Gå til innhold

Hvor kaldt er det hos deg i dag?


Trine

Anbefalte innlegg

Her er det -13 grader :) Jeg syns det er så fint ute når det er snø på bakken og rim på trærne :) Har nettopp kommet tilbake fra en deilig morgentur i skogen. Hva syns du om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det -13 grader :) Jeg syns det er så fint ute når det er snø på bakken og rim på trærne :) Har nettopp kommet tilbake fra en deilig morgentur i skogen. Hva syns du om vinteren?

liker ikke kulde. Heldivis er mildværet tilbake på tirsdag.

Anonymkode: c2145...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det -13 grader :) Jeg syns det er så fint ute når det er snø på bakken og rim på trærne :) Har nettopp kommet tilbake fra en deilig morgentur i skogen. Hva syns du om vinteren?

Det var ganske kaldt. Her er det nok bare akkurat under null, og ingen snø. :( Sånn er det å bo rett ved sjøen. Jeg synes også det blir veldig fint når naturen dekkes av snø og rim. Spesielt nå som det bare er lys halve dagen, så lyser snøen opp mørket på en lun og koselig måte. Jeg liker alle årstidene i grunnen og vinteren er intet unntak. :) Jeg liker spesielt når det snør omtrent uten at det er vind. Da blir det så stille og deilig, også merker man ikke kulda så godt når det ikke blåser.

Endret av Momo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske kaldt. Her er det nok bare akkurat under null, og ingen snø. :( Sånn er det å bo rett ved sjøen. Jeg synes også det blir veldig fint når naturen dekkes av snø og rim. Spesielt nå som det bare er lys halve dagen, så lyser snøen opp mørket på en lun og koselig måte. Jeg liker alle årstidene i grunnen og vinteren er intet unntak. :) Jeg liker spesielt når det snør omtrent uten at det er vind. Da blir det så stille og deilig, også merker man ikke kulda så godt når det ikke blåser.

Ja, snøen lyser virkelig opp også blir det liksom renere ute når det er frost og snø. Jeg merker det godt siden jeg har hund. Jeg syns det er deilig når det har snødd og sola skinner og det er vindstille, slik at man ikke trenger jakke, men bare kan ha på noen ullgensere :) I dag er det vindstille og snart stikker sola fram bak åsen :) Jeg ser at alle årstider har sin sjarm, men jeg er ikke så glad i sommeren. Takler ikke varmen noe bra og er veldig stressa for flått og jeg lar meg plages av mygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

liker ikke kulde. Heldivis er mildværet tilbake på tirsdag.

Anonymkode: c2145...b0c

Æsj, jeg så det nå, håper yr tar feil. Her skal det bli mildt på tirsdag også skal det bli litt kaldere igjen. Men da blir jo snøen til is og alt det fine rimet blir borte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minus 2 og rim er nesten borte nå pga av sol,

så flink du er som er ute så tidlig på tur da :)

jeg så walking dead ferdig, sessong 3, i går kveld, skikkelig lat:-)  (sannhet jeg er kjempelei meg, så det er sorgslukking:lol:)

Snart skal jeg på Hunger games, jeg trenger din inspirasjon Trine! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snøen lyser virkelig opp også blir det liksom renere ute når det er frost og snø. Jeg merker det godt siden jeg har hund. Jeg syns det er deilig når det har snødd og sola skinner og det er vindstille, slik at man ikke trenger jakke, men bare kan ha på noen ullgensere :) I dag er det vindstille og snart stikker sola fram bak åsen :) Jeg ser at alle årstider har sin sjarm, men jeg er ikke så glad i sommeren. Takler ikke varmen noe bra og er veldig stressa for flått og jeg lar meg plages av mygg. 

Veldig enig. Det høres ut som det er og blir en veldig fin dag hos deg. :)

Jeg takler heller ikke varme så bra, men jeg synes det bare er korte perioder der det blir så alt for varmt her i Norge uansett. Da kommer også fordelen ved å bo ved sjøen, for det er nesten alltid en liten bris som gjør det svalere og som holder myggen delvis borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Det høres ut som det er og blir en veldig fin dag hos deg. :)

Jeg takler heller ikke varme så bra, men jeg synes det bare er korte perioder der det blir så alt for varmt her i Norge uansett. Da kommer også fordelen ved å bo ved sjøen, for det er nesten alltid en liten bris som gjør det svalere og som holder myggen delvis borte.

Ja, det er sant. Er nok bedre ved sjøen om sommeren. Jeg bor i skogen og her er det mye mygg og andre insekter. Men det er denne angsten for flått som ødelegger mest. Før den invaderte skogen så kunne jeg gå til et vann og bade og kose meg sammen med hundene, men nå klarer jeg ikke slappe av med det lenger. Men i år var det ikke like ille som i fjor da. Hundene fikk tablett som gjorde at flåtten døde så da var det mest å passe på meg. Men jeg tror jeg får noia om en biter seg fast. Også har jeg allergi hele sommeren og det blir jeg litt slapp av. Jeg bor ikke så veldig langt unna fjellet. Ca 50 min å kjøre, så på de varmeste dagene om sommeren går jeg tur der. Der er det ikke så varmt som inne i skogen ;) Men jeg syns aldri det er så fint som på skikkelig kalde vinterdager, slik som i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det -13 grader :) Jeg syns det er så fint ute når det er snø på bakken og rim på trærne :) Har nettopp kommet tilbake fra en deilig morgentur i skogen. Hva syns du om vinteren?

Jeg vet ikke hvor kaldt det er, men det har kommet masse snø i helga, så det er virkelig vakkert ute :) Jeg tenkte meg ut på en tur i dag, men jeg synes det er kjekkere å gå på ettermiddagen/kvelden jeg da... I motsetning til i går har jeg tenkt å gjøre litt fornuftige ting som å vaske leiligheten, lage middager til neste uke og kanskje lese litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor kaldt det er, men det har kommet masse snø i helga, så det er virkelig vakkert ute :) Jeg tenkte meg ut på en tur i dag, men jeg synes det er kjekkere å gå på ettermiddagen/kvelden jeg da... I motsetning til i går har jeg tenkt å gjøre litt fornuftige ting som å vaske leiligheten, lage middager til neste uke og kanskje lese litt. 

Her er det veldig lite snø, men nok til at det lyser opp, også er det masse rim på trærne. Gutta var litt vel morgenfriske i dag så da tenkte jeg at vi like godt kunne gå tur før alle søndagsturgåerene. Liker å ha skogen for meg selv. Blir en tur til, men tenkte vente med den til turgåerene er ferdig med tur. Æsj, jeg burde støvsuge og vaske litt i huset, men tror ikke jeg gidder det i dag. Jeg gjorde ganske mye i går, selv om ikke noe av det kan kalles fornuftig. Så i dag skal jeg prøve å slappe av litt. Får se hvor lang tid det tar før det blir for kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen få minusgrader og en del nysnø. Jeg håper vi får en skikkelig vinter med skiføre.

Jeg håper som deg i og med at det da blir likedan for meg😉 Blir dødskoslig med julegrantenning på Bakklandet neste helg om snøen blir liggende☺️🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minus 2 og rim er nesten borte nå pga av sol,

så flink du er som er ute så tidlig på tur da :)

jeg så walking dead ferdig, sessong 3, i går kveld, skikkelig lat:-)  (sannhet jeg er kjempelei meg, så det er sorgslukking:lol:)

Snart skal jeg på Hunger games, jeg trenger din inspirasjon Trine! <3

Hundene var litt vel morgenfriske i dag så derfor var vi ute så tidlig. Jeg må innrømme at det faktisk var veldig deilig. Var så stille og rolig :) Liker ikke at du er lei deg :( Håper du kan kose deg litt med Hunger games etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene var litt vel morgenfriske i dag så derfor var vi ute så tidlig. Jeg må innrømme at det faktisk var veldig deilig. Var så stille og rolig :) Liker ikke at du er lei deg :( Håper du kan kose deg litt med Hunger games etterpå.

:-)

Jeg trenger Hunger games, barna gleder seg og jeg kobler av med drap og djevelskap:huh:

ja ja det er bare film.

men nå, akkurat nå, har jeg gudsteneste for meg selv, den er super, kjenner virkelig energi, livsmot, "krigsvilje", mot og håp øker:-)   ( det er litt pussig det der, at mens de gudfryktige jeg kjenner går i kirken, og er der nå, (også min mann) sitter jeg her, og googler på Ted talks, så kom jeg på :-) men dette er jo rett og slett min gudstjeneste, jeg gjør jo en tjeneste mot en evt skaper/Gud bare ved at jeg får styrke til de vanlige gjøremål, i dag heter Guden Sanders, :lol:)

Så når jeg hører på Sanders glemmer jeg sorgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg håper som deg i og med at det da blir likedan for meg😉 Blir dødskoslig med julegrantenning på Bakklandet neste helg om snøen blir liggende☺️🎄

Vi bor langt oppi Byåsen og har pleid å dra til Sverresborg, men det kommer vel an på hva barna vil. Bakklandet er jo ekstra koselig for oss som husker jul i Skomakergata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor langt oppi Byåsen og har pleid å dra til Sverresborg, men det kommer vel an på hva barna vil. Bakklandet er jo ekstra koselig for oss som husker jul i Skomakergata!

Vi bor på "rett side" hehe, en 5 min spasertur unna, så for oss er Bakklandet lokalsentrum☺️ Koselig sommer som vinter der!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg sykler gjennom Bakklandet de fleste dager på vei til jobb. Når Adressa skriver om de fæle 40-åringene som til og med har treningsklær fancy sykkel er det nok meg de tenker på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler gjennom Bakklandet de fleste dager på vei til jobb. Når Adressa skriver om de fæle 40-åringene som til og med har treningsklær fancy sykkel er det nok meg de tenker på :D

Skal se vi møtes den dagen du nesten sykler meg ned da, og da gjør du lurt inn være snar med å beklage😉 Krysser Bakklandet daglig på veg til og fra jobb jeg også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...