Gå til innhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei.

sliter vist med noen plager nedentil.  Kommer periodevis litt hvite klumper fra vagina.mikke snakk om mengder, er luktfritt og ellers helt normalt...

merket dette først i slutten av oktober, at det var noen klumper periodevis i trusen, tok en finger for å sjekke, og var litt mer der, men som ikke kom ut...

valgte da og bruke canesten vagitore, og begynte få dager etter å blø utenfor min mens periode...

etter blødninger var over, var alt normalt... Til Igår... Små symptomer til klumper/ eller litt tykkere enn vanlig utfolde fra kjeden...

hva kan dette være ?? Har aldri vært plaget med slik før, og jeg dusjer jo 2-3 ganger om dagen....

Anonymkode: 5f14a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva kan dette være ?? Har aldri vært plaget med slik før, og jeg dusjer jo 2-3 ganger om dagen....

Anonymkode: 5f14a...fb9

Høres ut som sopp synes jeg. Og hvorfor dusjer du så ofte? Med mindre du trener 2-3 ganger om dagen holder det lenge å dusje en gang om dagen. Ikke bruk såpe nedentil flere ganger om dagen i alle fall - det kan knekke bakteriefloraen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvit klumpet utflod lyder som sopp, men da vil det som regel være kløe i tillegg. Blødning kan ses ved en infeksjon i skjeden. Hvis blødningen har stopper opp, er det greit, men kommer den tilbake, bør du få en underlivssjekk.

Jeg foreslår at du unngår behandling, hvis du ikke har plager.Det er ganske vanlig med sopp og det smitter ikke til partner.

Det som opptrer av unormale forhold i skjeden har ikke noe med urenslighet å gjøre. Skjeden er 'selvrensende'. Er dusj 2-3 ganger daglig ikke en overdrivelse?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

dette med dusj, har med jobb og gjøre. At det er en nødvendighet... Og trening selvsagt. :)  jeg har Ingen andre plager så jeg finner dette så merkelig..   Var hos legen i august for sjekk av evt klamydia og generelt de testene som kan taes, ikke fordi jeg mistenkte noe, men fordi jeg syns det er greit med en sjekk i ny og ne. Alle prøver var fine :)  blødningen stoppet opp få dager. Var en unormal blødning, men den gikk raskt over.  Ikke vært plaget med de overnevnte di to siste dagene så krysser fingrene :)  tusen takk for svar Mette. 

Anonymkode: 5f14a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var oppklarende. Med hensyn til tester, så bør seksuelt aktive kvinner under 25 år regelmessig (ved partnerbyte !) sjekke seg for chlamydia, og det kan gjøres med en urinprøve. Celleprøve skal tas hvert 3.år på kvinner mellom 25 og 70 år. Ellers skal man bare ha undersøkelse ved symptomer. De 'klassiske' underlivssymptomer er: smerter, unormale blødninger og så utflod. Endringer i vannlatingsmønsteret, evt urinlekkasje, symptomer på nedsunken livmor og/eller skjedevegg, barnløshet etter et års prøvetid, prevensjonsveiledning og evt behandling i overgangsalderen kan være andre grunner til gynekologisk undersøkelse. Ofte kan konsultasjonen utføres av fastlegen som kan henvise til spesialist i gynekologi (kvinnesykdommer) hvis det anses nødvendig med større kompetanse.

Vennlig hilsen Mette

Endret av Mette Moen, Gynekolog
feilskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...