Gå til innhold

Normalt at samboer må godkjenne mine venninner?


ISW

Anbefalte innlegg

Det kan ikke ha vært lett når all nærhet fører til ubehag. For ellers tenkte jeg også på det at det er mange måter å være intim med hverandre på. Jeg husker ikke sist jeg og samboeren prøvde å ha sex, for det er veldig lenge siden. Hos oss er det han som får smerter ved samleie, og som du sier, da blir lysten borte. For meg er ikke det et tap annet enn at vi kanskje er litt lite intime på andre måter også. Noe nærhet får vi imidlertid til, og for meg er det veldig viktig fordi det vekker kjærlighetsfølelsen som forholdet trenger for at det ikke skal dø ut. Så jeg kan forstå at forhold er veldig vanskelig for deg.

Jeg har ingen problemer med å forstå at nærhet er viktig. Jeg syns jo på en måte det selv også. Sånn, holde hverandre i hånda, hei-kyss og hade-kyss, holde rundt hverandre. Jeg forstår at slike ting må til for at forholdet skal være mer enn bare to venner som bor sammen. Slike ting gir trygghet og bekreftelse og trengs i et forhold. Men jeg har et inntrykk (ut ifra hva folk har sagt) av at du hører til skjeldenheten som klarer å slå deg til ro med et forhold uten sex og klarer å se andre løsninger. Det syns jeg du kan være stolt av :) Andre jeg har pratet med mener utelukkende at et forhold uten sex ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen problemer med å forstå at nærhet er viktig. Jeg syns jo på en måte det selv også. Sånn, holde hverandre i hånda, hei-kyss og hade-kyss, holde rundt hverandre. Jeg forstår at slike ting må til for at forholdet skal være mer enn bare to venner som bor sammen. Slike ting gir trygghet og bekreftelse og trengs i et forhold. Men jeg har et inntrykk (ut ifra hva folk har sagt) av at du hører til skjeldenheten som klarer å slå deg til ro med et forhold uten sex og klarer å se andre løsninger. Det syns jeg du kan være stolt av :) Andre jeg har pratet med mener utelukkende at et forhold uten sex ikke er mulig.

Ja, de fleste har vel et behov for nærhet selv om det fører til ubehag. Det høres leit ut ikke å kunne tilfredsstille dette behovet, men da er det bra at du har klart å akseptert at sånn er det bare. Jeg er ikke enig med de som mener at et forhold uten sex er umulig. Men man er avhengig av å finne sammen med en som har lignende behov for at det skal fungere. Som du sier tilhører det nok sjeldenhetene, men for meg falt det veldig naturlig og derfor fungerer det ganske greit.

Fordi jeg føler jeg nå har bidratt til litt avsporing her, så kan jeg jo knytte dette til ISW. Dere har nok litt for ulike behov når det kommer til intimitet til at det fungerer. Skal man slå av behov helt på den måten krever det at det er noe annet i forholdet som er mer verdifullt å ta vare på, og det virker det ikke som det er for deg/dere.

Endret av Momo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

På toppen av alle problemene til dere på dol, ble han jeg jobber mest sammen med helt uventet dumpet av samboeren sin i går kveld, etter 6 år....hvor skal dette ende??:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toppen av alle problemene til dere på dol, ble han jeg jobber mest sammen med helt uventet dumpet av samboeren sin i går kveld, etter 6 år....hvor skal dette ende??:(

Det skal ikke være enkelt, hverken for folk på eller utenfor dol... Håper det går greit med kollegaen din, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toppen av alle problemene til dere på dol, ble han jeg jobber mest sammen med helt uventet dumpet av samboeren sin i går kveld, etter 6 år....hvor skal dette ende??:(

Det er litt spesielt. Å bli uventet dumpet etter 6 år hørtes ikke greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er litt spesielt. Å bli uventet dumpet etter 6 år hørtes ikke greit ut.

Nei, det er rart. Han er supersnill, morsom, utadvendt og ressurssterk.( Kanskje for snill?). Tydelig at dumping kan ramme selv den beste. Han klarer seg helt fint, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Men jeg prøvde, fikk oppfølging på Ullevål, medisiner, salver øvelser jeg skulle ta. Ingenting hjalp. I det siste forholdet mitt kan jeg med hånden på hjertet si at jeg virkelig prøvde.

Ja, jeg synes det står respekt av å ta tak i ting som du har gjort. Det er jo et helt kurant valg å være single også hvis man trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er rart. Han er supersnill, morsom, utadvendt og ressurssterk.( Kanskje for snill?). Tydelig at dumping kan ramme selv den beste. Han klarer seg helt fint, tror jeg.

Ja, det kan vel ramme hvem som helst.

Ja, jeg synes det står respekt av å ta tak i ting som du har gjort. Det er jo et helt kurant valg å være single også hvis man trives med det.

Man kan vel ikke gi opp før man har prøvd alt. Selv om jeg har hatt lyst mange ganger. Men siden jeg trives alene så ser jeg ikke poenget med å plage meg med å prøve mer. Noen ting kan man godt bare akseptere at er som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...