Gå til innhold

Smerter etter konisering..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Ble konisert for en og halv uke siden. Alt virker som det skal, men så kjenner jeg på smerter. Det virker som det er i livmortappen. Det verker litt og er ubehagelig. Også er det akkurat som det stråler i den ene rompeballen og går i benet. Jeg har nå mensen og det pleier å være litt ømt og rart under mensen ellers også. Men dette er annerledes. Hatt smertene siden etter operasjonen. Men kommet mer og mer. Og nå er det sikkert litt ekstra pga mensen. Jeg er 32 , aldri vært gravid, bruker yasminelle. 

Anonymkode: eb12a...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved konisering fjernes den ytterste del av livmortappen pga celleforandringer. Noen ganger kan livmorhalsen bli ganske trang så det kan være vanskelig for blodet å komme ut. Menstruasjonssmerter øker da i intensitet. Du kan bruke medikamenter av typen NSAID (Ibux, Napren etc) og Paracet. Hvis det fortsetter med smertefulle menstruasjoner, kan du hoppe over menstruasjonene ved å ta p-pille uten pause, dvs du hopper over de uvirksomme tabletter. Når du skal på kontroll etter inngrepet bør du nevnte at du har fått mer smerter, hvis det da fortsetter.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar!  Jeg forklarte litt dårlig. Jeg har ikke mens smerter( ikke vondt i magen eller i ryggen).  Jeg har på en måte vondt i livmortappen (kjennes ut som det er i den)  og den smerten går i den end rompeballen og får litt rare krampelignene følelser i benet. Slik har det vært etter operasjonen som var for litt over en og en halv uke siden(snart 2 uker).  Verst når jeg sitter og ligger.  Lurer på om det er en muskel i rompeballen som også samtidig er vondt. Vet ikke om det er livmortappen som er grunnen eller at jeg har isjias eller noe. Var redd for infeksjon eller om det er noe annet. Men uansett kommer hoveddelen av smerten fra livmortappen (føles som det er der).  Igår kveld gikk jeg litt og har massert litt i rompeballen og benet. Det er bedre idag. Kjenner fremdeles noe i området i livmortappen. Tror du det er noe galt med livmortappen som en infeksjon eller at det er noe lignende isjias? Siden det føltes bedre idag etter massasje og bevegelse igår kveld følte jeg ikke trengte å ringe sykehuset (gynekologen)  og spørre. Mvh. 

Anonymkode: eb12a...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Livmortappen er nok så følelsesløs, så jeg tro ikke de smerter som du beskriver stammer fra den. Det er nok tilfeldig sammentreff.

 

Hilsen Mette

Endret av Mette Moen, Gynekolog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...