Gå til innhold

Svangerskap etter lapraskopi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk utført lapraskopi pga. svangerskap utenfor livmoren. Den ene egglederen ble fjernet. Hvor stor sannsynlighet er det for å bli gravid på nytt? Og hvor lenge bør vi vente før vi prøver å bli gravid på nytt? Den ene legen på sykehuset sa vi burde vente i to måneder, den andre sa seks... Hva mener du? Jeg vil jo at kroppen skal være ordentlig grodd, men samtidig vil jeg ikke kaste bort tid. Jeg er 38 år.

Anonymkode: bfbfa...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å uttale meg om din sannsynlighet for å bli gravid da du ikke forteller om du har vært gravid før og evt hvor gamle barn du har. Det er også viktig å vite hvordan den andre eggleder så ut under operasjonen.

Hvis den andre eggleder var normal, er sjansen omtrent som før, men du har en noe større risiko for å få graviditet i eggleder nå nytt (ca 10% i stedet for 1% hos ‘normale’)

Det er ikke noe som skal gro spesielt, så du kan egentlig starte umiddelbart etter neste menstruasjon. Å vente i seks måneder har absolutt ingen mening. I din alder er det ingen tid å spille. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...