Gå til innhold

Må ned i kilo :-(


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Ja, men selv om medisinene påvirker - og du ikke kan noe for at du kjenner søtsuget - så er vel målet ditt å finne løsninger som bidrar i konstruktiv retning?

Jo og derfor må jeg prøve å redusere medisinen å se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo og derfor må jeg prøve å redusere medisinen å se om det hjelper. 

Nei, du må gjøre livsstilsendringene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei, du må gjøre livsstilsendringene først.

Skal prøve det først da. Sønnen min sa jeg måtte ikke slutte på medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke poenget med å redusere på medisinene når du vet at du uansett må øke igjen. Jeg mistenker også at søtsuget øker hver gang du må trappe opp igjen, akkurat som bivirkninger kommer tilbake når man må trappe opp. Det er jo et veldig dårlig mattestykke dersom du går ned 10 kg når du trapper ned på medisiner også går du opp 25 kg når du må trappe opp igjen, og trappe opp igjen må du, selv du vet det innerst inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei, du må gjøre livsstilsendringene først.

Skal se hvor mye jeg går ned til fredag ved å kutte ut godteri og usunne ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve det først da. Sønnen min sa jeg måtte ikke slutte på medisiner. 

Ekstremt bra!

Sønnen din, han som står deg aller nærmest, vil ikke se at du blir syk igjen. Han vil ha en frisk far og jeg er sikker på at han vil støtte deg i å endre på kostholdet. Du har en flott sønn! Si det fra Elionoe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hvor mye jeg går ned til fredag ved å kutte ut godteri og usunne ting. 

Vei deg på samme tidspunkt. Egentlig burde du veie deg i morgen tidlig og la det gå en uke før neste veiing på samme tid, men det velger du selv. Det kan være du går ned noe, men ikke fortvil om du ikke ser endring. Det er ikke mange dagene kroppen har på seg om du skal veie deg igjen allerede på fredag...

Stå på og, bruk viljestyrken i deg og lykke til! Skriv her istedenfor å finn deg sjokolade eller chips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg forstår ikke poenget med å redusere på medisinene når du vet at du uansett må øke igjen. Jeg mistenker også at søtsuget øker hver gang du må trappe opp igjen, akkurat som bivirkninger kommer tilbake når man må trappe opp. Det er jo et veldig dårlig mattestykke dersom du går ned 10 kg når du trapper ned på medisiner også går du opp 25 kg når du må trappe opp igjen, og trappe opp igjen må du, selv du vet det innerst inne.

Mitt håp er en gang å klare meg uten medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Ekstremt bra!

Sønnen din, han som står deg aller nærmest, vil ikke se at du blir syk igjen. Han vil ha en frisk far og jeg er sikker på at han vil støtte deg i å endre på kostholdet. Du har en flott sønn! Si det fra Elionoe ;)

Ja han er fornuftig han, skal si det til han. Men jeg er mor da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Vei deg på samme tidspunkt. Egentlig burde du veie deg i morgen tidlig og la det gå en uke før neste veiing på samme tid, men det velger du selv. Det kan være du går ned noe, men ikke fortvil om du ikke ser endring. Det er ikke mange dagene kroppen har på seg om du skal veie deg igjen allerede på fredag...

Stå på og, bruk viljestyrken i deg og lykke til! Skriv her istedenfor å finn deg sjokolade eller chips :)

Da kommer jeg til å skrive mye og dere blir enda mer lei av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det først da. Sønnen min sa jeg måtte ikke slutte på medisiner. 

Fine Stjernestøv, hør på sønnen din! Han har sett deg med og uten medisiner, og jeg tenker da at det er viktig at du ikke slutter på medisiner.

Jeg skjønner din frustrasjon over å være overvektig. Jeg har selv ingen erfaring med hva ap gjør når det gjelder vekt og sug, men har litt erfaring med å overspise og føle at jeg må gjøre det for å komme gjennom hverdagen. Julen har ikke vært bra når det gjelder mat, men vil klare å komme inn i noen rutiner nå. Hvis du vil kan vi dele litt erfaringer angående spisevaner nå i begynnelsen, for at vi begge skal klare å komme i gang? Du har jo mange flere her også som virkelig ønsker at du skal lykkes med endringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han er fornuftig han, skal si det til han. Men jeg er mor da ;)

Auda... :) Ja, burde ha tenkt meg det siden det er mest kvinnfolk på slike forum, bare litt vanskelig å "se" i blant ;)

Da kommer jeg til å skrive mye og dere blir enda mer lei av meg. 

 

Skriv du! Jeg tåler deg. Jeg er tålmodig og jobben min er å ikke gi opp folk, men la de se håpet/meningen, og send meg en privat melding om det behøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fine Stjernestøv, hør på sønnen din! Han har sett deg med og uten medisiner, og jeg tenker da at det er viktig at du ikke slutter på medisiner.

Jeg skjønner din frustrasjon over å være overvektig. Jeg har selv ingen erfaring med hva ap gjør når det gjelder vekt og sug, men har litt erfaring med å overspise og føle at jeg må gjøre det for å komme gjennom hverdagen. Julen har ikke vært bra når det gjelder mat, men vil klare å komme inn i noen rutiner nå. Hvis du vil kan vi dele litt erfaringer angående spisevaner nå i begynnelsen, for at vi begge skal klare å komme i gang? Du har jo mange flere her også som virkelig ønsker at du skal lykkes med endringer :)

Får høre på han nå ja og se hvordan det går. Ja vi kan jo dele erfaringer :) Jeg må begynne i morgen for jeg har spist brune pinner i dag og diverse :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Auda... :) Ja, burde ha tenkt meg det siden det er mest kvinnfolk på slike forum, bare litt vanskelig å "se" i blant ;)

 

 

Skriv du! Jeg tåler deg. Jeg er tålmodig og jobben min er å ikke gi opp folk, men la de se håpet/meningen, og send meg en privat melding om det behøves :)

Ok takk for det :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jo, troligvis fint å vite, men lite motiverende...

Mener du det ? Virker motsatt på meg :)

Kjæresten har en tendens til å si at gåturen " nuller ut " vaffelen eller hvetebollen han ofte tar på turene våre, mens jeg føler da at jeg har "kastet bort " turen, så jeg lar heller være. Betyr ikke at jeg er helt fanatsik altså. Jeg gjør unntak :) Alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det ? Virker motsatt på meg :)

Kjæresten har en tendens til å si at gåturen " nuller ut " vaffelen eller hvetebollen han ofte tar på turene våre, mens jeg føler da at jeg har "kastet bort " turen, så jeg lar heller være. Betyr ikke at jeg er helt fanatsik altså. Jeg gjør unntak :) Alt med måte.

Der er dere faktisk veldig like oss! :) Jeg synes også det er for galt å "bruke opp" treningen eller turen ved å kjøre i meg godsaker etterpå, kjæresten mener at "nå har jeg jo gått en tur så da kan jeg spise noe godt!" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...