Gå til innhold

Advent.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du pyntet til advent? Er nissene kommet frem?

Hehe, her står julepynten fremme hele året. Det er et lys i vinduet i gangen. Forskjellen i adventstiden er at lyset er tent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pyntet til advent? Er nissene kommet frem?

I egen heim kom addventslysene frem tidligere i uka (kommer ikke hjem før over helgen).

Her hos kjæresten kommer det frem i morra. :) Nissene må nok vente litt tenker jeg, vi får se... Jeg synes det er kjempekoselig å pynte til advent og jul og gleder meg stort hvert år til å ta frem pynten jeg har samlet gjennom mange år etterhvert. :wub: I kveld har jeg pakket inn 14 julegaver og storkost meg med det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har jeg pakket inn 14 julegaver og storkost meg med det. :) 

Oj, det må også gjøres! :D

Jeg har bare handlet inn julegavene... Heldigvis noen dager igjen til jul enda ;) Jeg synes det er så koselig å planlegge hva jeg skal gi til jul. Sitte på nettet og se hva som kan passe til den og den personen... Synes det er synd og trist at folk kjøper julegaver av plikt og fordi de føler de må - "stress" er et ord som brukes hyppig. Da blir det gjerne det første og beste man finner. Jeg er opptatt av at gaven skal passe til den som får den. Og, man gir etter det man har økonomi til, det er ikke nødvendigvis de dyreste gavene som gleder mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tja, når mannfolkene gir blaffen må kvinnfolkene ta ansvar? :)

Men hvorfor må det overdrives så fælt? Er par nisser og et rødt julelys holder da lenge.

Anonymkode: 25a92...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må det overdrives så fælt? Er par nisser og et rødt julelys holder da lenge.

Anonymkode: 25a92...6e2

Hvis det holder for deg så er det vel ingen som tvinger deg til å pynte mer enn det? Selv hadde jeg syntes det var veldig stusselig med så lite pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må det overdrives så fælt? Er par nisser og et rødt julelys holder da lenge.

Anonymkode: 25a92...6e2

Enig, det er hellt sykt! 

Anonymkode: b9716...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommer fram hos oss første helg i advent, er en stjerne i stuevinduet, adventsstaken, en lykt på trappa og utelys på noen busker i hagen.  Ingen nisser eller annen julepynt før lille julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som kommer fram hos oss første helg i advent, er en stjerne i stuevinduet, adventsstaken, en lykt på trappa og utelys på noen busker i hagen.  Ingen nisser eller annen julepynt før lille julaften. 

Gidder ikke pynte da heller jeg. Hva er poenget når det skal ned en drøy uke senere?

Anonymkode: 25a92...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene kommer ikke på plass før lille julaften her i huset og det er få av dem. I kveld pynter vi til advent og det blir med adventlysestake og adventsstjerner i vinduer. 

Anonymkode: 765b7...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter aldri. Ikke til advent og jul heller. Egentlig så gruer jeg meg skikkelig til jula. Vet ikke helt hvordan jeg skal komme gjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pyntet til advent? Er nissene kommet frem?

Hei!

Nei, natt til 1 desember, setter jeg opp adventslys og stjerner og barnas kalender henger jeg opp etter de har lagt seg:-)

det blir senere og senere for hvert år, for de eeer så lenge opp nå som de er blitt så store:-)

Resten av julepynten venter vi med enda noen uker:-)

Å ja pepperkakehuset og pepperkakene, pyntet og med lys er også på plass, samt kongerøkelse, appelsin med nellik:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, natt til 1 desember, setter jeg opp adventslys og stjerner og barnas kalender henger jeg opp etter de har lagt seg:-)

det blir senere og senere for hvert år, for de eeer så lenge opp nå som de er blitt så store:-)

Å ja pepperkakehuset og pepperkakene, pyntet og med lys er også på plass, samt kongerøkelse, appelsin med nellik:-)

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter aldri. Ikke til advent og jul heller. Egentlig så gruer jeg meg skikkelig til jula. Vet ikke helt hvordan jeg skal komme gjennom den.

Det var jo trist :( Du har vel noen å være sammen med? Er det det du gruer deg til? Jeg syns det kan bli litt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo trist :( Du har vel noen å være sammen med? Er det det du gruer deg til? Jeg syns det kan bli litt mye. 

Har noen å være sammen med og ja, det er det jeg gruer meg til. Det er en forventning til at alle skal kose seg og være glade og fornøyde. Og man skal ihvertfall ikke være alene. Men rett før alle selskapene man må i så skal jeg på telttur så jeg har noe å se fram til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...