Gå til innhold

Nedfrosset middag


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Det var posesuppe fra Toro uten noe "ekstra" oppi.

Ungene mine digger den, jeg spiser den ikke. Har aldri fryst den. Lag heller suppe selv på tomater (evt. fra boks), krydder og andre godsaker. Tar ikke mange minuttene og blir mye bedre! Finnes hauger med oppskrifter på nettet, bare google ivei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene mine digger den, jeg spiser den ikke. Har aldri fryst den. Lag heller suppe selv på tomater (evt. fra boks), krydder og andre godsaker. Tar ikke mange minuttene og blir mye bedre! Finnes hauger med oppskrifter på nettet, bare google ivei.

Hei!

Jeg kan selv heller ikke like posesupper, men akkurat toro tomatsuppe måtte jeg kjøpe noen ganger, bare fordi barna hadde so gode minner fra barnehagen:-) og der fikk de toro tomatsuppe:) med makkaroni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor den gjorde det, det bare skjedde;) Det ble en halvdel med vann, og en halvdel med tomatguffe.

 

Hvis jeg skal synse og gjette litt her, tror jeg kanskje "tomatguffen" ble tyngre enn vann og sank til bunn. Lå vannet på toppen? ;)

For øvrig går det fint å fryse ned lasagne. Jeg lager alle middager fra bunnen av og liker særlig å eksprimentere med krydderkombinasjoner! Hehe, jeg har organisert krydderne mine i kurver, hvor en kurv er ulike pepperslag og to andre kurver er til div. middag. Den 4. kurven er div. bakeingredienser... Jeg fant en fantastisk side med mange gode oppskrifter med mat laget fra bunnen av og om jeg finner den igjen skal jeg dele den med deg ;)

Matlaging er gøy og å lage retter fra bunnen av kan jeg, men å koke pasta klarer jeg ikke - da tørrkoker det og øykvarsleren går osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvis jeg skal synse og gjette litt her, tror jeg kanskje "tomatguffen" ble tyngre enn vann og sank til bunn. Lå vannet på toppen? ;)v. ;)

Husker ikke, men det kan sikkert stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine digger den, jeg spiser den ikke. Har aldri fryst den. Lag heller suppe selv på tomater (evt. fra boks), krydder og andre godsaker. Tar ikke mange minuttene og blir mye bedre! Finnes hauger med oppskrifter på nettet, bare google ivei.

Er alt for lassis til å orke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser alltid ned ferdige pastasauser av ulik art. Og forskjellige gryteretter, som f.eks. chili con carne og boeuf bourguignon. Lasagne, både tradisjonell og en vegetarvariant. Kjøttboller, med eller uten ferdig tomatsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hvis jeg skal synse og gjette litt her, tror jeg kanskje "tomatguffen" ble tyngre enn vann og sank til bunn. Lå vannet på toppen? ;)

For øvrig går det fint å fryse ned lasagne. Jeg lager alle middager fra bunnen av og liker særlig å eksprimentere med krydderkombinasjoner! Hehe, jeg har organisert krydderne mine i kurver, hvor en kurv er ulike pepperslag og to andre kurver er til div. middag. Den 4. kurven er div. bakeingredienser... Jeg fant en fantastisk side med mange gode oppskrifter med mat laget fra bunnen av og om jeg finner den igjen skal jeg dele den med deg ;)

Matlaging er gøy og å lage retter fra bunnen av kan jeg, men å koke pasta klarer jeg ikke - da tørrkoker det og øykvarsleren går osv. ;)

Har du alltid laget middager fra bunnen av? Jeg håper virkelig å klare å lære meg å lage middager så del gjerne den siden med meg også hvis du finner den :) Jeg fikk laget noe som jeg frøs ned i helgen og er egentlig ganske fornøyd med det. Men jeg håper å komme dit at jeg synes matlaging blir en ok aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei....lapskaus er bedre når den blir varmet opp på nytt enn når den er helt fersk. 

Det er meget mulig. Men det er definitivt ikke det samme som opptint lapskaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig. Men det er definitivt ikke det samme som opptint lapskaus.

Det spiller ingen rolle om den har vært nedfryst i mellomtiden eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om den har vært nedfryst i mellomtiden eller ikke :)

Vel, da blir vi ikke enige. Kokte poteter som fryses ned blir ekle. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da blir vi ikke enige. Kokte poteter som fryses ned blir ekle. Punktum.

Nei, vi blir ikke enige. Kokte poteter fungerer helt fint til nedfrysing. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi blir ikke enige. Kokte poteter fungerer helt fint til nedfrysing. Ferdig snakka.

Vel, da blir vi ikke enige. Kokte poteter som fryses ned blir ekle. Punktum.

Tihi, etter denne heftige diskusjonen blir vi vel alle nødt til å fryse ned poteter, for å se hva vi selv synes ;) Nysgjerrigheten tar litt over for meg her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tihi, etter denne heftige diskusjonen blir vi vel alle nødt til å fryse ned poteter, for å se hva vi selv synes ;) Nysgjerrigheten tar litt over for meg her nå...

JAAAAAA :D Gjør det :) Mamma laget en stor kjele med lapskaus og det som ble igjen la jeg i bokser og slang i fryseren. Jeg hadde mange nydelige middager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

JAAAAAA :D Gjør det :) Mamma laget en stor kjele med lapskaus og det som ble igjen la jeg i bokser og slang i fryseren. Jeg hadde mange nydelige middager :)

Pass på hvem du flørter med nå:D

og til orientering poteter kan ikke fryses:-) lapskaus er slappe poteter i saus og med andre rester, da merker man ikke like godt potetødeleggelsen:-)

jeg beklager at ikke svart deg ang dato, har litt mye for tiden, men skal svare deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi blir ikke enige. Kokte poteter fungerer helt fint til nedfrysing. Ferdig snakka.

Poteter er jo faktisk ganske forskjellige, noen faste, andre melete... Kanskje det er grunnen til uenigheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på hvem du flørter med nå:D

og til orientering poteter kan ikke fryses:-) lapskaus er slappe poteter i saus og med andre rester, da merker man ikke like godt potetødeleggelsen:-)

jeg beklager at ikke svart deg ang dato, har litt mye for tiden, men skal svare deg :-)

Poteter er jo faktisk ganske forskjellige, noen faste, andre melete... Kanskje det er grunnen til uenigheten?

Altså, jeg har ikke troa på at det er noen suksess å fryse hele, kokte poteter, men det var lapskaus som var temaet, som Mrs D mente ikke kunne fryses pga potetene ;)

Og madelenemie, jeg skal passe bedre på :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har ikke troa på at det er noen suksess å fryse hele, kokte poteter, men det var lapskaus som var temaet, som Mrs D mente ikke kunne fryses pga potetene ;)

Og madelenemie, jeg skal passe bedre på :P;)

ah,

lapskaus, jeg burde jo tenkt det min make :-)

Jeg fryser også lapskaus og mer, samosa med potet, ertesuppe med potet, oksehalesuppe med potet, det går helt fint.

Det var hele kokte poteter jeg tenkte på,

men da kan vi sette dato:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah,

lapskaus, jeg burde jo tenkt det min make :-)

Jeg fryser også lapskaus og mer, samosa med potet, ertesuppe med potet, oksehalesuppe med potet, det går helt fint.

Det var hele kokte poteter jeg tenkte på,

men da kan vi sette dato:wub:

Ja, godt vi fikk oppklart potet-problemet :P

Hele kokte poteter har jeg aldri fryst, kunne sikkert gjort det for å bruke til potetmos, men ikke spise de som de er ;)

Send en pm om når det passer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt vi fikk oppklart potet-problemet :P

Hele kokte poteter har jeg aldri fryst, kunne sikkert gjort det for å bruke til potetmos, men ikke spise de som de er ;)

Send en pm om når det passer du :)

yepp

pm er best,

så beholder vi hemmeligheten mellom oss;)en stund til i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...