Gå til innhold

Diagnose


Mari Y

Anbefalte innlegg

Jeg er en 29 år gammel kvinne med autistiske trekk(ligner litt på AS). Per i dag bor jeg i en tilrettelagt bolig for psykisk utviklingshemmede, fordi jeg har enkelte utfordringer i hverdagen. Jeg fikk diagnosen da jeg var 8, men ble diagnostisert igjen da jeg var 18 år gammel. Da kom det frem, såvidt jeg skjønner, at jeg ikke hadde diagnosen psykisk utviklingshemning. Her må det taes med at jeg ikke hadde vært skikkelig utredet den første gangen. Samtidig har jeg også bodd både i fosterhjem og på ungdomshjem, og VET i alle fall at jeg fikk med meg dokumenter, derifra. Jeg synes det som er problemet her er at Mamma hadde fått et brev fra fastlegen der det stod  at jeg hadde en psykisk utviklingshemning( tydeligvis ift at jeg bor i en bolig med tilrettelegging). I tillegg hadde det stått på Gerica(et program på datamaskinen), at jeg hadde diagnosen psykisk utviklingshemning. Problemet her er jo at jeg flyttet inn dit, før ny utredning, så det kan være derfor. Mamma forklarte at det finnes noe som heter 'ekstra lett psykisk utviklingshemning', men jeg har bare hørt om den under IQ 70(lett psykisk utviklingshemming). I tillegg sier både enkelte fra personalet og Mamma at det ikke er viktig, men min oppfatning er at det er veldig viktig, dersom man blir diagnostisert med noe man ikke har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...