Gå til innhold

Den vestlige verden


PNG

Spørsmål om fremtiden  

15 stemmer

  1. 1. Står den vestlige verden for fall? F.eks. borgerkrig, uhåndterbart omfang av terror, interneringsleire for visse folkegrupper

    • Ja, det tror jeg.
      9
    • Nei, såklart ikke! Er du rasist?
      5
    • Usikker.
      1


Anbefalte innlegg

 

Don`t worry, be happy! 

14318388-Be-happy-smiley-Lizenzfreie-Bil

Snakk om i stikke hodet i sanden. Hva kommer først? Borgerkrig eller avviklingen av velferdsstaten? Økologisk kollaps eller WWIII?

 

 

 

 

 

Anonymkode: 12f33...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Ja, det blir sikkert forskjellig kaos og tilbakeslag, men jeg tror den vestlige modellen (sekulær og liberal) er mest levedyktig på lang sikt, og har størst gjennomslagskraft i mesteparten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir sikkert forskjellig kaos og tilbakeslag, men jeg tror den vestlige modellen (sekulær og liberal) er mest levedyktig på lang sikt, og har størst gjennomslagskraft i mesteparten av verden.

Den modellen har kun gjennomslagskraft i økonomiske oppgangstider. 

Anonymkode: 12f33...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Den modellen har kun gjennomslagskraft i økonomiske oppgangstider. 

Anonymkode: 12f33...3b8

Den har vel også gjennomslagskraft fordi den gir økonomisk oppgang og fordi den frembringer mer spennende tv-serier, filmer, bøker, klær og musikk enn hva diktatur får til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel også gjennomslagskraft fordi den gir økonomisk oppgang

En stadig økende befolkning med stadig større kamp om ressurene gjør videre økonomisk oppgang urealistisk. Toppen er nådd, nå kan det trolig bare gå en vei. Man kan lære mye av historien, i usikre nedgangstider får eksteme elementer økt oppslutning, det det man nå hvor høyreekstreme partier fosser frem i alle Europeiske land. Samtidig organiserer den stadig økende muslimske befolkningen seg om politisk islam og Sharia. Anbefaler romanen Underkastelse av den franske forfatteren Houellebecq. En roman med atombombens sprengkraft. Houellebecq beskriver en ikke usannsynlig utvikling i fransk politikk i ubehaglig nær fremtid hvor Frankrike får sin første muslimske presient og landet islamiseres og shariafiseres over natten. Borgerkrig er ikke usannsynlig.

Anonymkode: 12f33...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Snakk om i stikke hodet i sanden. Hva kommer først? Borgerkrig eller avviklingen av velferdsstaten? Økologisk kollaps eller WWIII?

Anonymkode: 12f33...3b8

Jeg tror det står bra til, anonyme nettsytere til tross razz.gif 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men sosiale omgangsformer f.eks er mye hyggeligere enn i Skandinavia.  De er enestående gjestfrie og omsorgsfulle overfor sin familie og venner

Hva med kvinnene da? Er det omsorgsfullt å kreve niqab utendørs, som i praksis betyr at de aldri vil ha noe med det norske samfunnet å gjøre, inkludert arbeidsmarkedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det står bra til, anonyme nettsytere til tross razz.gif 

Sytere og sytere... er vel bare en personlighetstype som ikke vandrer blindt over stupet. Nå står vi midt inne i flokken, så det er lite som kan gjøres i praksis, dog.

Borgerkrig blir det, og sjansen for atomkrig er i dag større enn under den kalde krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kvinnene da? Er det omsorgsfullt å kreve niqab utendørs, som i praksis betyr at de aldri vil ha noe med det norske samfunnet å gjøre, inkludert arbeidsmarkedet?

De som bruker niqab i Norge er ytterst få ( kanskje fem) og det er det på verdensbasis også.  Når du ser øynene til dem med niqab i Norge så ser du blå øyne og det er fordi de er født og oppvokst i Norge med norske aner.  Jeg forstår ikke hvorfor du blander dette med omsorg. 

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sytere og sytere... er vel bare en personlighetstype som ikke vandrer blindt over stupet. Nå står vi midt inne i flokken, så det er lite som kan gjøres i praksis, dog.

Borgerkrig blir det, og sjansen for atomkrig er i dag større enn under den kalde krigen.

Hvor blir borgerkrigen?  I Norge?  Det har alltid vært krig et eller annet sted i verden.  Jeg ser så mange likheter med diskusjonen for 100 år siden at det skremmer meg.  Det som skjedde under annen verdenskrig må aldri skje igjen.

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker niqab i Norge er ytterst få ( kanskje fem) og det er det på verdensbasis også.  Når du ser øynene til dem med niqab i Norge så ser du blå øyne og det er fordi de er født og oppvokst i Norge med norske aner.  Jeg forstår ikke hvorfor du blander dette med omsorg. 

Anonymkode: ae0b0...405

Dette er bare så dumt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir borgerkrigen?  I Norge?  Det har alltid vært krig et eller annet sted i verden.  Jeg ser så mange likheter med diskusjonen for 100 år siden at det skremmer meg.  Det som skjedde under annen verdenskrig må aldri skje igjen.

Anonymkode: ae0b0...405

Nei, men da importerer vi ikke mer trøbbel da, så bevarer vi freden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare så dumt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

To av dem som bruker niqab i Norge har konvertert til Islam og jeg er ikke sikker på om det er fire eller fem som gjør det.  Dette er kjent fakta for meg.  Jeg satt ved siden av en tysk dame i niqab på et fly engang og hun fortalte meg selv at hun hadde konvertert til islam.  Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis mine døtre hadde gjort det, men ville vel ha lite å skulle ha sagt.  På verdensbasis er det få kvinner som bruker niqab eller burka.

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To av dem som bruker niqab i Norge har konvertert til Islam og jeg er ikke sikker på om det er fire eller fem som gjør det.  Dette er kjent fakta for meg.  Jeg satt ved siden av en tysk dame i niqab på et fly engang og hun fortalte meg selv at hun hadde konvertert til islam.  Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis mine døtre hadde gjort det, men ville vel ha lite å skulle ha sagt.  På verdensbasis er det få kvinner som bruker niqab eller burka.

Anonymkode: ae0b0...405

Hvor mange i Norge dekker til ansiktet? Hvor mange i verden? Jeg driter i navnet på plagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sytere og sytere... er vel bare en personlighetstype som ikke vandrer blindt over stupet. Nå står vi midt inne i flokken, så det er lite som kan gjøres i praksis, dog.

Borgerkrig blir det, og sjansen for atomkrig er i dag større enn under den kalde krigen.

Oi oi når begynner denne borgerkrigen da?

vil-crazy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi når begynner denne borgerkrigen da?

vil-crazy.gif

Hvor mange år til regner du med å leve? Har du barn, eller andre som er yngre enn deg du bryr deg om? Er du opptatt av nasjonen Norge, eller Vesten generelt? Menneskeheten? Er islam bra for menneskeheten?

Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange i Norge dekker til ansiktet? Hvor mange i verden? Jeg driter i navnet på plagget.

Jeg svarte deg på dette.  De er ikke mange og her i Europa er det en del som har konvertert til islam og velger selv å dekke seg til.  Jeg synes det er like dumt å forby kvinner å dekke seg til som å pålegge dem å gjøre det.  For meg er dette ikke et problem i Norge selv om jeg møter slike kvinner på gata (Jeg bor på Grønland i Oslo), men jeg ville ikke akseptert det i passkontroll eller noe slikt.  Det er ikke heldekkede kvinner som er største trusselen for menneskeheten nå.

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av dem som bruker niqab i Norge har konvertert til Islam og jeg er ikke sikker på om det er fire eller fem som gjør det.  Dette er kjent fakta for meg.  Jeg satt ved siden av en tysk dame i niqab på et fly engang og hun fortalte meg selv at hun hadde konvertert til islam.  Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis mine døtre hadde gjort det, men ville vel ha lite å skulle ha sagt.  På verdensbasis er det få kvinner som bruker niqab eller burka.

Anonymkode: ae0b0...405

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flere-unge-muslimer-velger-niqab-7387283.html

Kvinner i fotside, svarte niqaber som dekker alt – også ansiktet – er blitt et mer vanlig syn i Oslos gater. Det store flertallet av et titalls stoffbutikker på Grønland i Oslo opplyser om økt omsetning av niqab. Utviklingen har skjedd raskt de siste to årene. En rekke muslimer og islameksperter bekrefter trenden.

Bilder av niqab-kledde modeller på Facebook annonserer ansiktsslør og andre islamske plagg. Prisen for en niqab er 50 kroner, to for 80.

Al Furqan Relief Kvinner syr og selger niqaber, men også jilbaber og abayayer (kjortler) til inntekt for krigsofre i Syria. De samler inn penger gjennom organisasjonen Al Furqan Relief. En sentral person i denne organisasjonen er av PST siktet for terrorfinansiering og menneskehandel (se egen sak).

 

 

Det er dessverre blitt ganske mange i Oslo i vertfall som velger dette ekstreme plagget, de fleste er i alderen 16-30 år, og er blitt radikalisert, noen er etnisk norske, men de er i fåtall. Når man ser seksualiseringen og undertrykkelsen av kvinner i muslimske land, som ofte er økende med økte krav og påbud om hel tildektning evt også med følge av en mann, så er denne økte radikaliseringen av muslimer noe som bør bekjempes på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange år til regner du med å leve? Har du barn, eller andre som er yngre enn deg du bryr deg om? Er du opptatt av nasjonen Norge, eller Vesten generelt? Menneskeheten? Er islam bra for menneskeheten?

Men men.

Men hvor er denne gedigne islamske opprørshæren som skal male gatene røde med blod og legge vår vestlige moralsk forkastelige sivilisasjon i grus? Jeg bare spør: Hvor er den? 

jumelles.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er denne gedigne islamske opprørshæren som skal male gatene røde med blod og legge vår vestlige moralsk forkastelige sivilisasjon i grus? Jeg bare spør: Hvor er den? 

jumelles.gif

Ikke umulig noe ala dette blir realiteten i Frankrike om få år. Men behold gjerne skylappene på hvis du syntes det er bedre.

http://www.arildronsen.no/13954.html

Michel Houellebecq tegner et skremmebilde, framtvunget av en gjennomført moderat linje.

Så hva er det da som gjør «Underkastelse» til en roman med atombombens sprengkraft? Etter presidentvalget i 2022, styres Frankrike av en muslimsk president. Ikke en muslim av typen Hadia Tajik. President Mohammed Ben Abbes er sjef i Muslimsk brorskap – en moderat islamist, men altså en mann som står i spissen for et parti som vil gjøre Frankrike til et land der muslimske lover og skikker litt etter litt får dominere det offentlige liv.

En syltynn Eurabia-konspirasjon? Tvert imot! Houellebecqbeskriver en ikke usannsynlig utvikling i fransk politikk!

Anonymkode: a6198...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...