Gå til innhold

Arbeidsgiver oppfordrer til sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnosen epilepsi. Grunnet dette trenger jeg tilrettelagt arbeidstid på jobb, som innebærer at jeg ikke kan jobbe dagskift etter kveldsskift( men kan jobbe både kveld og dag), pga. søvnmangel trigger anfall. Arbeidsgiver sier de i en periode til neste år ikke vil kunne tilrettelegge for meg, pga oppussing på arbeidsplassen, og mindre aktivitet på jobb. Jeg har den siste tiden begynt å få anfall grunnet manglende tilrettelegging av vaktliste og stress på jobb. Hr-sjefen innkalte meg til møte etter at jeg leverte brev fra legen om tilrettelegging, og gikk langt i å hentyde at jeg bør sykemelde meg over en firemåneders periode, kontakte legen min, og tenke over hva jeg vil gjøre under oppussingen. Jeg har nest lengst ansennitet, så det ville ikke blitt jeg som måtte gått først ved nedbemanning, og har aldri vært langtidssykemeldt. 

Det jeg lurer på er: har de lov til å oppfordre til sykemelding? Kan de eventuelt bruke et så langt sykefravær mot meg i fremtiden, prøve å presse meg ut pga. tilstanden min?

Anonymkode: eca92...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt NAV.

Det er flere ting som kan vurderes her. Søke uførhet i tillegg til lønn. Ulike lønntilskuddordsninger det går an å søke. Samt rådgivning om arbeidsmiljøloven er fulgt. Du har en funksjonshemning og da er det greit å få en oppdatering på gjeldende regelverk.

Det er også mulig å søke om få sykepenger fra første sykdomsdag dekket av NAV siden du har kronisk lidelse og vil ha periodisk også ha fravær i fremtiden.

Så rådet er prat med NAV så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...