Gå til innhold

NRKs valg av julekalender setter sinnene i kok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At NRK i årenes løp har sendt mange folkekjære julekalendere, gjør at mange blir skuffet når kanalen velger nye varianter av adventsserien.

I år skal serien «Julekongen» sendes som årets julekalder klokken seks hver dag i desember fram til julaften.

Reaksjonene på dette har ikke latt vente på seg. Sinte seere krever de gode gamle klassikerne som «Jul i Skomakergata», «Amalies Jul» og «Jul i Blåfjell», samt «Månetoppen» tilbake på skjermen.

- Vi mener at barn fortjener oppdaterte kvalitetsserier som er laget for dem i deres tid, skriver kanalen på Facebook.

http://www.oblad.no/jul/nyhet/nrk/nrks-valg-av-julekalender-setter-sinnene-i-kok/s/5-68-117641

Hvilken julekalender vil du se i år?

Anonymkode: 745b0...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At NRK i årenes løp har sendt mange folkekjære julekalendere, gjør at mange blir skuffet når kanalen velger nye varianter av adventsserien.

I år skal serien «Julekongen» sendes som årets julekalder klokken seks hver dag i desember fram til julaften.

Reaksjonene på dette har ikke latt vente på seg. Sinte seere krever de gode gamle klassikerne som «Jul i Skomakergata», «Amalies Jul» og «Jul i Blåfjell», samt «Månetoppen» tilbake på skjermen.

- Vi mener at barn fortjener oppdaterte kvalitetsserier som er laget for dem i deres tid, skriver kanalen på Facebook.

http://www.oblad.no/jul/nyhet/nrk/nrks-valg-av-julekalender-setter-sinnene-i-kok/s/5-68-117641

Hvilken julekalender vil du se i år?

Anonymkode: 745b0...6ea

min favoritt:

Jesus og Josefine, min store favoritt, med skumle torgersen og tidsmaskin:

http://nrksuper.no/super/blog/jesus-og-josefine-musikkvideo/

så jul i blåfjell og månetoppen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å være så nostalgiske. Selv syntes jeg Skomaker gata var døllt allerede på åttitallet. Og det er dagens barn - ikke deres mødre som skal ha glede av julekalenderen. 

 

Anonymkode: 78497...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BrukerErHeltAnonym

De som krever "jul i Skomakergata " er ikke barn, men nostalgiske voksne. Barn i dag har null forhold til den serien.

Ikke så rart når de aldri har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som krever "jul i Skomakergata " er ikke barn, men nostalgiske voksne. Barn i dag har null forhold til den serien.

Akkurat. Barn i dag ville nok kjede seg ihjel av Skomakergata. 

Anonymkode: 78497...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som krever "jul i Skomakergata " er ikke barn, men nostalgiske voksne. Barn i dag har null forhold til den serien.

Feil.

Jeg har en liten nevø som nå er 5 1/2 år og de siste to årene er det beste han kan se fra YouTube klipp fra Skomakergata og Portveien 2.

Det er mange voksne, inkl. meg selv, som liker Skomakergaten, men jeg har den på DVD og kan se den når jeg vil. Jeg trenger ikke bruke barnas Barne TV-tid på slikt, og de 20 siste årene har jeg faktisk ikke fulgt med på disse adventskalederne, så her blir nok svaret for 20. gang: Ingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekongen ble ganske spennende etterhvert, men jeg synes ikke det var noen adventsserie, den var alt for lite julete for meg. :) Mine favoritter er Amalies Jul, Jul i Skomakergata og Eli og Teodors julekalender, dessverre er ikke sistnevnte å få på dvd. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Feil.

Jeg har en liten nevø som nå er 5 1/2 år og de siste to årene er det beste han kan se fra YouTube klipp fra Skomakergata og Portveien 2

Det er min erfaring også. Barn i dag elsker skomaker anderson.

Anonymkode: e0591...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Julekongen fordi den passer mine interesser, men jeg er enig med Lillemus i at den kanskje ikke var julete nok til å være en adventsserie.

Fra da jeg var liten er det vel Skomakergata og Amalies jul jeg husker best. Men jeg liker at de lager nye serier som passer litt mer inn i tiden slik at dagens barn kan få sine egne serier og minner. De skal ikke bare prakkes på det gamle som vi voksne føler så for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Er ikke sentimental, og synes skomakergata er oppskrytt........  There i said it!!!!

 

 

samme hva de sender, det bør passe dagens barn og ikke nødvendigvis de sentimentale voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekongen ble ganske spennende etterhvert, men jeg synes ikke det var noen adventsserie, den var alt for lite julete for meg. :) Mine favoritter er Amalies Jul, Jul i Skomakergata og Eli og Teodors julekalender, dessverre er ikke sistnevnte å få på dvd. :( 

Jeg elsker sangene fra Teodors julekalender :) Jeg hørte masse på det da jeg var liten, da jeg ble eldre var det sanger jeg sang på uten å vite hva i alle dager jeg sang på. Da jeg oppdaget sangene på ny igjen for noen få år siden ble jeg veldig glad. Det er sanger som alltid setter julestemning hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal folk gå i fakkeltog for å få tilbake Jul i Blåfjell HAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Venter spent på den første som heller bensin på seg selv og fyrer opp for at Pompel & Pilt skal tilbake på skjermen. Dumme dumme dumme folk rotfl.gif

http://www.dagbladet.no/2015/11/25/kultur/nrk/jul_pa_blafjell/jlu/jul/42121951/

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å framsnakke og støtte Julekongen (og Jul i Svingen) av prinsipp. Det er så glimrende at de tar seg bryet med å lage nye serier, og tenk: barna mine liker dem. Kanskje fordi jeg liker dem? Fatter ikke hva problemet med Julekongen er, nå er vi ikke kommet til 1.desember ennå, og barnehagen er pyntet til jul, de øver på julesanger og julespill på skolen, og er på gårdsbesøk i dag med tema jul. Julemelka og juleleverposteien har vært i salg lenge nå. Vi er i overkant glad i julepynt og julefeiring i vår familie (som i de fleste norske hjem), men seks strake uker med overdose hver dag?

Hva gjør det om noen få av bildene på barnetv i desember IKKE inneholder julepynt og snø (forresten handler jo hele julekongen kun om julefeiring og snø).

Heia NRK! De lager super barnetv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At NRK i årenes løp har sendt mange folkekjære julekalendere, gjør at mange blir skuffet når kanalen velger nye varianter av adventsserien.

I år skal serien «Julekongen» sendes som årets julekalder klokken seks hver dag i desember fram til julaften.

Reaksjonene på dette har ikke latt vente på seg. Sinte seere krever de gode gamle klassikerne som «Jul i Skomakergata», «Amalies Jul» og «Jul i Blåfjell», samt «Månetoppen» tilbake på skjermen.

- Vi mener at barn fortjener oppdaterte kvalitetsserier som er laget for dem i deres tid, skriver kanalen på Facebook.

http://www.oblad.no/jul/nyhet/nrk/nrks-valg-av-julekalender-setter-sinnene-i-kok/s/5-68-117641

Hvilken julekalender vil du se i år?

Anonymkode: 745b0...6ea

julekaleender er jo ment for barn. ihvertfall først og fremst. og da er det jo greit å ha litt oppdaterte ting

 

men 

 

 

 

 

 

men

 

 

 

såånnn er det

Anonymkode: 93264...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...