Gå til innhold

Advent.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har noen å være sammen med og ja, det er det jeg gruer meg til. Det er en forventning til at alle skal kose seg og være glade og fornøyde. Og man skal ihvertfall ikke være alene. Men rett før alle selskapene man må i så skal jeg på telttur så jeg har noe å se fram til ihvertfall.

Telttur høres koselig ut, og litt kaldt. Jeg ser frem til den dagen jeg kan ha hund så jeg har noen å ta med meg på telttur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen å være sammen med og ja, det er det jeg gruer meg til. Det er en forventning til at alle skal kose seg og være glade og fornøyde. Og man skal ihvertfall ikke være alene. Men rett før alle selskapene man må i så skal jeg på telttur så jeg har noe å se fram til ihvertfall.

Bra du koser deg på telttur ihvertfall. Ja det er noe med forventningene, ikke alle er glad selv om det er jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke pynte da heller jeg. Hva er poenget når det skal ned en drøy uke senere?

Anonymkode: 25a92...6e2

Sånn er det jo egentlig med alt unntatt den helt grunnleggende behovsdekningen - hva er poenget med å kjøpe blomster, de visner jo snart; hva er poenget med å heise flagget, det skal jo ned igjen om noen timer; hva er poenget med å bruke det fineste serviset, vi får jo i oss maten uansett, osv. i det uendelige.

Jeg trives helt greit med den vanlige hverdagen, men jeg synes også det er hyggelig at livet ikke består av bare mandager.  Jeg har et liv med veldig lav krimskrams- og dillefaktor til vanlig, så uten høytider og tradisjoner kunne det virket ganske grått.  Så jeg synes det er greit å følge strømmen når det gjelder advent, jul og påske - vel å merke på min egen måte, det er fortsatt lav dilldallfaktor hjemme hos oss selv om det nærmer seg jul ;)  Men vi har adventslys og litt julepynt, og det synes jeg er både hyggelig og stemningsskapende, selv om det ikke er noen småbarn som forventer det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har laget pepperkakehus med barna i dag (de tegner ett hver som jeg hjelper dem å lage.) Ellers er det vel kona som sørger for pynting hos oss, som de fleste andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Har noen å være sammen med og ja, det er det jeg gruer meg til. Det er en forventning til at alle skal kose seg og være glade og fornøyde. Og man skal ihvertfall ikke være alene. Men rett før alle selskapene man må i så skal jeg på telttur så jeg har noe å se fram til ihvertfall.

Synd du skal grue deg sånn. Blir du sliten av å være sammen med de aller nærmeste også? Det er lov å trekke seg litt tilbake innimellom, og å være stille selv man er sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telttur høres koselig ut, og litt kaldt. Jeg ser frem til den dagen jeg kan ha hund så jeg har noen å ta med meg på telttur. :)

Ja, blir nok litt kaldt,spesielt siden jeg skal på fjellet. Fordelen med vinteren er at man kan slå opp teltet overalt, bare ikke i en bakke. Litt stress med vann dersom man glemmer legge flaska i soveposen når man legger seg, men ellers så er det bare å ha nok klær og tykk sovepose :) Og om det er fint vær så er soloppgangen nydelig på fjellet når det er snø. Hadde nok ikke kommet meg på tur uten hund så jeg er glad jeg har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du koser deg på telttur ihvertfall. Ja det er noe med forventningene, ikke alle er glad selv om det er jul. 

Ja, det er bra :) Jeg har noen dårlige minner fra jula som jeg ikke kan skrive her, det hjelper ikke akkurat på. i tillegg blir det altfor mye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du skal grue deg sånn. Blir du sliten av å være sammen med de aller nærmeste også? Det er lov å trekke seg litt tilbake innimellom, og å være stille selv man er sammen med andre.

Ja, blir sliten av de nærmeste også. Tror det er mye fordi det aldri er stille. Det er prat hele tiden og jeg klarer ikke henge med og lyden skjærer i ørene. Jeg er mye stille selv, men jeg blir også veldig rastløs av å sitte sånn pent og rolig i selskap. Også klarer jeg ikke følge med på det de andre prater om så da forsvinner jeg inn i mine egne tanker og det er skjeldent særlig hyggelig. Heldigvis blir det 3 hunder. Jeg får passe på å sette meg slik at de kan være rundt meg. Jeg får reservere plassen ytters i sofaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bra :) Jeg har noen dårlige minner fra jula som jeg ikke kan skrive her, det hjelper ikke akkurat på. i tillegg blir det altfor mye folk.

Jeg pleier å få dødsangst hver jul, vet ikke hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få dødsangst hver jul, vet ikke hvorfor. 

Uff...det er ikke bra. Kanskje de nye medisinene dine gjør så du ikke får det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...det er ikke bra. Kanskje de nye medisinene dine gjør så du ikke får det i år.

Ja det går jo an å håpe på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel få opp en stor stjerne i vinduet snart, tenker jeg. Og etterhvert også lyslenken i buskene i hagen.

 

Julepyntingen skjer først etter 20. desember, men også den er ganske moderat.

 

Er ingen stor julepynter, nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt opp adventsstjerne i stue- og kjøkkenvinduet. Og så kjøpte jeg en til som jeg har på kontoret mitt, for det er visst her jeg kommer til å tilbringe mesteparten av adventstida. :wacko: Gravde fram adventsstaken og en lilla duk fra loftet i dag også.

Jeg liker egentlig advent, selv om jeg ikke liker jul. Jeg liker lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du pyntet til advent? Er nissene kommet frem?

Ikke nissene enda. To adventsstjerner, en sjuarmet lysestake, en lilla løper på bordet og adventslys. I morra tar jeg frem nisseserviset fra Porsgrunn og bytter det med det jeg bruker resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kun falne engler, og den henger oppe på plakatform året rundt. Pynte til jul, gjør jeg ikke. Det er egentlig ikke særlig koselig med nisser, og grantre med en masse juggel oppå.... Men jeg gleder meg til mat og selskap på juleaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pyntet til advent på søndag, ja! Jeg er veldig glad i den lilla adventstiden, så vi venter med julepynt, rødt og nisser til ca 20. desember. Jeg har hengte opp lys-stjernelenke ute, hengt opp to bunter med granbar (en på husseggen og en på garasjeveggen - har ikke funnet frem sløyfer ennå), har hengt opp en stor stjerne med lys i stuevinduet, og en mindre med lys på minstejentas soverom + en vakker håndaget i glass og keramikk i gangen, lagt på lilla løpere på bord og buffeter i stua, funnet frem lilla lys og lilla småpynt, og staken med røkelse.

Vi droppet adventskalender i år. Jentene er misfornøyde med det, men jeg har sagt at vi skal gjøre koselige ting sammen likevel i adventstiden, og jeg håper det går seg til. De har foreslått svømmehall og kakebaking, og det er jo overkommelig :-) Vi skal selvsagt kose oss på andre måter også. Jeg er lettet over at jeg har droppet kalenderen - det har vært mye mas i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Har du pyntet til advent? Er nissene kommet frem?

Ja, har vasket og pyntet både hos meg selv og hos x-mannen. Å vaske hos x-mannen blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år. Mer møkk for hvert år, men dette har blitt en tradisjon for meg og yngstejenta. Vi setter på julemusikk og koser oss. Jeg koser meg fordi jeg ser at hun koser seg. Hun blir så glad og fornøyd av dette :-)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vasket og pyntet både hos meg selv og hos x-mannen. Å vaske hos x-mannen blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år. Mer møkk for hvert år, men dette har blitt en tradisjon for meg og yngstejenta. Vi setter på julemusikk og koser oss. Jeg koser meg fordi jeg ser at hun koser seg. Hun blir så glad og fornøyd av dette :-)

Vasker du til jul hos eksen din?! :blink: Han har da vel penger mer enn nok til å kjøpe seg vaskehjelp... Aldri i verden om jeg hadde vasket hos eksen, har mer enn nok med å vaske hos meg selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vasker du til jul hos eksen din?! :blink: Han har da vel penger mer enn nok til å kjøpe seg vaskehjelp... Aldri i verden om jeg hadde vasket hos eksen, har mer enn nok med å vaske hos meg selv jeg.

He he, jeg skjønte at dette ville komme, men det er noen som betyr mer for meg enn x-en altså og det er ungene mine :)

Det er et stort møkkete hus og jeg vet hvor mye det betyr for dem å ha det julekoselig, ryddig og rent rundt seg. Det blir for mye for 14-åringen min å ta tak i alt sammen alene. Det blir for uoverkommelig for henne og jeg ser at det betyr noe for sønnen min også. Da jeg satte i gang med huset fikk han motivasjon til å vaske rommet sitt :-)

Men jeg legger fra meg "nickløsperfeksjonismen" jeg har i meg når jeg vasker der. Skulle jeg ha gjort det slik jeg selv ville hatt det, ville jeg ha brukt et par uker , tror jeg ;)

Dessuten har jeg en lettvint leilighet selv å vaske, så å vaske egen leilighet tar ikke lang tid og jeg holder den ved like hele tiden, så noe voldsom julevasking hos meg, trengs ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

:-)

Jeg rakk advent,

og til og med "rakk" mannen min bli snill:o

ja ja advent er advent:-),

litt mer alvorlig: enten det var han eller jeg som ble snill eller hva det er med den saken:lol:så er jeg glad i advent, og julefreden gjør innpass i våre liv og hjerter feks i form av omtanke for hverandre, dert er en skikkelig fin ting.

ikveld fikk jeg et kjempereiligiøst og gammelt og flott bilde av en "venn". Hun sa det var alt for religiøst for henne, hun fant det nedstøvet på sin mors loft, det var et vakkert bilde, da jeg så det sa jeg, "hvorfor passer det ikke for deg?", hun svarte ikke, og vi hadde jo andre ting å gjøre, men skal man tenke på selve alvoret og budskapet i bildet, så passet det nok veldig til "vennen" min, for hun er et helt speislt ærlig menneske, som ikke har omtanke for seg selv dessverre, det er derfor jeg må tenke og ta vare på henne, hun har glemt seg selv, og det er veldig alvorlig, , så jeg må minne henne om hvor fin hun er, det er ikke lett, men jeg kan bare minne henne, så må hun jo selv velge,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...