men har aldri fryst den, den går så fort:-)

Men gryterett er greit å fryse, (men jeg er lite tilhenger av fryst mat, syns det meste går like fort, det har mer med planlegging, vane og erfaring tror jeg) ellers syns jeg det meste jeg kommer på, går like fort å lage bare, og all mat taper seg på smak ved frysing,

Jeg tar gjerne imot en oppskrift på det, hørtes spennende ut :)

Selv er jeg ganske så dårlig på kjøkkenet, men jeg skal prøve å bli flinkere. I første omgang er det mest i helgene jeg skal prøve meg på matlaging og da er det greit at noe kan fryses ned, siden jeg kun er en person. Da slipper jeg også spise det samme en hel uke ;) Det er ikke alltid like praktisk å alltid lage fersk mat til bare en person synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...