Gå til innhold

Hvor mange liter cola...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk mye hull i tennene pga brusdrikking en gang, nå går det mer i sunnere ting som melk vann og juice. 

Ukesforbruket av cola ligger rundt en liter tror jeg.. har ofte med litt i sekken når jeg går tur (vann også ofc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For bare et år siden drakk jeg vel 0,5-1,0 l Coca Cola hver dag. Nå drikker jeg kanskje ett glass i måneden, og det ene glasset smaker skikkelig godt! Jeg drikker ikke annen sukkerholdig drikke heller lenger, mest vann, litt te med suketter og en sjelden gang sukkerfri saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden cola. Kanskje en halvliter en gang i måneden eller muligens to ganger i måneden. Foretrekker Farris eller Olden med kullsyre, men skal jeg ha brus vil jeg har ordentlig cola eller CB sin julebrus eller Fanta sitron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt med  hull i tenna, så jeg drikker verken juice eller cola, jo, forresten, en slurk juice hver dag etter en slurk tran, omega3 må jeg ha

Anonymkode: eff61...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mye hull i tennene pga brusdrikking en gang, nå går det mer i sunnere ting som melk vann og juice. 

Ukesforbruket av cola ligger rundt en liter tror jeg.. har ofte med litt i sekken når jeg går tur (vann også ofc)

Melk inneholder melkesukker som kan gi hull i tennene om man småsuper det mellom måltidene. Juice inneholder både sukker og syre som tærer voldsomt på tennene om man drikker det utenom måltidene. Skal man drikke annet enn vann, te og kaffe (alt uten sukker eller kullsyre) så bør man absolutt drikke det til måltidene. Som tørstedrikke utenom måltider er det vann, te eller kaffe som gjelder.

Jeg drikker stort sett bare vann og te (med stevia), alt annet drikker jeg egentlig bare til selskap. Er ikke så glad i drikke med smak til maten, det stjeler for mye av smaken fra selve maten, men til jul vil jeg gjerne ha Dahls ingefærøl til middagen. :) Cola drikker jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du fått mindre hull i tennene av juice?

Poeng, men jeg kalte juice sunnere og ikke nødvendigvis bedre for tennene ;)

Er litt for glad i juice, tar et glass til lunch på jobb, men hvis jeg har den i kjøleskapet forsvinner den fort *glug glug*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slutt på dagen, og så venter du 1 uke, og så blir du glad og lykkelig og frisk fordi du sluttet, og du får aldri lyst på brus igjen, og spyr bare av tanken.

Det har jeg prøvd før. Etter en uke smaker kokka'n bedre enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sensurerings?

Anonymkode: 2fd65...68b

Dersom dol er rasistiske mot katter, vil jeg gjerne klage på det (Det er en del ting som tyder på det)

Nei mennesker er ikke noe bedre enn katter eller andre dyr, vi mener det bare fordi vi er mennesker, kattene mener nok at de er bedre enn oss fordi menneskene bruker sin "intelligens" til rovdrift på naturresursene som etterhvert vil gjøre kloden ubeboelig. Vi er  nok ikke så overlegne som vi liker å tro

Anonymkode: f76ad...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som tyder på at dol ikke liker katteprofiler.

Anonymkode: a95e2...45a

Ev. så er det noe annet de ikke liker. Hva skjedde med Susanne og May Britt?

Anonymkode: b8241...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...