Gå til innhold

pm går ikke å sende.


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Jeg synes også at det var merkelig at ikke Admin kunne sende en mail til Mm og forklare at hun hadde gått over streken og at funksjonen for pm derfor ville stenges. Når det er sagt, så er jeg enig med Admin at konkrete råd om selvmord ikke er akseptabelt å skrive om her på DOL, verken i åpent forum eller på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det var ikke hensikten. Husk at hun har autisme. Stiller man et spørsmål så får man det korrekte svaret. Jeg syns det er trist om det ikke skal være plass til autister på DOL.

Poenget er ikke hvem det er plass til og ikke her på forumet. Det har vel blitt bevist over lang tid at Madeleinemie har en plass her, ganske stor plass faktisk. Men når hun begynner å dele rundt seg med det som kan kalles oppskrifter til selvmord og andre destruktive råd, må hun stoppes. Jeg kan forstå at hun ikke selv skjønner hva hun gjør mellommennskelig sett av og til, men dette er ingen grunn til at hun skal holde på slik - det kan rett og slett være til fare for andre mennesker, og det har DOL et ansvar for å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nettopp, og når et medlem har noe vansker med å se hva som er greit eller ikke greit å skrive, må man moderere og gjøre tiltak etter alvorlighetsgraden. Dette gjelder ikke bare autister, men også andre som f.eks. er i psykisk ubalanse og skriver noe de ellers ikke ville skrevet.

Jeg tenker at admin kunne tatt seg 2 min. å skrive en privat melding til Madelenemie på hvorfor meldingsfunksjonen ble sperret før den ble sperret, men admin gjorde ikke det. Man kan være enig eller uenig i dette, men nå har Madelenemie fått informasjon om hvorfor. Jeg ser ikke hvorfor man trenger å fortsette "dramaet" om dette emnet noe videre.

Hei!

Ja jeg har fått informasjon fordi jeg altså måtte lage en egen tråd for å få vite hvorfor, ingen melding på noen av mine lett kontaktbare mailadresser, eller mobilnummer. Som jeg skrev kunne man unngått mye drama om det hadde skjedd. Som regel har jeg en policy, som går ut på at jeg ikke forsvarer meg selv, heller ikke når andre mener jeg bør gjøre det, (helt andre situasjoner, bare prøver forklare, fordi det er vanlig ved autisme) jeg kan forsøke forklare/oppklare, men kun til en grense, men jeg orker ikke forsvare meg selv/legge for mye krefter i det, slik jeg erfarer enkelte ikke uvanlig gjør. Men nå faktisk, tenker jeg gjøre det, om enn på min måte og ikke så tidkrevende, jeg syns det var ufint av admin å ikke sende meg advarsel, men lage all denne ståheia, eller hva det nå heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det var merkelig at ikke Admin kunne sende en mail til Mm og forklare at hun hadde gått over streken og at funksjonen for pm derfor ville stenges. Når det er sagt, så er jeg enig med Admin at konkrete råd om selvmord ikke er akseptabelt å skrive om her på DOL, verken i åpent forum eller på pm.

Hei!

Det er jeg enig i, det ville også vært bedre om de sendte en advarsel, samt hvis stengte pm funksjon, gjorde dette for en tid.

Resultatet ved å verken gi advarsel, forklare, gi tidspesrpektiv, er jo bare at man omgår det man selv betrakter som urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hei!

Det er vanlig å sende en advarsel på forum, i dette tilfellet har jeg ikke fått noen verken på mailadresse tilknyttet forumet eller andre måter jeg også lett kunne blitt kontaktet på. (jeg forholder meg enkelt til advarsler)

Det var selvsagt utenksomt av meg å skrive send meg pm om det. Det angrer jeg på, men det løser faktisk ingenting, og ikke gi advarsel, si i fra, men bare stenge, slik at jeg måtte lage en tråd om dette. Og dermed mer drama, så alt det kunne lett vært unngått.

Det var noe mer jeg skulle skrive til deg....men jeg får lage en ny tråd om det da:-)

evt opprette flere brukerprofiler, altså det blir bare dumt når man ikke sier noe...plutselig er bare en funksjon stengt, og sånn blir det stort fokus på en sak. Med en advarsel, kunne man lett satt en stopper, uten å lage "krig".

Enig i at adm burde sendt en epost så denne tråden kunne vært unngått. Om de hadde det for travelt til å sende pm i forkant, kunne de sendt en epost rett i etterkant.

Jeg vil uansett råde deg til å love helt tydelig at du ikke vil gi noen form for tips om selvmord i fremtiden, verken i pm eller epost. Jeg tror ikke adm vil åpne noen pm-funksjon uten å være trygge på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Vi sender ikke advarsler eller informasjon pr mail til brukere, da svært mange av våre brukere har oppgitt mailadresser som ikke er i bruk i forbindelse med registrering hos oss.

Når vi vurderer en situasjon som så alvorlig som denne, så vil hensynet til andre brukere gå foran hensynet til den som får begrenset sine rettigheter i forhold til bruk av doktoronline.no.

Det er for øvrig heller ikke første gangen det har blitt gitt beskjed om at den aktuelle typen informasjon ikke vil bli godtatt hos oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest den tråden det refereres til, men jeg synes at argumentet med at det er OK å gjøre ett eller annet galt fordi man har den eller den diagnosen, er relativt tynn suppe. Det blir, uten sammenligning for øvrig, som å si at det er OK eller forståelig om en fremmedkulturell person voldtar noen fordi vedkommende ikke er vant med å se lettkledde kvinner.

Uansett om "samfunnet" er Norge eller DOL, så må deltakere forholde seg til gjeldende regler. Å fortelle om metoder for selvdestruktivitet på et psykiatriforum er etter min mening ganske grovt. Der jeg personlig tror at de fleste egentlig selv skjønner hvordan de skal ta livet av seg hvis de absolutt vil dette, og at skaden neppe var ekstremt stor, så mener jeg likevel at det var ganske hodeløst gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst ikke avspor denne tråden med denne typen utspill. Vi ønsker primært saksrettede og ikke personfokuserte diskusjoner i våre fora.

Så når hun lager ny konto å sende pm med er det greit??

Anonymkode: 7d745...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når hun lager ny konto å sende pm med er det greit??

Anonymkode: 7d745...c91

Hva hvet du om det?

Anonymkode: 53be4...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når hun lager ny konto å sende pm med er det greit??

Anonymkode: 7d745...c91

Poenget er vel å overlate avgjørelsen om hva som er greit eller ikke, til de som får betalt for å følge med på oppførselen vår her, ikke bruke trådene til å synse eller sladre om enkeltbrukere. Rart at det skal være så vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en generell kommentar om frykt for å måtte legge ut mailadressen sin her: Det går an å lage en anonym mailadresse om man vil det og så utveksle "rett" mailadresse der. En gang i tida hadde jeg en mail som het [email protected]ått.kåm som jeg brukte ved enkelte anledninger her inne (husker ikke helt, men var det ikke slik at vi ikke hadde PM før..??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at adm burde sendt en epost så denne tråden kunne vært unngått. Om de hadde det for travelt til å sende pm i forkant, kunne de sendt en epost rett i etterkant.

Jeg vil uansett råde deg til å love helt tydelig at du ikke vil gi noen form for tips om selvmord i fremtiden, verken i pm eller epost. Jeg tror ikke adm vil åpne noen pm-funksjon uten å være trygge på det.

 

Hei!

Ja jeg er enig med deg. men det er litt vrient når admin ikke tar kontakt med meg, verken på mail opprettet via registrering på dol, eller via privat mail, eller via sms, for vedkommende har alle disse muligheter.

Og ja det var jo mer enn nok tid, det tok jo tid før jeg skjønte at dette gjaldt meg...så jeg sendte mail til andre dol "venner" jeg har, da jeg trodde det var noe teknisk ved dol...men utålmodig som jeg er dessverre..., før de svarte meg, fikk jeg oppklaringen, fordi jeg spurte i admintråden.

Så må jeg prøve opprette en egen admin tråd da, om dette. Jeg hadde besøk av en veldig hyggelig dolbruker i dag, skal ikke for vedkommende avsløre hvem, men jeg skrev, "bra du tørr komme:-) og stoler på at jeg ikke er farlig", bare det er jo til å bli redd av, vedkommende kom, og overlevde og er hjemme hos seg selv nå, puh, det gikk altså bra denne gangen også :lol:. Fikk ikke noe mat hos meg da, jeg er ikke så vant med å ha venner. Da var det liksom nok å fordøye den hyggeligheten, ikke lett å tenke på mat.

Men det er maange hyggelige normale mennesker på dol både med og uten diagnoser, (det er egentlig ikke så viktig om noen har angst eller høyt kolesterol, diabetes eller er bipolar, det viktige er at man har felles glede utenfor seg selv, dvs interesser), men de skriver under faste nick , og er saklige, sure kan man jo være tidvis, for hvem kan ikke bli sur iblant. Alle normale mennesker blir sure, og sinte m.m. Jeg liker alle de som holder surheten sin til en sak, og ikke projiserer sine følelser og problemer over på andre. Jeg har flere mennesker som mener de er mine venner, og jeg har blitt irritert på dem, men alt er konkret og ikke kun basert på "jeg føler", da er det lettere å rense opp i misforståelser, det er mer når ting blir kun følelsesbasert at man ikke får gjort noe. Takk for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender ikke advarsler eller informasjon pr mail til brukere, da svært mange av våre brukere har oppgitt mailadresser som ikke er i bruk i forbindelse med registrering hos oss.

Når vi vurderer en situasjon som så alvorlig som denne, så vil hensynet til andre brukere gå foran hensynet til den som får begrenset sine rettigheter i forhold til bruk av doktoronline.no.

Det er for øvrig heller ikke første gangen det har blitt gitt beskjed om at den aktuelle typen informasjon ikke vil bli godtatt hos oss.

 

Hei!

 

Min mailadresse er fult i bruk og det vet du!

jeg fikk en gang en advarsel der for noen år siden, noe jeg syns er fair.

Selvsagt kan man ikke forvente advarsel om man bruker "fiktiv" mailadresse! imidlertid inneholder min, t.o.m mitt etternavn, Så dine argumenter faller på sin egen urimelighet pga av at du VET min mailadresse er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...